DESK VR3 houdt een punt over in de derby tegen SSC

SSC'55 VR2
DESK VR3
02-03-2024

SSC'55 VR2 - DESK VR3 (2-2)

Trainer André Zwaans en zijn staf stond afgelopen zaterdagmiddag op het hoofdveld van Sportpark Van Wijlen uit voor de derby tegen SSC'55.

Het fluitsignaal heeft geklonken voor de aftrap tussen DESK en SSC en de ploeg uit de Kets zet de Wespen direct vast op eigen helft. De dames van DESK voetballen vooruit en zijn veelal op de helft van SSC te vinden.

Een snelle aanval over de rechter flank via Maryze Zembowicz belandt voor de voeten van Lotte Brouwers die de score al vroeg lijkt te openen. Helaas gaat de treffer niet door. Bij afwezigheid van de VAR wordt er uitgegaan van het vlagsignaal van de assistent scheidsrechter en is het randje buitenspel.

Een minuut later is Peggy dichtbij de openingstreffer voor DESK. Peggy lost een schot en ziet haar inzet via de keepster op de paal belanden. De corner wordt vervolgens uitverdedigd door SSC.

Na een kleine tien minuten een uitbraak van SSC. Het is de sluitpost van DESK, Kenza Netten, die scherp en attent haar doel uitkomt en de aanval onschadelijk maakt. Een minuutje later is het opnieuw Kenza die alle zeilen achterin bij DESK bij zet en de bal voor de aanstormende spits weet op te ruimen.

De eerste helft gaat gestaag verder en is halverwege als de score geopend wordt. Lotte Brouwers weet de bal heerlijk in de verre hoek buiten bereik van de keepster te vlammen.

Inmiddels is Flo Cleijn gewisseld voor Nerena v/d Linden en is Romy van Laerhoven binnen de lijnen gekomen voor Maryze Zembowicz. Laura Possemis steekt het middenveld over en probeert het met een puntertje. De keepster van SSC plukt de inzet van Laura uit de lucht.

Jilke van Hulten is gewisseld voor Manon Timmermans die haar positie overneemt aan de rechterkant van het veld. Laura Possemis weet Lotte Brouwers in te spelen op de rand van de zestien. Lotte kapt haar tegenstander uit en schiet op het doel van SSC. De poging van Lotte zeilt over.

Op slag van rust is het DESK dat op een 0-2 voorsprong komt. Het is Laura Possemis die de bal heerlijk op de wreef neemt en over de keepster hoog in het doel poeiert.

Met een 0-2 voorsprong gaan de dames van DESK aan de thee. Na rust blijft DESK vooruit spelen. Manon wisselt weer met Jilke die op rechts half haar positie in neemt.

Centrale verdedigster Ilse Zwaans kan aan de bak in de achtervolging op de spits van SSC. De aanvalster van SSC vlamt de bal naast het doel van Kenza Netten.

Het spelbeeld in de tweede helft is gewijzigd, als de ploeg van SSC meer op de helft van DESK te vinden is. DESK loopt achteruit en probeert de tegenstander rond de zestien op te vangen.

Een uitbraak van DESK over de linkerflank resulteert in een poging voor Lotte Brouwers. De spits van DESK stoomt diagonaal de zestienmeter binnen en schiet op de keepster van SSC.

Even later is het opnieuw de spits van DESK die er een sprintje uitgooit. Lotte rent haar longen uit haar lijf en schiet vervolgens op het doel van SSC.

Halverwege de tweede helft valt de aansluitingstreffer voor SSC. Een vrije trap van een metertje of vijfentwintig glipt door de handschoenen van Kenza Netten en hobbelt zo over de doellijn. Met een 1-2 tussenstand is de spanning weer volledig terug in de wedstrijd.

De keepster van DESK weet een treffer voor SSC te voorkomen als ze de spits ziet aanstormen richting de zestien. Kenza komt snel uit haar doel en weet de aanval van SSC te stoppen.

Met nog een minuut op de klok lijkt DESK er met drie punten vandoor te gaan. Een aanval over de linkerkant wordt de zestienmeter in gepompt. Nova Kuysten beschermt haar gezicht als de bal hard richting haar hoofd gespeeld wordt en raakt deze met de arm. De scheidsrechter kan niet anders dan de bal op de stip leggen en de handsbal veroordelen met een penalty.

De penalty van SSC wordt snoeihard tegen de touwen geschoten en gelijk na het nemen van de strafschop wordt er afgefloten. Een zuur puntverlies in de slotfase van de wedstrijd voor de dames van DESK.

Het houdt een punt over aan de derby met SSC.

Foto's en verslag: Dieter Cleijn