DESK JO12-1 overtuigend tegen Unitas'30

Unitas'30 JO12-2
03-02-2024

Unitas'30 JO12-2 - DESK JO12-1 (1-3)

De ploeg van DESK startte de 3e fase met een nederlaag tegen Baronie. Het team kende geen frisse start van deze fase en werd te laat wakker. Zaterdag 2 februari stond een uitwedstrijd bij Unitas'30 op het programma. Unitas'30 kende 2-1 nederlaag uit tegen VOAB en was ook gebrand op een positief resultaat.

DESK stond na het zoeken van een parkeerplaats in de buurt van sportpark De lage banken op veld 2 klaar voor de aftrap. Spits Jaylen Wegman was een weekend weg met de familie en dus konden trainers Roel Wagemakers en Dieter Cleijn slechts over twee extra spelers beschikken vandaag.

De bal rolt en DESK start sterk. Het voetbalt vooruit en zorgt voor dreiging op de helft van de tegenstander uit Etten-Leur. Giovanni Soijer lost het eerste schot richting het doel van Unitas'30. De keeper plukt het schot uit het doel. Even later is het Maurits de Wijs die een schot op het doel afvuurt. Ook dat schot weet de keeper te keren.

DESK begint sterk in het eerste kwart en gaat op zoek naar de openingstreffer. Een corner van Giovanni wordt voor het doel gekruld en door Maurits net naast geprikt. Kort daarna een heerlijke pass van Luuk Pöttgens op Vanni. Vanni neemt de bal mee, draait weg van zijn tegenstander om de bal vrij te leggen en schiet de bal net voor langs het doel.

De stand is nog gelijk als het tweede kwart is ingegaan. Tycho Gorter heeft nog niet veel te doen gehad als de verdediging van DESK in de personen van Dio Cleijn, Dirk Vloemans en Thymen de Fijter de boel achterin op slot houden.

DESK opnieuw in de aanval als Dio een pass diep op Maurits geeft. Maurits ziet spits Yaico vertrekken die de openingstreffer op aangeven van Maurits tegen de touwen schiet. 0-1 voor DESK na een treffer van Yaico van Selst.

Even later is het opnieuw DESK dat scoort. Dirk weet een aanval van Unitas'30 te kraken en speelt de bal breed op Dani Landzaat. Dani tikt door op Maurits die Yaico inspeelt. Yaico steekt de pass diagonaal achter de verdediging van Unitas'30 op Loek Agterberg. Loek neemt de bal aan, kapt de verdediger uit en schuift de bal beheerst in de korte hoek.

Met een 0-2 voorsprong zoekt Unitas'30 het doel van DESK met lange ballen. Defensief staat DESK goed en kent het nog geen gevaar van de tegenstander uit Etten-Leur. Hoge ballen door het midden worden vakkundig opgeruimd door Thymen de Fijter, Dirk en Luuk.

DESK weer in de aanval. Dio met een balletje op Maurits, ziet de inzet van de aanvoerder van DESK net voor langs gaan. Even later is Maurits wel trefzeker en zet hij de 0-3 voorsprong op het scorebord.

In de slotfase van de wedstrijd krijgt DESK nog een tegentreffer te verwerken. Een hoge bal valt achter de defensie van DESK. De tegenstander heeft te veel ruimte gekregen en kan er vandoor richting het doel van Tycho. Tycho komt nog uit, maar heeft geen antwoord op het geplaatste schot in de verre hoek.

Met een 3-1 overwinning neemt de ploeg van DESK de drie punten mee terug naar Kaatsheuvel. Gefeliciteerd boys! Verdiende overwinning vandaag uit in Etten-Leur. De volgende wedstrijd voor DESK staat gepland op 24 februari thuis tegen DBGC uit Oude Tonge. In de tussentijd wordt er hard getraind om het omschakelen en positiespel te verbeteren.

Foto's en verslag: Dieter Cleijn