DESK sluit regiocup af met klinkende overwinning op Vlijmen

Vlijmense Boys JO13-1
26-06-2021

Scheidsrechter:   S. (Sam) Haarbosch
De laatste wedstrijd voor de boys van DESK JO13-1 van Bink en Van Delft voor de regiocup is tegen de Rood-Zwarten uit Vlijmen. Onder leiding van scheidsrechter Jaap Versluis en assistent-scheidsrechter Dennis van Gorp wordt er zaterdagochtend om 11:30u op het hoofdveld van DESK afgetrapt.

Gelijk in de beginfase is het Tommy van Delft dat de mogelijkheid op de openingstreffer krijgt. Na goed door jagen van Siem Rombouts is het de rechtsback die een balletje terug te zacht inspeelt, waardoor Tommy kan onderscheppen en op doel uithaalt. Helaas is het de keeper uit Vlijmen die de inzet van Tommy klemvast pakt.

DESK zet hoge druk op Vlijmen en drukt de tegenstander terug op eigen helft. Senna bouwt op en speelt de bal in op Tommy van Delft. Tommy draait weg van zijn directe tegenstander en vlamt bekeken op doel. De keeper van Vlijmen keert het schot en schuift de bal in de voeten van Siem Rombouts. Siem weet de rebound droog binnen te tikken en zet DESK JO13-1 op een 1-0 voorsprong.

In het tweede deel van de eerste helft is het DESK dat dichtbij de 2-0 is. Vlijmen krijgt de bal niet weg gewerkt in de eigen zestien en ziet Ché Cleijn de bal tegen de kruising poeieren. Niet veel later is het Tommy van Delft die met een vlammend schot de keeper van Vlijmen probeert te kloppen. Het schot in de korte hoek van Tommy wordt gepakt door de doelman.

In de slotfase van de eerste helft is het Jules die de bal met een volley net naast het doel prikt. Een aangesneden corner van DESK valt goed voor de voeten van Jules die gelijk uithaalt en zijn poging net naast ziet gaan.

Met een magere 1-0 voorsprong gaat de ploeg van DESK de rust in. Na rust komt de tegenstander er Vlijmscherp uit. In het centrum van de DESK defensie wordt Tygo geraakt in een duel om de bal en krijgt de tegenstander uit Vlijmen drie corners op rij. DESK staat heel even onder druk, maar krijgt na enkele minuten weer meer grip.

Tygo van Gorp met de onderschepping gaat de kaats aan met Ché die hem heerlijk voorgeeft op Tommy van Delft. Tommy laat de bal lopen voor de inkomende Stijn v/d Pas die hem op doel poeiert. De keeper van Vlijmen pakt de heerlijk pegel van Stijn en houdt zijn team nog in de wedstrijd.

Halverwege de tweede helft krijgt Senna Janse een publiekswissel. Onder luid applaus van zijn teamgenoten en het aanwezige publiek verlaat de centrale verdediger van DESK het hoofdveld om volgend seizoen uit te komen in de Willem II jeugd. Succes Senna en we gaan je zeker volgen!

Een doelpunt van DESK wordt afgekeurd als de assistent-scheidsrechter van Vlijmen de aanval van DESK afvlagt wegens buitenspel. Hier is geen VAR-check voor nodig en de stand blijft dus nog steeds 1-0.

Met nog een kleine tien minuten op de klok is het Tommy van Delft die de marge voor DESK op twee zet en de 2-0 binnen prikt. Niet veel later wordt doelman Kas Burgmans voor eigen publiek gewisseld. Kas die ook voor DESK zijn laatste wedstrijd heeft gekeept heeft een transfer gemaakt naar Village de Biest om door onder de lat te gaan staan bij VCB. Ook Kas bedankt voor je inzet in de jeugd van DESK en succes bij VCB.

In de slotfase krijgt DESK een corner te nemen. Mats van Gestel en Finn Bink gaat de combinatie aan en het is Mats van Gestel die de bal heerlijk richting de verre hoek stuurt. De keeper uit Vlijmen drukt de bal naar de buitenkant en kan niet voorkomen dat Stijn v/d Pas in de rebound de 3-0 op het scorebord zet.

In de laatste minuut is Vlijmen nog dichtbij een eretreffer, maar de bovenkant van de lat redt doelman Ché Cleijn van een tegentreffer.

Met een 3-0 wordt de regiocup voor DESK JO13-1 afgesloten. Een heerlijk seizoen en op naar een Coronavrij 2021-2022. Senna en Kas succes bij jullie nieuwe clubs en aan iedereen een fijne vakantie gewenst! Tot volgend seizoen.

Verslag: Dieter Cleijn