Jeugdvoetbal vv DESK seizoen 2023 - 2024

Beste leden van vv Desk en ouders van jeugdspelers,

Mag ik mij even voorstellen! Mijn naam is Ton Verkerk, jarenlang werkzaam geweest als docent LO en Leerjaarcoordinator Havo 5 aan het Dr. Mollercollege en tevens werkzaam geweest als trainer-coach en scout bij RKC Waalwijk. Sinds eind april ben ik betrokken bij DESK als Hoofd jeugdopleiding, om zoveel mogelijk informatie te krijgen over het reilen en zeilen van de jeugdopleiding. Dit was niet altijd even gemakkelijk omdat de competities bijna ten eind waren en er nieuwe teams binnen de jeugdopleiding geformeerd moesten worden. Al met al toch heel veel nieuwe contacten gemaakt met trainers ,spelers en ouders.

Op dit moment staan wij aan het begin van een nieuw voelbal seizoen 2023-2024. Ik wil jullie graag informeren over de nieuwe plannen en doelstellingen. In de afgelopen week zijn er al een aantal teams met toestemming gestart met de trainingen. Volgende week maandag 28 augustus, gaan alle teams starten met de trainingen. De teams JO onder 8,9 en 10 starten deze week maandag om 18.00 uur met nog vrije trainingen onder leiding van hun trainers op het kunstgrasveld. Vanaf maandag 4 september zullen deze trainingsgroepen circuittrainingen gaan volgen. In deze training zijn 4 onderdelen van 12 minuten gevolgd door een wissel naar het volgende onderdeel (3 min. ), waarbij alle spelers hetzelfde technische element trainen. Wij kijken dus niet naar de teams maar maken gelijkwaardige groepen met dezelfde leeftijden. Op deze maandagen is het kunstgrasveld verdeeld in 8 vakken met dezelfde doelstellingen. Dit doen we gedurende 4/5 weken op maandag. De 2e training op woensdag wordt geleid door de trainer van deze groep, met de eerste 30 minuten technische vorming op speelse wijze en het 2e gedeelte partijspelletjes. Na deze periode volgt er een onderling toernooi 4 tegen 4! Vervolgens gaan wij verder met een nieuwe periode!

Deze circuittrainingen worden gegeven door de trainers , waarin zij begeleid worden door Ron Damen en Lars Hutten die zoveel mogelijk proberen de trainers daarin te coachen.

Voor de overige jeugdteams geldt dat de trainers de eerste 30/40 minuten bezig zijn met warming-up en technische voetbalvaardigheden zoals schieten, passen, trappen, koppen, jongleren, kappen draaien, dribbelen en drijven, stoppen van de bal op verschillende manieren etc. Het 2e gedeelte bestaat meestal uit kleine positiespelen en partijspelen.

Mijn rol als HJO wordt voornamelijk het coachen van de trainers van de jeugd en het verbeteren van de voorwaarden en evalueren van de vorderingen van de jeugdspelers in samenspraak met de trainers en het technisch hart van DESK.

Op de site heeft het bestuur al aangegeven dat er nog volop ruimte is om training te geven maar ook daarbij te assisteren. Met name in de bovenbouw hebben we nog trainers nodig. Kan natuurlijk bij je eigen dochter of zoon maar hoeft niet per se. Dus heb jezelf gevoetbald of wil je graag assisteren bij een training laat het weten bij mij of bij Esther.

Tot slot wens ik allen een sportief, gezond, plezierig en leerzaam voetbalseizoen toe!

Ton Verkerk

Hoofd Jeugdopleiding vv Desk

DESK JO12-1 - sv Reeshof JO12-1 (3-1) Zaterdagochtend 20 april staat de kraker tegen sv Reeshof op het programma voor de mannen van… Meer >

DESK JO10-2 - Gloria UC JO10 (5-8) De ploeg van trainers Jorg v/d Linden en Jilke v/d Ven waren helaas in het eerste kwart nog niet… Meer >