DESK MO14 kampioen RegioCup 2020-2021

DESK MO14-1
30-06-2021
19:00

Afgelopen donderdagavond 1 juli stond er nog een laatste wedstrijd op het programma in de RegioCup voor de meiden van Susanne Landzaat, Nienke Damen en Jelle Hakkert. Het vorige weekend werd de ploeg nog zesde op het Nederlands Kampioenschap meisjesvoetbal in Valkenswaard en bivakeerden de meiden een lang weekend in Vijlen, Zuid-Limburg, alwaar het trainingskamp was opgeslagen.

De allerlaatste wedstrijd van het seizoen 2020-2021 kon bekroond worden met het kampioenschap in de RegioCup. Aangekomen in Drunen bij de plaatselijke FC bleken de velden er al voor een groot deel in onderhoud te zijn. De lijnen moesten op het zicht waargenomen worden en de goals, die al vastgeklonken  en opgeruimd waren, moesten met een betonschaar losgeknipt worden.

De terreinknecht van FC Drunen had de sleutels van de sloten niet dus werden de kettingen losgeknipt en op het veld gezet. Het fluitsignaal klinkt en DESK start fel. De eerste kans voor de meiden is bijna raak. Een te slappe terugspeelbal wordt onderschept en bijna binnen getikt door Flo Hakkert. De keepster van FC Drunen plukt de inzet van Hakkert uit de lucht. Direct daarna is het FC Drunen met de interceptie en een counter over de linker flank. De aanvaller trekt naar binnen en klopt de defensie van DESK evenals de uitkomende Kenza Netten.

FC Drunen op een 1-0 voorsprong. Een minuut later is het DESK dat Chanice op de brommer om een boodschap stuurt. Chanice vliegt over links er vandoor en lobt de bal heerlijk over de keepster in de verre hoek. De stand is weer gelijk.

DESK drukt FC Drunen terug op eigen helft. Een aanval van DESK wordt afgeslagen door FC Drunen. De tweede bal wordt door Maartje de Jong op de pantoffel genomen. Het schot gaat op het Drunense doel en opnieuw weet de keepster een poging van DESK te pareren en corner te tikken.

Kort daarna is het Lynn Klijs die de bal voor haar voeten krijgt. Lynn schuift de bal iets vooruit en poeiert met rechts de bal heerlijk tegen de touwen. DESK op een 1-2 voorsprong na een kleine 10 minuten voetballen. DESK blijft aanvallen en het is Pleun Pepping die de bal via een crosspass mee neemt en op doel vlamt. De poging van Pepping gaat net naast. Een minuut later is het opnieuw Pleun in de omschakeling met een schuivertje naast het doel.

Het offensief spelend meisjesteam van DESK creëert kans na kans. Lynn Klijs met een uitgekiende steekpass op Flo Hakkert zet opnieuw een aanval op. Flo Hakkert neemt de bal en schiet de bal tegen de uitkomende keepster. In de rebound krult Flo de over de rechter bovenhoek.

FC Dunen komt zelden over de middenlijn, maar is dan ook gelijk gevaarlijk. Een uitbraak van Drunen resulteert een een-op-een situatie tussen de aanvaller en de uitkomende Kenza Netten die haar doel verkleint en de poging naast ziet rollen.

Na een minuut of twintig voetballen krikt DESK de marge op naar twee en komt het op een 1-3 tussenstand na een bekeken schot van Merel van Gerwen. De middenvelder van DESK schuift de bal beheerst in de verre hoek, buiten bereik van de goalie uit Drunen.

Op slag van rust is het bijna 1-4 voor DESK, maar de heerlijk geplaatste boogbal van Flo Hakkert spat op het aluminium terug het veld in. Met nog een kleine minuut op de klok wordt Suus v/d Pennen op het verkeerde been gezet en weet de spits van Drunen een beetje ruimte te creëeren voor een schot. Het is Kenza Netten die met een heerlijke redding de doelpoging corner tikt.

Met een 1-3 ruststand gaan beide ploegen de rust in.

Na de rust is het DESK weer dan Drunen terug de duinen in jaagt en de tegenstander ver op eigen helft vast zet. Nienke Jansen jaagt de bal net naast het doel, na een prima genomen hoekschop. Voor de tweede keer is het Flo Hakkert die het aluminium raakt van het Drunense doel. Kort daarop is het opnieuw DESK dat de paal aan de verkeerde kant raakt en de bal naast ziet gaan.

De centraler verdediger van FC Drunen start zijn Tomos en sprint vanaf eigen helft via de linkerkant van het veld naar de zestien van DESK. De laatste man van Drunen spurt, met Maartje de Jong op zijn hielen, prikt de bal net naast het doel van Kenza.

Daarna is het DESK weer met een heerlijke aanval. Chanice behoudt het overzicht, speelt de bal in op Flo Hakkert die de bal vrij maakt en nu wel de bal met een heerlijke krul het net doet laten bollen. DESK, riant op een 1-4 voorsprong, gaat wisselen.

Nienke Jansen in het veld gekomen voor Chanice jankt het leer opnieuw tegen het aluminium. Een corner voor DESK komt van de voet van Merel van Gerwen. Flo Hakkert weet de bal in een melee van Rood-Witte spelers naar Suus v/d Pennen te krijgen die droog de bal richting de verre hoek stuurt en daarmee de 1-5 op het scorebord zet.

DESK blijft kansen krijgen en ziet Lynn Klijs de bovenkant van de lat raken. In de slotfase geeft DESK nog een paar doelpunten weg als de bal vanaf rechts voor het doel van Kenza schiet en bij de tweede paal binnen getikt wordt. Stand 2-5. Direct na de aftrap de interceptie van FC Drunen die vanaf rechts opnieuw doeltreffend is. De Drunense storm komt te laat op gaan voor de thuisploeg en daarmee pakt DESK na het eindsignaal de verdiende overwinning en is kampioen van de RegioCup.

Fiesjat meiden, trainers en staf! Een verdiend kampioenschap, op naar de zomervakantie en de voorbereiding eind augustus voor het nieuwe seizoen.

Fijne vakantie en tot volgend seizoen.

Verslag: Dieter Cleijn