DESK VR1 verstevigd positie in top drie

DESK VR1
Peursum VR1
03-02-2024

DESK VR1 - Peursum VR1 (4-0)

De dames van DESK draaien mee in de top van de competitie en proberen bij te blijven bij de twee koplopers. Parkhout en Houten, beide koplopers, speelden zaterdag tegen elkaar. Zaak voor de ploeg van Ronny Birdja om hiervan te profiteren en het gat naar de koppositie te verkleinen. Hekkensluiter Peursum kwam op bezoek naar de Eikendijk om het DESK lastig te maken.

De bal rolt als scheidsrechter De Rooij heeft gefloten voor de aftrap. DESK zet gelijk druk naar voren en houdt vv Peursum ver terug op eigen helft. Pleun Pepping, vleugelaanvalster, gaat er op de flank vandoor en legt de bal breed op Naomi Koenen. Naomi haalt verwoestend uit en zet DESK al vroeg in de wedstrijd op voorsprong.

Een minuut later is het opnieuw Naomi Koenen met het vizier op scherp. Deze keer komt de aanvoer vanaf de linkerkant via de voet van Nienke Jansen. Het Zundapke uit De Moer dribbelt over de linker zijkant en schuift de bal in de voeten van de spits van DESK. Naomi Koenen neemt de assist van Jansen in ontvangst en prikt de bal in de korte hoek voorbij de sluitpost uit Giessenburg.

In minder dan tien minuten spelen staat er al een 2-0 voorsprong op het scorebord. Eva Berfelo heeft nog weinig te doen gehad, dan enkele terugspeelballetjes van haar defensieve teamgenoten. Marielle v/d Schans en Lieke Bergmans houden de boel centraal achterin dicht, samen met Lisa Sins en Isolde v/d Linden op de backposities.

Halverwege de eerste helft probeert Lauri v/d Aa het van afstand. Met haar rechter vlamt Lauri de bal richting het doel van Peursum. De inzet van V/d Aa zeilt over het doel en de tegenstander van DESK mag weer gaan opbouwen.

Op slag van rust is het Kiki Fitters die binnen de zestien op aangeven van Nienke Jansen de bal op het doel poeiert. Helaas voor Kiki zit het onderbeen van de centrale verdedigster uit Giessenburg in de baan van het schot en ketst het schot af.

Met een 2-0 ruststand gaan beide teams aan de thee. Na de rust is het gelijk raak voor de ploeg van Ronny Birdja. Pleun Pepping poeiert de bal, op aangeven van Naomi Koenen, heerlijk tegen de touwen. Pepping Poweerrrrr opnieuw trefzeker, nadat ze vorige week een hattrick op het wedstrijdformulier zette uit in Veldhoven bij Marvilde.

Middenveldster Merel van Gerwen is ook dichtbij een doelpunt. Merel krijgt de bal kado van de keepster van Peursum en schiet op doel. De poging van Merel gaat net naast en de stand blijft 3-0.

Even later is het opnieuw Pleun Pepping die het probeert. Een hoge bal van Pleun zeilt richting het doel, maar wordt rustig uit de lucht geplukt door de sluitpost.

In de rust is het Zundapke uit De Moer in de kleedkamer achter gebleven. Rechtsback Lisa Sins is mee opgekomen vanuit de verdediging en trekt in de aanval. Lisa kaatst met Merel en de kleine van Den Hoeds dribbelt de zestien meter binnen richting de korte hoek van het doel van Peursum. Het puntertje van Lisa treft helaas geen doel en wordt klem gepakt door de keepster.

De wedstrijd gaat verder tegen de hekkensluiter uit de Derde Klasse en DESK heeft defensief weinig te vrezen van de tegenstander die zelden de middenlijn oversteekt.

Naomi Koenen gaat op zoek naar haar hattrick deze middag. Een afstandsschot van Naomi vanaf een metertje of zestien belandt in de handen van de keepster.

Nog een kwartier op de klok en DESK bouwt weer op. Het is opnieuw de kleine van Den Hoeds die een schot lost richting het doel van de tegenstander. Het vlammende schot van Sins zeilt richting het aluminium maar buigt af en gaat naast.

Pleun Pepping gaat er aan de linkerkant vandoor en trekt richting de achterlijn in het zestienmetergebied van Peursum. De lage trekbal van Pepping belandt voor de voeten van Isolde v/d Linden die de eindstand op het scorebord schiet.

Lieke Bergmans is in de spits te komen spelen na de wissel met Nikki Snoeren, die binnen de lijnen is gekomen voor Naomi Koenen. Lieke legt de bal af op aanvoerder Lauri v/d Aa die de bal in de handen van de keepster deponeert.

Met een 4-0 eindstand wint DESK van Peursum en loopt het twee punten in op beide koplopers uit de competitie. DESK doet dus goede zaken in de race voor de titel en verstevigd haar positie in de Top Drie.

DESK doet goede zaken en kan zich opmaken voor een gezellige Derde Helft ter voorbereiding op de Carnaval. Zaterdag 24 februari spelen de Dames van DESK een pittig uitduel in Raamsdonksveer tegen de huidige nummer vijf, RFC. Het verschil met deze tegenstander is zes punten. DESK zal er alles aan doen om met de winst terug te keren naar Kaatsheuvel.

Succes en zet hem op dames!
Support your locals!

Foto's en verslag: Dieter Cleijn