DESK JO17-1 pakt punt tegen Gudok

TSV Gudok JO17-2
28-10-2023

DESK JO17-1 - Gudok JO17-2 (1-1)

De ploeg van interim trainers Ton Verkerk en Patrick Melissant is na de eerste fase als zevende geëindigd. Daarmee is DESK JO170-1 gedegradeerd naar de Derde Klasse waar het tegenstander Gudok JO17-2 op het wedstrijdaffiche dit weekend zag.

Het is klokslag half twaalf, zomertijd, als de bal rolt op het kunstgrasveld aan de Eikendijk. De beginfase gaat op en neer. Beide ploegen zoeken gretig de aanval en proberen de score te open.

Een vrije trap voor Gudok aan de rechterkant van het veld op zo'n twintig meter van het doel van DESK wordt hard op doel gepoeierd. Doelman Luka zit er nog met de vingertoppen aan, maar kan niet voorkomen dat de vrije trap in het doel van DESK belandt.

DESK op een 0-1 achterstand gaat op zoek naar de gelijkmaker. Siem Rombouts stuit op de keeper na een prima schot op doel. Niet veel later is het Darian in de lucht die Micha een schot op doel laat schieten. Micha treft ook de goalie van Gudok.

Een corner voor DESK van de voeten van Siem Rombouts valt voor de voeten van Micha. Micha prikt de bal net naast het doel en weet nog niet de gelijkmaker te forceren.

Timm de Jong wint het duel van zijn directe tegenstander en speelt de bal in op Siem. Siem Rombouts heeft honing aan zijn kont, want gelijk zitten er drie boys uit Tilburg op zijn huid die hem van de bal af lopen.

DESK komt bijna op gelijke hoogte als Sjors v/d Hoven met een geweldige boogbal op het doel van Gudok vlamt. De poging van Sjors belandt op de binnenkant van de paal terug het veld in.

Kort daarop een balletje breed van Siem op Sjors. Sjors met een schot op het doel van Gudok ziet zijn inzet gekeerd worden door de doelman uit Tilburg.

Gudok bijna met een 0-2 voorsprong als een poging van afstand op de bovenkant van de lat spat. Kort voor rust komt DESK op gelijke hoogte. Darian profiteert van geprutst achterin de defensie van Gudok als de bal voor zijn voeten valt en hij de 1-1 tegen de touwen prikt.

Met een gelijke tussenstand van 1-1 gaan beide ploegen de rust in.

Na rust valt de bal gevaarlijk tussen de verdediging van DESK en de sluitpost. Luka komt uit en kegelt Ruben Smit onderste boven, maar weet daarmee wel een tegentreffer te voorkomen. Daar was Gudok weer dichtbij de voorsprong.

DESK weer veelvuldig op de helft van de tegenstander. De ploeg zoekt gretig de aanval maar weet nog geen voorsprong op het scorebord te zetten. Het zijn de tegenstanders uit de Reeshof die opnieuw dichtbij een treffer zijn. Een vrije trap op een identieke plaats als in de eerste helft wordt op het dak van het doel geschoten boven Luka.

Nadat de reguliere speeltijd er op zit houdt DESK een puntje over aan de openingswedstrijd in de Derde Klasse en gaat het zich voorbereiden op de volgende wedstrijd. Dan staat een treffen uit in Rijen tegen de plaatselijke voetbalvereniging op het programma. Om 12:30u vindt daar de aftrap plaats.

Foto's en verslag: Dieter Cleijn