DESK snoept punten af van koploper JEKA

JEKA JO17-7
11-11-2023

DESK JO17-1 - JEKA JO17-7 (3-3)

Het team van DESK JO17-1 met interim trainer Patrick Melissant kende vorige week een afgelasting door een bus vol met blessures en afwezigen. In de start van de tweede fase in de competitie pakte DESK een punt tegen Gudok.

Vandaag, zaterdag 11 november, stond de ploeg met een gehavende bank tegenover koploper JEKA op veld C. DESK komt op voorsprong na een treffer van Luuk Zegelink. Daarna gaat het goed mis en weet JEKA maar liefst drie doelpunten te maken voor de pauze. Met een 1-3 achterstand krijgt DESK een corner op slag van rust.

Centrale verdediger, Ruben Smit, kopt de corner snoeihard achter de doelman van JEKA en brengt daarmee met zijn aansluitingstreffer de spanning terug in de wedstrijd.

Helaas staat DESK op slag van rust, na de gele kaart van Dani Melissant die tien minuten op de bank plaats mag nemen, een flinke tegenvaller te verwerken. Als de ploeg al met tien man speelt, begaat Bram van Wezel een pittige tackle op het middenveld waarvoor hij de gele kaart gepresenteerd krijgt.

Ook Bram mag even afkoelen, maar krijgt na een opmerking de rode kaart gepresenteerd van de scheidsrechter. Met negen man gaat DESK verder en start het de tweede helft daarna ook. DESK houdt lang stand en weet JEKA het scoren te beletten. Veel kansen creëert de ploeg echter niet, totdat het een corner tegen het eind van de wedstrijd er uit sleept.

De hoekschop valt weer op het voorhoofd van de centrale verdediger Ruben Smit. Ruben weet de hoekschop te promoveren tot doelpunt en knikt daarmee de gelijkmaker tegen de touwen. DESK doet zichzelf tekort door negatief gedrag en benadeeld zichzelf daar steeds mee. Een pittige opgave om dit om te draaien en dit uit het team te krijgen.

Volgende speelronde speelt het een uitwedstrijd tegen vv Dongen. Deze tegenstander wist ook niet te winnen van JEKA en speelde ook met 3-3 gelijk tegen JEKA. Afgelopen zaterdag won het wel met 3-1 van Hilvaria. DESK staat dus weer een sterke tegenstander te verwachten op Sportpark De Biezen. De bal rolt om 12:15u in Dongen.

Foto's en verslag: Dieter Cleijn