DESK JO12-1 uiterst doeltreffend tegen Gudok

TSV Gudok JO12-2
11-11-2023

DESK JO12-1 - Gudok JO12-2

Afgelopen zaterdagochtend mochten de boys van trainers Roel Wagemakers en Dieter Cleijn aantreden op veld C tegen Gudok. Een bekende tegenstander uit de vorige fase, die net als DESK promoveerde naar de Eerste Klasse. De ontmoeting in de vorige fase werd een 4-0 overwinning voor DESK. Vandaag het weerzien met de tegenstander uit de Reeshof.

DESK krijgt tijdens de warming up een tegenvaller te verwerken als sluitpost Tycho zich ziek meldt voorafgaand aan de wedstrijd. De eerste keeper van DESK JO12-1 heeft een flinke griep te pakken, maar toont wel karakter en komt wel naar zijn ploeggenoten kijken. Beterschap Tycho.

De positie onder de lat wordt in het eerste kwart opgevuld door Dio Cleijn, wiens keepershandschoenen met spoed werden ingevlogen door Katja. Als scheidsrechter Agterberg beide ploegen de handen heeft laten schudden fluit de leidsman af voor de aftrap.

DESK start fel en zet goed druk vooruit. De defensie van DESK in de personen van Luuk Pöttgens, Thijmen de Fijter en Dirk Vloemans staan op de middenlijn en zien Dio eenzaam onder de lat staan. Dani Landzaat vanaf de linkerkant van het veld geeft de bal mee op Jaylen die deze vrij maakt en heerlijk de openingstreffer tegen de touwen jaagt.

De vroege voorsprong voor de mannen van DESK geeft energie en honger naar meer treffers. Gudok heeft de bus geparkeerd voor het doel van de doelman en krijgt een salvo aan schoten op het doel te verwerken. Dani Landzaat poeiert de bal richting het doel, vervolgens is het Maurits de Wijs die een vlammend schot lost en vervolgens Giovanni Soijer die het de keeper aan het werk zet. Een corner voor DESK volgt na het laatste schot als de keeper attent optreedt.

Een hoekschop van de voet van Giovanni Soijer wordt via een speler van Gudok in het doel verwerkt. De stand is 2-0 in het voordeel van de thuisploeg die met hoog tempo de bal rond speelt. Aan het eind van het eerste kwart wordt interim goalie Dio Cleijn gewisseld voor Koen Mieris, die aangeboden heeft om het doel te verdedigen bij de afwezigheid van Tycho Gorter.

Dirk Vloemans is mee opgekomen op de rand van het doelgebied en geeft een geweldige poeier op het doel van Gudok. De keeper is verrast en krijgt de kanonskogel van Dirk op zijn hoofd en gaat gestrekt tegen het gras. De goalie is even aangeslagen van de harde knal op zijn hoofd. Gelukkig kan de keeper de wedstrijd hervatten en heeft hij geen hinder meer van de dreun op zijn voorhoofd.

Het eerste kwart zit er bijna op als Jaylen Wegman een corner via een speler van Gudok binnen krult. Met een 3-0 tussenstand staat DESK uitstekend te voetballen en vangt het tweede kwart aan.

Dio Cleijn aan de rechterkant van het middenveld geeft een leep balletje op Giovanni die zijn naam op het wedstrijdformulier zet als doelpuntenmaker. Gudok komt er uit en zet de defensie van DESK aan het werk. Luuk Pöttgens houd zijn mannetje kort en weet de tegenstander de toegang richting het doel van DESK af te snijden.

Het rustsignaal klinkt en DESK wisselt enkele posities. Na de rust dendert DESK door richting het doel van Gudok. Jaylen Wegman met een hard schot op doel, ziet zijn inzet geweldig gekeerd worden door de doelman van Gudok. In de rebound raakt Giovanni de bal net niet vol genoeg en ziet zijn inzet naast het doel gaan.

Thijmen de Fijter speelt Loek in aan de linkerkant van het veld. Loek geeft de bal mee op Jaylen Wegman die Maurits de Wijs op weg naar het doel bereikt. Maurits schiet hard op het doel, waarna de keeper de bal flink omhoog bokst. De hoge bal valt in de doelmond op het hoofd van Maurits die de bal net te hoog op het doel knikt en over kopt.

Even balend van zijn misser gaat Maurits door op het middenveld met het spelverdelen. Maurits krijgt de kans om zijn misser goed te maken, maar helaas staat het alluminium in de weg voor een treffer van De Wijs. Maurits krult de bal op de buitenkant van de paal, waarna Giovanni in de rebound de bal naast prikt.

In het slot van het derde kwart is assistent-trainer Roel Wagemakers vertrokken voor een wedstrijd van DESK JO18-1, waar hij centraal achterin staat. Een afstandsschot van Giovanni Soijer die diagonaal op het doel poeiert schiet uit de handen van de keeper van Gudok en belandt in het doel.

DESK gaat het laatste kwart met een 5-0 voorsprong in en geeft weinig weg achterin. Het wordt 6-0 als Dio Cleijn een schot op doel binnen de palen prikt. Even later is het Maurits de Wijs die de goalie van Gudok weer aan het werk zet. De sluitpost keert de inzet van Maurits waarna de bal voor de voeten van Loek valt die de 7-0 binnen kan prikken.

De as van DESK is even niet bij de les als een middenvelder van Gudok door het midden kan oversteken en de bal achter doelman Koen Mieris kan prikken. Een momentje van onoplettendheid in de ploeg van DESK wordt alert afgestraft door de tegenstander uit Tilburg. De eretreffer staat op het scorebord en DESK zet nog even aan.

Een heerlijke aanval van DESK als Luuk Pöttgens opbouwt, de bal inspeelt op Maurits die met een heerlijke steekpass op Giovanni voor een assist zorgt. Vanni rondt de aanval koeltjes af en bedankt Maurits voor zijn pass.

Met een 8-1 tussenstand lijkt DESK de wedstrijd rustig uit te spelen. Het toetje zin in het slot als Giovanni de bal diep geeft op Dio die vanaf de rechterkant van het veld naar binnen komt en de bal met zijn linker stijf in de linker bovenhoek vlamt.

De eindstand staat op het scorebord en DESK is vandaag zeer doeltreffend tegen een aangeslagen Gudok. De 9-1 zege van DESK zorgt voor een eerste plaatst in de Eerste Klasse na drie duels spelen. De kraker volgt volgende week als de ploeg om 13:45u uit speelt tegen titelkandidaat JEKA.

Foto's en verslag: Dieter Cleijn