JO11-1 te sterk voor JO10-1

05-12-2020
11:00

Jawel, de uitdagingen tussen de twee selectieteams van DESK JO10 en JO11 vliegen wekelijks door het vele appverkeer tussen de leiders, coördinatoren en het secretariaat van DESK. De ploeg van Sven Stokkermans en Sam Verschut, DESK JO11-1 en die van Mees v/d Pennen, Bram v/d Pas en Jelle Lips, JO10-1 doen niet veel voor elkaar onder.

Wel is het zo dat als een team hun dag niet heeft, dat dit direct in de stand geuit wordt in het onderlinge treffen tussen beide ploegen. De onderlinge balans is in het voordeel van DESK JO10-1. De jonge selectie heeft iets meer onderlinge duels gewonnen dan de iets oudere jeugdselectie uit de JO11.

Vandaag een nieuwe krachtmeting tussen twee topteams. Onder de lat bij de JO11-1 staat vandaag opnieuw Jarno Roelen die de geblesseerde kleine Hoef, Jelte Hoefnagel, vervangt onder de lat. Jelte die kampt met flink wat blessures is op de weg terug en hoopt weer snel bij de ploeg aan te sluiten. Beterschap gozertje!

Als scheidsrechter Junior gefloten heeft voor de aftrap gaan beide ploegen er vol voor. Er wordt flink druk gezet door de JO10-1 en de JO11-1 voetbalt er onder uit. Het wordt 1-0 voor DESK JO11-1 als Dylano Mutsaers de wedstrijd open breekt met een treffer. De JO10-1 weer op zoek naar de gelijkmaker. Javayri Maasland, Djeno van Iersel en Luca Janse zonder N proberen een gelijkmaker te forceren.

Het is Jarno Roelen die zijn doel schoon houdt en de ploeg op voorsprong weet te houden. Even later breidt Dylano de voorsprong voor zijn team verder uit. Na een goede combinatie tussen Koen Agterberg, Job Mol en Jits Klijn weet Dylano de tweede treffer binnen te prikken. DESK JO11-1 op een riante 2-0 voorsprong ziet de jonge ploeg terug komen na een treffer van Djeno van Iersel.

De spanning is weer terug in de wedstrijd. Ahmed en Luca zetten vol druk op het middenveld en over de flanken vliegen Dani Bool en Benjamin Hadzic veelvuldig mee in de aanval. Centrale sluitpost in de JO10-1, Ole Hakkert, probeert samen met Floris Verschuren de schade achterin beperkt te houden. Het is DESK JO11-1 dat uiterst doeltreffend om gaat met de kansen die het van de JO10-1 krijgt.

Een heuse ode aan Diego Armando Maradona wordt in de jonge personificatie van Dylano Mutsaers gebracht. Het is Dylano die met een geweldige dribbel het halve team van de JO10-1 voorbij speelt en de bal in de verre hoek voorbij Floris weet te schuiven. Een heerlijke treffer en een 3-1 voorsprong voor DESK JO11-1.

DESK JO10-1 blijft het proberen en blijft flink druk zetten op de defensie en het doel van DESK JO11-1. Het is Ole Hoenders die de spanning in de wedstrijd terug brengt en de aansluitingstreffer binnen prikt. Met een 3-2 eindstand wordt er afgefloten tussen DESK JO10-1 en DESK JO11-1 en trekt de ploeg van Sven Stokkermans de zege over de streep.

Het is wachten op de volgende uitdaging tussen beide teams, want de gezonde rivaliteit is hoog tussen beide elftallen. Fiesjat Sven met deze overwinning, we zien de volgende clash wel weer tegemoet.

Verslag: Dieter Cleijn