DESK zomertoernooi 2022 - 2023

De senioren van DESK sluiten geweldig af!

Afgelopen zaterdag 24 juni was het hoofdveld van sportpark Eikendijk van DESK het strijdtoneel voor hét DESK Zomertoernooi. Maar liefst tweeëntwintig teams streden om de felbegeerde DESK Zomercup.

Het hoofdveld van DESK lag er weer uitstekend bij en de toppers van Accommodatie, in het bijzonder Christian en Bert hadden de velden keurig gekalkt en goed verdeeld over het veld.

Het deelnemersveld van het zomertoernooi kende veel inschrijvingen en welke in vier poules werden ingedeeld.
Onder leiding van de toernooicommissie Senioren DESK werden om 10:00u alle aanwezigen voorzien van de indeling en de uitleg. Een super geoliede organisatie werd geholpen door een vrijwillig scheidsrechtercorps die de sportiviteit en de scores bij hielden tijdens het toernooi. Naast de vrijwilligers van de toernooicommissie, het scheidsrechtercorps, de vrijwilligers van de accommodatie werden alle aanwezigen voorzien van een hapje en een drankje door vrijwilligers uit de horeca.

Onder het genot van een heerlijk zonnetje werd de inwendige mensch ook voorzien van een hapje van de bakplaat. Wilfried Domenie en Jan Koot toonden hun ware grillkunsten en zorgden voor een heerlijke hap.

Als alle poulewedstrijden gespeeld zijn worden er kruisfinales gespeeld. De halve finales bij de heren werden in raptempo opgevolgd door de finale. In de finale bij de heren werd er tussen team "Mooi weer voetballers" en team "Dorpstraat, ons dorp" gestreden om de hoofdprijs van het DESK Zomertoernooi. De "Mooi-weer-voetballers" versloegen de mannen uit Ons Dorp in de finale en wonnen daarmee het DESK Zomertoernooi bij de heren.

Een bloedstollende finale tussen "De Engelbewaarders" en "Hoe meer zielen, hoe minder we hoeven te rennen" werd na de reguliere speeltijd met een gelijke stand afgefloten. Een penaltyreeks van vijf strafschoppen werd genomen voor een bomvol terras met publiek. Pleun Pepping onder de lat stopte vier van de vijf strafschoppen van medefinalist. De laatste strafschop wordt snoeihard op haar kaak gepoeierd en daarmee voorkomt de interim goalie de aansluitingstreffer en wint het team "De Engelbewaarders" het toernooi bij de Dames.

Pepping Power wordt weer opgelapt als zij van adrenaline en schrik aangeslagen in het doel blijft liggen. Van de schrik bekomen krabbelt Pleun op en kan ze haar welverdiende feestje gaan vieren met haar teamgenoten. Gefeliciteerd Nikki v/d Linden, Flo Cleijn, Flo Hakkert, Pleun Pepping, Merel van Gerwen, Lisa Sins en Suus v/d Pffff.

DJ Danny vlamt er geweldige hits uit en laat de speakers ten overstaan van een bomvol terras knallen voor een muzikale ondersteuning tijdens een heerlijke Derde Helft.

Organisatie en alle vrijwilligers van DESK enorm bedankt voor deze geweldige afsluiting van het seizoen. Op naar het volgende DESK Zomertoernooi dat voor deze toernooicommissie een speciale versie zal gaan worden. Volgend seizoen vindt het lustrum van het DESK Zomertoernooi plaats. Houd de agenda vrij en schrijf je volgend seizoen in voor een spetterend eindtoernooi.
Tot volgend seizoen!

Foto's en verslag: Dieter Cleijn

DESK JO12-1 - sv Reeshof JO12-1 (3-1) Zaterdagochtend 20 april staat de kraker tegen sv Reeshof op het programma voor de mannen van… Meer >

DESK JO10-2 - Gloria UC JO10 (5-8) De ploeg van trainers Jorg v/d Linden en Jilke v/d Ven waren helaas in het eerste kwart nog niet… Meer >