DESK snakt naar een overwinning

DESK 1
ONI 1
24-02-2024

DESK - ONI (1-1)

De ploeg van trainer Ronald Boudewijn kent een wisselvallig seizoen. Daar het aan het begin van de competitie nog titelaspiraties had, moet het in deze fase oppassen dat het niet in de degratiezone terecht gaat komen. De laatste zege dateert alweer van vorig jaar toen de ploeg op 2 december thuis tegen Woudrichem won. Daarna verloor het drie keer op rij en speelde het vorige week gelijk tegen de toenmalig nummer laatst GVV'63. Het is dus zaak dat er weer gewonnen gaat worden om de weg naar boven weer in te slaan.

In de uitwedstrijd in 's-Gravenmoer werden de punten gelijk verdeeld en stapten beide ploegen met een 1-1 eindstand van het veld. Hopelijk weet DESK vandaag weer eens de volle drie punten te pakken thuis tegen ONI.

De bal rolt op het kunstgrasveld aan de Eikendijk. Het hoofdveld van DESK kende deze week veel neerslag te verwerken en werd daarom afgekeurd. Binnen de minuut ligt de bal al achter doelman Sander Dijst als ONI gelijk na de aftrap scoort. Grensrechter Wilbert Haarbosch heeft zijn vlag omhoog vanwege het buitenspel staan van de doelpuntenmaker bij ONI. De treffer wordt afgekeurd en DESK komt gelijk goed weg.

De eerste poging van DESK komt van de voet van Mitchell Bastianen. De middenvelder van DESK steekt het middenveld over en gaat over de as richting het doel van ONI. Bompa Kees ziet zijn kleinzoon een rollerke in de handen van de sluitpost van ONI deponeren. Het schot van Mitta mist kracht en wordt opgepakt door de doelman uit 's-Gravenmoer.

Halverwege de eerste helft is het bijna Anes Dedic die de score opent. Jasper Schinkel speelt de bal in op Djurre Verschut die Anes Dedic in de loop aanspeelt. Anes snijdt door het hart van de ONI-defensie en schiet de bal diagonaal richting het doel. De inzet van de spits van DESK gaat naast.

Even later is het Mees van der Pennen met een crosspass op Mathijs Emmers. Thijs neemt de bal aan en speelt deze diep in op de sprintende vleugelspits Stijn Hamers. Stijn komt twee passen tekort als de goalie van ONI eerder bij de bal is dan de winger van DESK.

Met nog een aantal minuten op de klok komt ONI er gevaarlijk uit over de rechter flank. Een scherpe voorzet belandt op het hoofd van de boomlange spits uit 's-Gravenmoer. De kopbal wordt onderweg richting het doel van Dijst gekraakt en opgeruimd.

Op slag van rust is het de ploeg van Boudewijn die dichtbij de openingstreffer is. Stijn Hamers gaat opnieuw diep achter de bal aan richting de elf meter stip. Stijn wordt in zijn rug gelopen en gaat naar de grond. Kaya van Wanrooij neemt over en lost een schot op doel. Het schot wordt gekraakt en in de rebound is het Kaya die hard het alluminium raakt. Het is de paal van ONI die een treffer voor DESK in de weg staat.

Met een 0-0 ruststand gaan beide ploegen aan de thee.

Na rust voert DESK gelijk de druk op. Tom Rommens is binnen de lijnen gekomen voor de vleugelspits Kaya van Wanrooij. Djurre Verschut weet van dichtbij de sluitpost van ONI ook nog niet te kloppen en ziet zijn inzet gekeerd worden. Stijn Hamers is weer op de brommer en sprint richting de zestien van ONI. Een diagonaal geplaatst schot van Stijn gaat voor langs het doel naast.

Ook de bezoekers creëeren kansen. De spits van ONI wordt gezocht en in de lucht gevonden. Een kopbal gaat naast het doel van Sander Dijst.

DESK schuift iets verder op richting het doel van ONI en probeert de tegenstander op de middenlijn tegen te houden. Een vrije trap van Djurre Verschut spat op de bovenkant van de deklat. DESK opnieuw dichtbij de openingstreffer, maar opnieuw is het alluminium de oorzaak dat er nog geen doelpunt te noteren valt.

Tom Rommens is heel dichtbij een doelpunt als hij een half hoge voorzet met een volley en een stuit richting het doel van ONI poeiert. Vanaf een meter of vijf voor de neus van de goalie uit 's-Gravenmoer prikt Tom de moeilijke bal op de handen van de doelman. De sluitpost tikt de bal in een reflex over het doel.

De corner voor DESK wordt uitverdedigd en op het middenveld wordt vleugelverdediger Dylan Roovers naar het grond gewerkt. De tegenstander van ONI ontvangt een gele prent en Dylan kan vervroegd gaan douchen nadat hij de rode kaart gepresenteerd krijgt van scheidsrechter Verkoeijen. DESK kan met tien man verder op zoek naar een doelpunt.

Mitchell Bastianen verlaat het veld voor Thijn van Riel met nog een klein kwartier op de klok. Direct na de wissel gaat het mis achterin de defensie van DESK als het helemaal open ligt. Een hard schot wordt vanaf de linkerkant diagonaal binnen gekegeld en DESK kijkt tegen een 0-1 achterstand aan.

Een corner voor DESK en een ouderwetse scrimmage voor het doel van ONI. De verdediging van de bezoekers uit 's-Gravenmoer ruimt op. Even later een heerlijke rush over de rechter flank van Mees Weeland. Mees weet de bal hard laag voor te trekken op de inlopende Djurre Verschut. Djurre poeiert alle frustraties uit zijn voetbalschoen en pegelt de gelijkmaker snoeihard tegen de touwen in de slotfase van de wedstrijd.

Met nog enkele minuten op de klok is het Tom Rommens die bijna de winnende op zijn pantoffel heeft. De inzet van Tom belandt op de bovenkant van de lat en daarmee blijft DESK op een 1-1 gelijkspel steken.

Door dit gelijke spel snakt DESK naar een overwinning om uit de gevarenzone te kruipen. De ploeg staat na het gelijke spel op een teleurstellende negende plaats die nacompetitie degradatie betekend aan het einde van het seizoen.

Volgende week zaterdag 2 maart staat er weer een thuiswedstrijd op het programma voor DESK. Om 15:00u staat de aftrap tegen de huidige nummer zeven, GDC, op het programma. Er is DESK alles aan gelegen om die wedstrijd met winst af te sluiten en de weg weer naar boven in te slaan.

Foto's en verslag: Dieter Cleijn