DESK dendert over Capelle heen

DESK 1
SV Capelle 1
02-09-2023

Het seizoen voor DESK in het KNVB bekertoernooi begint met de kraker thuis tegen sv Capelle. De tegenstander uit Capelle degradeerde vorig seizoen uit de Derde Klasse en is nu opponent van DESK in de poulefase van het bekertoernooi.

De DESK-tifosi zit er weer klaar voor op de tribune en scanderen de naam van meneer Willemse van het Van Haestrechtcollege. De sluitpost van DESK is overgekomen van Vlijmense Boys en staat dit seizoen onder de lat bij de selectie van DESK.

De bal rolt op het hoofdveld van DESK als om 15:00u scheidsrechter Opstraat voor de aftrap gefloten heeft. Een vrije trap voor de bezoekers uit Sprang-Capelle vanaf de linkerkant van het veld wordt door de goalie van DESK klemvast gepakt.

Capelle drukt DESK achteruit en het is de thuisploeg die in de omschakeling levensgevaarlijk er uit komt. Mees Weeland vanaf de rechterkant van het veld komt met de wisselpass op Kaya van Wanrooij. Kaya krult de bal scherp voor het doel van sv Capelle, waar Noah Raaijmakers net tekort komt om binnen te knikken.

Opnieuw zijn het de bezoekers die DESK achteruit dwingt. Een corner voor de bezoekers wordt uit de zestien gebokst door Tim Willemse. DESK ruimt op. DESK in de omschakeling wederom met Weeland trekt de bal vanaf rechts laag voor op Tom Rommens. Rommens wordt van de bal gegleden en de doelman van sv Capelle ruimt op.

Even later is het Kaya van Wanrooij die op aangeven van Mathijs Emmers de bal met heerlijk gevoel op de deklat stift. De boogbal van Van Wanrooij treft helaas het aluminium. DESK dichtbij de openingstreffer. De bezoekers komen op voorsprong als de defensie van DESK staat te slapen. Een hoge bal valt achter de verdediging en de spits van sv Capelle kan ongehinderd de bal uit de lucht plukken. Na de aanname legt de spits de bal breed op de linker vleugelspits die hem vervolgens achter doelman Tim Willemse prikt.

DESK op zoek naar de gelijkmaker in de omschakeling. Het is opnieuw Kaya van Wanrooij die het aluminium treft. Nu is het de paal die een treffer voor DESK in de weg staat. Een minuut later is het dan wel raak. Een diepe bal op Kaya wordt netjes afgerond en de gelijkmaker is een feit.

Kort daarna krijgt de jarige Rianne Verschut een kado van zoonlief Djurre die DESK op een voorsprong knalt. Een sterke fase voor DESK in het tweede deel van de eerste helft. Kaya van Wanrooij wordt weer gevonden door Mees Weeland. Kaya geeft de bal hard laag voor en het is spits Tom Rommens die de 3-1 binnen prikt na dertig minuten voetballen.

Twee toeschouwers van de wedstrijd DESK - sv Capelle komen uit Köln, Duitsland. De twee hebben reeds meer 1600 verschillende stadions bezocht en daar een voetbalwedstrijd aanschouwd. Beide heren worden getrakteerd op een gruwelijke treffer van Mees Weeland die de bal vanaf de linkerkant van de zestien via de binnenkant van de paal in de rechter kruising jaagt. Heerlijk dat geluid van een treffer via het aluminium.

Met een 4-1 ruststand gaat DESK de kleedkamer in. Na rust is de goalie van sv Capelle gewisseld en staat zijn collega onder de lat. De doelman van sv Capelle wordt gelijk aan het werk gezet als Kaya van Wanrooij een poeier op het Capelse doel afvuurt.

In de 67e minuut een vrije trap voor DESK. De handen gaan op elkaar van Gerrit van Riel als kleinzoon Thijn de vrije bal heerlijk achter de goalie van Capelle vlamt en zet daarmee DESK op een riante 5-1 voorsprong.

Inmiddels heeft DESK flink door gewisseld en zijn Luuk Timmermans, Steven Krikken, Justin van Veldhoven, Stijn H. en Stijn B. het veld in gekomen. Nadat de laatste wissels door de stadionspeaker vermeld zijn is het ome Jur die DESK naar een 6-1 voorsprong knalt.

Even later is het Stijn Hamers die op aangeven van Tom Rommens de 7e treffer voor DESK tegen de touwen schiet. De laatste treffer voor DESK komt van de voet van Mathijs Emmers die de 8-1 eindstand op het scorebord zet.

Direct na de wedstrijd is het Steven Krikken die zich naar huis spurt. De spits van DESK staat op het punt om vader te worden en gaat zijn partner ondersteunen. Succes Steven en Denice! Heel veel geluk en gezondheid gewenst voor jullie en kleine Krikkelan.

Volgende week zaterdag staat de volgende wedstrijd in het bekertoernooi op het programma. Dan volgt de uitwedstrijd tegen de amateurs van Willem II. Om 14:30 vindt de aftrap plaats aan de Heikantlaan 110 in Tilburg tussen Willem II en DESK.

Foto's en verslag: Dieter Cleijn