DESK JO15-3 neemt in de tweede helft afstand

DESK MO14-1
23-01-2021
11:00

Een interessante pot stond op het onderlinge programma voor de meiden van Susanne Landzaat, Jelle Hakkert en Nienke Damen en de boys van Van Boxtel en Zegelink. DESK MO14-1 tegen DESK JO15-3. Daar de meiden van DESK voetballend goed mee kunnen is de oudere ploeg van JO15-3 in het voordeel. Eerder werd een onderlinge krachtmeting met een 2-0 winst door de JO15-3 gewonnen. Dat was op 17 oktober 2020. Wat gaan de meiden in 2021 doen tegen deze stugge ploeg?

Het eerste half uur is voor beide partijen een gelijk opgaande wedstrijd met over een weer kansen. Na een half uur voetballen wordt de score geopend door de een gevaarlijke uitbraak van de JO15-3. Het is de ploeg van Van Boxtel en Zegelink die de openingstreffer achter Kenza Netten weten te knallen.

De meiden laten zich niet uit het veld slaan aan gaan verzorgd verder met voetballen. Opbouwen van achteruit en daarmee balbezit en kansen creëren. Het is Pleun Pepping die via de rechterflank de middenlijn oversteekt en een heerlijke steekpass geeft op Nienke Jansen.

Nienke Jansen gaat de diepte in, trekt vanaf links naar binnen en krult de bal heerlijk diagonaal tegen de touwen. De meiden weer op gelijke hoogte na de treffer van Nienke.

Beide ploegen gaan met een 1-1 tussenstand de rust in.

Na rust komen de meiden op een 2-1 voorsprong na een heerlijke treffer van Chanice. Niet veel later gaat het fout in de defensie van DESK MO14. Een communicatiefout wordt afgestraft door Alec van Boxtel die Kenza klopt en de 2-2 op het scorebord zet. De stand is weer gelijk en beide ploegen gaan weer op zoek naar de voorsprong.

De boys van de JO15-3 zetten flink druk en weten via de tweede bal te veroveren Luke Zegelink in stelling te brengen. Luke ziet Kenza iets te ver voor haar doel staan en lobt de bal heerlijk over de sluitpost van de meiden heen.

Met een 2-3 voorsprong en nog twintig minuten op de klok schakelt de JO15-3 een versnelling door en loopt het uit naar uiteindelijk een 3-8 overwinning. In het laatste kwart van de wedstrijd spelen de meiden 1 op 1 en krijgen de jongens meer ruimte om te voetballen, wat resulteert in veel kansen.

De derde treffer van de meiden komt op naam van Chanice. De meiden konden een uur goed mee voetballen met de jongens van de JO15-3, maar moesten hun meerdere erkennen in de slotfase van het onderlinge treffen.

Volgende keer beter meiden. Wellicht zit er een revanche duel tegen de JO13-1 in?

Verslag: Dieter Cleijn