DESK 2 wint in extremis

SCG'18 2
24-02-2024

DESK 2 - SCG'18 (3-2)

De kweekvijver met talenten van DESK, onder leiding van William Saleming en Bas de Zeeuw, kent een prima seizoen. De ploeg staat voor aanvang van het duel op een derde positie. De tegenstander van vandaag, Sportclub Gestel uit Sint-Michielsgestel, kent een vierde notering op de ranglijst. Een zespuntenpot dus voor de mannen van DESK.

De pers is de eerste helft niet aanwezig langs de lijnen van het kunstgrasveld aan de Eikendijk. Vandaar dat er weinig te melden valt van hoogtepunten in de eerste helft. De brilstand is daarmee ook gelijk de ruststand na vijfenveertig minuten voetballen tussen DESK en Sportclub Gestel.

Na rust zijn het de bezoekers uit Sint-Michielsgestel die op een 0-1 voorsprong komen. DESK, in de achtervolging, op zoek naar de gelijkmaker. Het is Kevin Klijn die met een heerlijke treffer de stand weer gelijk trekt. Kevin is gelukkig weer terug na een lang herstel van een zware enkelblessure.

DESK gaat op zoek naar de voorsprong en probeert de tegenstander vast te zetten op eigen helft. Mitchel Faro gaat er aan de linkerkant vandoor en slingert de bal op een presenteerblaadje voor de voeten van Kevin Klijn. Kevin prikt zijn tweede van de middag tegen de touwen en zet daarmee zijn ploeg op een 2-1 voorsprong.

De bezoekers uit Gestel blijven het proberen en zetten DESK bij vlagen onder druk. Het is sluitpost Tim Willemse die een hoge bal uit de linkerbovenhoek tikt en daarmee DESK nog op een voorsprong houdt. Even later krijgt de goalie van DESK toch een treffer om zijn oren als DESK verzuimd de bal een loei te geven als er te slap wordt uitverdedigd. Een diagonaal laag hard schot schiet via Tim het doel in en de stand is weer gelijk.

Het is pompen of verzuipen en DESK zet alles op alles om met drie punten van het veld te stappen. Het slotoffensief van DESK betaald zich uit. In de laatste minuut krijgt DESK een vrije trap op het midden van de helft van de tegenstander.

Ome Jur achter de bal tikt deze breed op Mitchel Faro. Mitchel weet de bal op het hoofd van de centrale verdediger van DESK, Bas van Boxtel, te plaatsen. Bas van Boxtel geeft richting aan de bal met zijn knoest en knikt de voorzet in de verre hoek tegen de touwen.

Met een verdiende 3-2 zege stapt DESK van het veld. Aanvoerder en match-winner Bas van Boxtel bedankt zijn linker vleugelspits Mitchel Faro voor de assist en feliciteert zijn teamgenoten met de zege.

DESK pakt met deze overwinning de tweede plaats af van WSC die tegen koploper Trinitas gelijk speelde. 9 maart staat de volgende wedstrijd voor DESK op het programma. De ploeg van Saleming en De Zeeuw staan dan om 13:00u op het veld bij SCO op Sportpark De Elskens.

Foto's en verslag: Dieter Cleijn