JO8-1 en JO9 spelen onderling toernooi

DESK JO9-1, DESK JO9-2, DESK JO9-3
28-11-2020
11:00

De zon is nog niet wakker als de veldjes uitgezet worden op het kunstgrasveld voor het onderling toernooi tussen de toppers van DESK JO8-1 en de gehele JO9 lichting.

Als de veldjes klaar staan, komen de stuiterballen vanaf de hoofdingang van sportpark Eikendijk aangestormd. Allereerst worden de jongens van de JO9 getrakteerd op een warming-up op de middenlijn. Knie omhoog en oversteken, opgevolgd door hakken-billen en enkele korte sprintjes.

Na de warming-up worden alle spelers in zes teams ingedeeld voor een onderling mini-toernooi. Onder leiding van Lars Hutten, Michael Soyer, Sander Smits en Marc van Dongen als spelbegeleiders vangen de wedstrijdjes aan.

Er zijn super spannende potjes die gelijk op gaan en sommige die iets te sterk als tegenstanders zijn. Na vijf pittige wedstrijden wordt de laatste wedstrijd gespeeld voor de winnaar van het toernooi.

Het team die de meeste pionnen heeft verzameld heeft het toernooi gewonnen. De spelers van de JO8-1 en de JO9 hebben lekker gevoetbald en konden om 10:15u weer opgehaald worden aan de poort van DESK.

Lekker gevoetbald boys!

Verslag: Dieter Cleijn