DESK JO9 overtuigt tegen de dames van MO11

DESK MO11-1
23-01-2021
11:00

Opnieuw een heerlijke voetbalochtend op de Eikendijk. Op een fris veld D stond een onderling treffen op het programma tussen een selectie van spelers uit de JO9 en de dames van de MO11. Dit oefenduel werd al eens eerder gespeeld op de Eikendijk.

Revanche voor de meiden uit de MO11 dus, want de JO9 had de confrontatie destijds gewonnen. De JO9 start met acht spelers op een half veld. In het doel Mathijs Smetsers, in de defensie Luuk Pöttgens, Dirk Vloemans en Dio Cleijn. Op het middenveld Giovanni Soyer en Maurits de Wijs en in de aanval Raf de Vreeze en Teun van Heesch.

Trainer Cleijn had het druk met coachen in de beginfase van de wedstrijd. De gretige meiden van de MO11 drukken de ploeg van de JO9 achteruit en zijn de eerste vijf minuten prominent op de helft van de jonge jongens. De boys van de JO9 zijn gewaarschuwd en nemen het initiatief in de wedstrijd over.

De ploeg van Cleijn begint met de opbouw van achteruit. Dio Cleijn gaat er aan de rechterkant vandoor. Cleijn met een strakke lage voorzet richting de voorhoede van de JO9 bezorgt de bal bij Teun, die hem door tikt op Raf. Raf opent de score en vlamt de bal binnen.

Niet veel later schakelt de ploeg van Cleijn naar de volgende versnelling en is het Maurits aan de linkerkant van het veld die een diepe bal geeft op Teun van Heesch. Teun verdubbelt de voorsprong voor de jonge ploeg en zet de 2-0 op het scorebord.

Na een klein kwartier voetballen fluit de scheids voor een korte time-out als er al twee dames geblesseerd uitvallen. Na een korte time-out wordt er 7 tegen 7 gespeeld in plaats van 8 tegen 8. De wedstrijd gaat weer verder en het is middenvelder Maurits de Wijs die ook zijn naam op het wedstrijdformulier zet. De derde treffer is een feit na een heerlijke doelpunt van Maurits.

Mathijs Smetsers is in het doel gewisseld voor Dio Cleijn, die onder de lat plaats neemt. Mathijs gaat in de voorhoede spelen. De meiden komen terug in de wedstrijd als een mooie aanval afgerond wordt en doelman Dio Cleijn de bal uit het doel moet halen.

De meiden worden weer sterker in de slotfase van de eerste helft. Enkele reddingen van Dio zijn een voorteken dat een treffer van de MO11 in de lucht hangt. Balverlies op het middenveld van de JO9 luidt een tegenaanval van de meiden in. De defensie van DESK JO9 weet het schot er niet uit te halen en opnieuw scoren de meiden van de MO11. Een heerlijk droge knal ploft achter Dio in het doel.

De spanning is weer terug in de wedstrijd met de aansluitingstreffer van de meiden. Op slag van rust is het Mathijs die voor de jongens aan de rechterkant er vandoor gaat. Mathijs geeft de bal op Raf die zijn tweede treffer in de wedstrijd binnen tikt.

Met een 4-2 voorsprong gaan de jongens van de JO9 de rust in.

Het zijn de meiden die na rust scherper zijn dan de jongens. Het is Mathijs die weer onder de lat staat en de aansluitingstreffer om zijn oren krijgt geschoten. Opnieuw is de spanning terug in de wedstrijd door de 4-3 tussenstand.

Een heerlijke aanval van DESK JO9 met Giovanni Soyer die Teun bereikt en de aanvaller ook zijn tweede treffer gunt. Het is inmiddels 5-3 als de ploeg van Cleijn een corner mag nemen. Giovanni en Maurits combineren als de corner in gedribbeld wordt en Giovanni die haast vanaf de achterlijn de bal in het doel van de MO11 weet te krullen.

De score loopt verder op als Dio een diepe bal op Teun geeft, welke vervolgens zijn hattrick op het wedstrijdformulier zet. De stand is inmiddels 7-3 als Raf een wisselpass van links naar rechts geeft op Dio. Dio kapt en legt de bal voor zijn favoriete linker. Met een heerlijke boogbal krult Dio de bal op het aluminium en ziet zijn geplaatste schot op de lat spatten.

De meiden verdedigen uit en zijn even later een geweldige poeier van Dirk in het doel ploffen. Dirk die mee opgeschoven is naar de middenlijn, plukt de bal uit de lucht en vlamt met zijn pantoffel de bal over het halve veld over de keepster tegen de touwen. Een heerlijke treffer van de bescheiden Dirk wordt fantastisch gevierd met zijn teamgenootjes.

In de slotfase is Maurits opnieuw trefzeker. Dio Cleijn trekt de bal laag voor op Teun, welke de bal subtiel door tikt op Maurits die de eindstand op het scorebord zet.

De meiden nemen het initiatief in het slot van de wedstrijd, zoals ze ook de wedstrijd zijn gestart. Mathijs Smetsers weet een geweldig afstandsschot fantastisch te keren en tot corner te verwerken. De corner valt voor het doel van de JO9. De ene poging na de andere poging worden gestopt door Mathijs die zijn doel uitstekend verdedigt in de laatste minuut van de wedstrijd.

Met een 9-3 overwinning stapt de ploeg van trainer/coach Cleijn van het veld. In de eerste helft was de spanning nog in de wedstrijd nadat de meiden tot twee keer toe goed terug kwamen. Na de rust ging de JO9 een tempootje hoger spelen en wist het efficiënt om te gaan met de kansen die het kreeg.

Lekker gevoetbald boys en girls!

Verslag: Dieter Cleijn