DESK ZA4 wint eerste wedstrijd

Achilles Veen 4
29-08-2020

Scheidsrechter:   R. (Remco) Rissema

Zaterdag 29 augustus was de dag van de eerste wedstrijd van het nieuwe seniorenteam van DESK: Zaterdag 4. Op de eikendijk stond de wedstrijd tegen Achilles Veen op het programma.

Het jonge zaterdag 4 moest het opnemen tegen de veel oudere mannen uit Veen. Het nieuwe seniorenteam, wat vooral bestaat uit jongens tussen de 18 en de 20 jaar, wordt gecoacht door de Rinus Michels van DESK: Jan Dobbelsteen. De trainer gaf de instructie mee om meer doelpunten te maken dan de tegenstander en zo de wedstrijd te winnen. Het was een enorme drukte maar gelukkig zorgden coronacoördinatoren Dekkers, Leijtens en Ye ervoor dat het publiek afstand kon houden.

De wedstrijd begon voortvarend en het was Orlando die bij zijn rentree in het sterren ensemble het net wist te vinden. Er viel een gelijkmaker nadat een speler van Veen de verdediging wist te passeren en de bal in de verre hoek schoot. Dit tot opluchting van tribuneklant en coronacoördinator Leijtens die hierdoor geen pilsje en frikandelletje aan de keeper hoefde te trakteren. Hierna begon de motor van DESK te lopen. De 2-1 viel via Fabio en na een goede voorzet van Kevin van Heesch wist David, die koud in het veld stond, zijn eerste van het seizoen te maken. De ruststand eindigde op 4-1 door een doelpunt van Kevin van Heesch.

In de rust bespraken we dat we gewoon moesten blijven voetballen in de tweede helft en dat deden we. Na een aantal gemiste kansen wist DESK weer te scoren. Dit zou niet het enige doelpunt zijn. De stand liep verder op en ook Achilles veen wist te scoren. Bij een stand van 8-2 wees scheidsrechter Rissema naar de stip na een overtreding op David. Vanuit het publiek werd de naam van Kyan gescandeerd maar deze durfde de verantwoordelijkheid niet te nemen en liet dit over aan Stijn. Stijn wist de penalty te benutten. DESK kreeg nog meer kansen en ook Achilles Veen wist te scoren. Uit een corner wisten de groen-witten raak te koppen. De wedstrijd eindigde in een 11-3 overwinning. De doelpuntenmakers van DESK waren: Orlando, Fabio, Thijs, Kevin van Heesch (2x), Stijn (3x) en David (3x).

De overwinning werd gevierd in de kantine onder het genot van enkele goudgele rakkers. Volgende week wacht een nieuwe uitdaging tegen Wilhelmina’26.