DESK JO12-1 - SSC'55 JO12-1 (4-1)

SSC'55 JO12-1JM
02-09-2023

De ploeg van DESK is enkele weken geleden weer gestart met trainen voor het seizoen 2023-2024. Het team is gecompleteerd met de terugkeer van Dirk Vloemans die een uitstekend seizoen kende bij de mannen van JO11-2. Een mooi compliment voor Dirk die de stap weer naar het eerste heeft verdiend.

Aan de start van het nieuwe seizoen is er een sponsor gevonden voor de nieuwe wedstrijdbal voor DESK JO12-1. Savanni Nails & Beauty heeft twee nieuwe wedstrijdballen gesponsord voor de boys van DESK. Super bedankt Savanni Nails & Beauty voor deze geweldige actie.

Fase 1 van het nieuwe seizoen begint met een thuiswedstrijd tegen een sterke tegenstander uit de Vrijhoeve. SSC'55 met een sterke selectie komt op bezoek naar de Eikendijk. Onder leiding van scheidsrechter Vloemans, die zijn debuut maakt in het scheidsrechtercorps, fluit voor de aftrap als de handen zijn geschud.

Het zijn de wespen van SSC die DESK in de beginfase flink onder druk zetten. De ploeg van assistent coach Soyer en trainer/coach Cleijn wordt achteruit gedwongen door de tegenstander uit Sprang-Capelle. De verdediging van DESK in de personen, Dio Cleijn, Thymen de Fijter en Luuk Pöttgens houden nog stand en zien doelman Tycho Gorter een aantal afstandsschoten tegen houden.

Na een stormachtige fase van SSC'55 komt DESK meer aan voetballen toe. Een aanval vanaf de rechterkant wordt opgebouwd door Luuk Pöttgens. Luuk speelt de bal langs de lijn naar Giovanni Soijer. Vanni neemt de bal mee en prikt deze buiten bereik van de goalie uit de Vrijhoeve op de paal.

Even later is het opnieuw DESK dat dichtbij een treffer is. Jaylen Wegman wordt diep gestuurd door Dirk Vloemans. Ook Jay prikt de bal net naast het doel. Er zijn bijna vijftien minuten gespeeld als middenvelder Maurits de Wijs de middenlijn oversteekt en de bal afspeelt op Jaylen Wegman die hem terug legt. Maurits met een bekeken schuiver zet DESK op voorsprong.

Na de time-out gaat DESK door. Het is opnieuw Maurits de Wijs die over de as van het veld kan opstomen. Maurits kan tot aan het keepersgebied door lopen en haalt verwoestend hard uit. Een snoeiharde pegel spat tegen de touwen in het doel en DESK staat op een 2-0 voorsprong. Tycho Gorter met een hoge bal bereikt Giovanni Soijer in de punt van de aanval. De bal stuit hoog op en Giovanni lobt de bal over de uitgekomen goalie van SSC'55. De boogbal van Vanni gaat net over de lat.

Na de rust krijgt DESK opnieuw kansen. Dio Cleijn met een diepe bal op Dani Landzaat die Jaylen richting het doel ziet gaan. Jaylen treft de goalie van SSC'55 en ziet zijn inzet gekeerd worden. Even later is het Loek Agterberg die vanaf de linkerkant op doel vlamt. Opnieuw is het de sluitpost van SSC'55 die de inzet met de vingertoppen corner tikt.

Dani Landzaat komt vanaf de rechterkant op en poeiert de bal net naast de kruising in het zijnet. Het middenveld van DESK is even niet scherp en daar profiteert SSC'55 van. Ongehinderd kan de spits van de wespen oversteken en de bal achter Tycho Gorter in het doel schieten. De defensie van DESK kan het schot er niet uithalen en ziet de aansluitingstreffer in het doel ploffen.

Met een 2-1 tussenstand komt SSC'55 bijna op gelijke hoogte. Een kanonskogel van de rechterkant van het veld spat op de onderkant van de lat achter Tycho Gorter uit het doel. Daar waren de bezoekers héél dichtbij de gelijkmaker.

Een zeldzaam foutje in de defensie van SSC'55 wordt afgestraft door Loek Agterberg. Loek profiteert van miscommunicatie en prikt de 3-1 in het doel. De laatste treffer is er eentje om te smullen. De opbouw van achteruit wordt ingespeeld op Giovanni. Giovanni speelt de bal in op Loek en trekt naar de hoek van het veld. Loek combineert met Giovanni en trekt naar de eerste paal. Giovanni met een afgemeten voorzet legt de bal op de stropdas bij Loek die de voorzet keihard binnen kopt.

Heerlijk om te zien dat het trainen op inspelen en door bewegen effect heeft. Een aanval uit het boekje en een geweldige afronding. DESK wint met 4-1 hun eerste competitiewedstrijd van dit seizoen en gaat zich voorbereiden op de volgende wedstrijd. ZIGO uit aanstaande zaterdag. Succes boys!