DESK VR3 houdt lang stand tegen OJC

DESK VR3
OJC ROSMALEN VR2
03-02-2024

DESK VR3 - OJC Rosmalen VR2 (2-4)

De ploeg van André Zwaans, Ed van Ham en Maikel van Laerhoven kende vorige week een latertje uit in Veldhoven. DESK Dames VR3 nam toen met een 8-0 overwinning de drie punten mee terug naar de Eikendijk en kon vandaag aan de bak tegen het sterke OJC Rosmalen.

De competitie voor de Dames startte met een uitwedstrijd tegen OJC Rosmalen. Het werd toen 4-1 in het voordeel van de thuisploeg. Vandaag werd er gestreden op veld D aan de Eikendijk onder leiding van scheidsrechter Ton Brouwers.

Op een druilerige zaterdagmiddag kijkt DESK al vroeg tegen een 0-1 achterstand aan als OJC Rosmalen de score opent. Niet veel later trek Maryze Zembowicz de stand weer gelijk en staat het 1-1. Halverwege de eerste helft is OJC bijna opnieuw bij de voorsprong.

De bal blijft na een hoekschop hangen in het doelgebied van Kenza Netten en wordt niet opgeruimd. De bal valt voor de voeten van een speelster in een Rood-Zwart tricot die hem net naast het doel van Kenza prikt.

Nova Kuysten wordt gelanceerd over de as van het veld als Isabelle van Ham een heerlijke steekpass verzorgd. Nova sprint met bal richting de uitkomende keepster en ziet deze voor haar voeten weggeplukt worden.

Noortje Maas is binnen de lijnen gekomen en zet DESK bijna op een 2-1 voorsprong. Opnieuw is het de sluitpost in het Rood-Zwart dat een inzet van DESK weet te keren.

Met een 1-1 tussenstand gaan beide ploegen aan de thee.

Tijdens de rust is trainer André Zwaans richting Lampengat getogen om daar met een aantal fanatieke supporters richting 020 af te reizen. Na rust een flink aantal wijzigingen in de formatie van Ed van Ham en assistent Maikel van Laerhoven. Zo zijn Gaby Bouman, Lisa Sins, Isolde v/d Linden en Maryze in het veld gekomen en hebben Jilke van Hulten, Nova Kuysten, Flo Cleijn en Lotte Brouwers het veld verlaten.

Guusje Grootswagers gaat er aan de rechterkant vandoor en gaat de combinatie aan met Noortje Maas. Guusje probeert het met rechts en ziet haar poging net naast gaan. DESK opnieuw dichtbij de voorsprong.

Ook het schot van Isabelle van Ham wordt ternauwernood van de doellijn weggewerkt. DESK dringt aan en zet OJC onder druk. Een corner voor DESK van de voet van Isabelle wordt in de doelmond geslingerd. De hoekschop van Isabelle draait bijna rechtstreeks in de verre hoek en had een heerlijke treffer opgeleverd als hij er in gevlogen was. Helaas gaat de bal over de achterlijn en bouwt OJC weer op.

DESK in de tweede helft sterk, gaat op zoek naar de verdiende voorsprong. Noortje Maas geeft de bal mee aan de mee opgekomen linker vleugelverdedigster Loïs v/d Veeken. Loïs trekt op volle snelheid het zestienmetergebied binnen en lost een schot. De bal gaat richting het doel van de tegenstander, maar mist helaas het doel en gaat naast.

Maryze Zembowicz gaat er aan de rechterkant vandoor en ontwijkt een pittige charge. Maryze slingert de bal voor het doel op Noortje Maas die de verdiende voorsprong tegen de touwen jaagt.

Lang heeft DESK niet kunnen genieten van de voorsprong, want de bal ligt een minuut na de aftrap alweer achter Kenza Netten. Met een 2-2 tussenstand brengt Ed van Ham twee wissels in het veld. Flo Cleijn en Nova Kuysten komen binnen de lijnen voor Loïs v/d Veeken en Gaby Bouman. DESK gaat weer op zoek naar de voorsprong als Isabelle van Ham in een duel op het middenveld haar knie lelijk verdraaid en het uitschreeuwt van de pijn.

Het spel loopt door als OJC Rosmalen doorgaat met voetballen en Isabelle zwaar geblesseerd achter laat. DESK bekommert zich om het wel en wee van Isabelle en krijgt een tegentreffer te verwerken als OJC Rosmalen ongehinderd op het doel van DESK kan schieten.

Het spel ligt even stil als Isabelle opgelapt wordt en met een lelijke knieblessure van het veld gedragen wordt. Met nog een kleine tien minuten op de klok een aangeslagen DESK dat door dit kantelpunt in de wedstrijd een tik heeft gekregen. Na het uitvallen van Isabelle is ook Nerena v/d Linden aangeslagen op de grond blijven liggen na een tik op haar voet evenals Kenza Netten die in een duel even aangetikt is.

Beide dames zijn weer opgelapt als OJC Rosmalen profiteert van de mentale tik die DESK heeft gehad na het uitvallen van Isabelle van Ham. Het wordt 2-4 in het voordeel van de bezoekers. DESK had veel meer verdiend vandaag dan een 4-2 nederlaag. Het speelde goed voetbal, creëerde kansen en gaf niet veel weg. Helaas is het keerpunt in de wedstrijd het uitvallen van Isabelle, waarna de scherpte en de vorm weg was in de ploeg.

Helaas geen punten voor de dames die super gestreden en goed gespeeld hebben tegen de huidige nummer drie uit de competitie. De competitie ligt even stil tot 24 februari. Dan staat een uitwedstrijd op het programma tegen ZIGO. Om 14:30u staat de aftrap gepland tussen ZIGO VR1 en DESK VR3 op sportpark D'n Haaikant.

Erbij zijn is mee maken! Support your locals!

Foto's en verslag: Dieter Cleijn