DESK JO12-1 dendert door richting de kraker

Hilvaria JO12-1
16-09-2023

Hilvaria JO12-1 - DESK JO12-1 (1-6)

De ploeg van trainer Cleijn en assistent trainer Roel Wagemakers kent een goede start van de competitie. Met klinkende overwinningen tegen SSC'55 en ZIGO pakte de ploeg de volle winst en staat het na twee wedstrijd gezamenlijk met Gudok bovenaan de ranglijst. Zaterdagochtend om 10:45u wachtte de volgende tegenstander voor DESK. Een uitwedstrijd in Hilvarenbeek tegen het altijd verrassende Hilvaria.

De tegenstander kende een 5-3 overwinning tegen ZIGO en verloor vorige speelronde nipt met 5-4 uit bij Gudok, waar het enkele minuten voor tijd nog met 3-4 voor stond. Een pittige tegenstander vandaag dus voor de mannen van DESK.

Deze week is er weer hard getraind en is Roel Wagemakers, speler van DESK JO19-1 en student Sport en Bewegen op het ROC Tilburg aangesloten bij de staf. Helaas heeft Michael Soijer een stapje terug gedaan en zal hij zeker gemist worden in de staf van DESK JO12-1. Michael bedankt voor alle inzet voor onze boys!

De bal rolt als de jeugdscheidsrechter van Hilvaria fluit voor de aftrap op het kunstgrasveld in Hilvarenbeek. DESK start gelijk fel. Zet goed druk en drukt de tegenstander achteruit. Het snel afjagen levert resultaat op als de bal onderschept wordt op het middenveld. Maurits de Wijs steekt de as over, combineert met Dio Cleijn en schuift de bal bekeken in de korte hoek.

DESK al vroeg op het 0-1 voorsprong. Dio Cleijn is deze wedstrijd van positie gewisseld. De visie is dat de spelers in het elftal in principe op meerdere posities uit de voeten kunnen en Cleijn mag het deze wedstrijd proberen aan de rechterkant van het veld.

De positiewissel pakt goed uit en zorgt voor meer dreiging via de flanken en aanvoer richting de aanvallers. Dio slingert de bal voor het doel waar Giovanni Soijer de bal ineens uit de lucht plukt en naast het doel prikt.

Even later is het Dirk Vloemans die op de positie van Dio links achterin speelt en mee op komt. Dirk steekt het veld diagonaal over, houdt de bal kort aan de voet en zet met een heerlijke actie Giovanni vrij voor het doel. Giovanni beloond het uitstekende werk van Dirk door de bal door het net heen te poeieren en zet DESK op een verdiende 2-0 voorsprong.

Hilvaria komt er uit en probeert de defensie van DESK te breken. Luuk Pöttgens speelt een solide wedstrijd en wordt iedere week sterker op zijn positie. Thymen de Fijter die vorige week een dijk van een wedstrijd speelde uit bij ZIGO kent vandaag een beweeglijke tegenstander waar hij flink aan de bak kan. De centrale verdediger van DESK zoekt zijn directe tegenstander op en loopt veel gaten dicht om te voorkomen dat de spits uit Hilvarenbeek op het doel van Tycho rammelt.

Bij vlagen komt Hilvaria er dreigend uit, maar is het of Thymen die de longen uit zijn lijf loopt of Tycho die de schoten weet te pareren. De goalie van DESK kent een uitstekende seizoenstart en had vorige week een clean sheet.

Vorige week uit bij ZIGO kende Dani Landzaat een pittige directe tegenstander die fysiek sterk en twee koppen groter was. Dani, eigenlijk nog JO11 speler, heeft zijn plek verdiend binnen de JO12-1 door hard werken. Hij heeft het af en toe zwaar, maar Dani is weerbaar en ontwikkeld zich sterk.

DESK dendert door en combineert goed op het middenveld. Maurits de Wijs en Giovanni weten elkaar goed te vinden en zorgen voor aanvullende impulsen. Loek Agterberg wordt gelanceerd en gaat een-op-een richting het Hilvaria doel. De inzet van Loek wordt klem gepakt door de goalie in het Groen-Wit. DESK bijna op een 0-3 voorsprong voor de eerste time-out.

Na de time-out komt Hilvaria er een aantal keer gevaarlijk uit. Het is de defensie en de sluitpost van DESK dat een tegentreffer voorkomt. DESK neemt weer over en combineert weer. Thymen de Fijter speelt de bal in op Dirk Vloemans die de as van het veld over steekt. Dirk combineert met Jaylen die de bal terug legt en Dirk de bal in de rechter winkelhaak poeiert. Een geweldige treffer van Dirk die de bal in de kruising jaagt.

DESK riant op een 0-3 voorsprong gaat door met het offensieve spel. Een corner vanaf de rechterkant van het veld van de voet van Dio Cleijn. Dio draait de bal scherp voor het doel bij de tweede paal waar Jaylen Wegman de bal snoeihard tegen de touwen kopt. Een heerlijke kopbal van de spits van DESK op aangeven van Dio.

Even later een uitbraak via Jaylen door het midden. Jaylen schiet de bal richting het doel van Hilvaria. De keeper van Hilvaria bokst de bal uit het doel en ziet Giovanni vanaf de linkerkant richting het doel komen. In de rebound stift Giovanni de bal over de doelman heen en wordt de bal met de hand van de doellijn gewerkt.

De uitstekend fluitende jeugdscheidsrechter kan niet anders dan de bal op de stip leggen. Giovanni achter de bal legt aan voor het schot en rost de bal snoeihard in de linker bovenhoek tegen de touwen. DESK op een 0-5 voorsprong is even de scherpte kwijt als een uitbraak van Hilvaria achter doelman Tycho Gorter in het doel belandt.

DESK niet van slag door de tegentreffer is alweer in de aanval. Een corner opnieuw van Dio op het hoofd van Jaylen spat keihard op het aluminium terug het veld in. Jaylen bijna met zijn tweede treffer, maar de lat zat een treffer voor de spits van DESK in de weg.

Het laatste kwartier is ingegaan en beide ploegen zijn bijna moe gestreden onder het fel schijnende zonnetje op het kunstgras in Hilvarenbeek. Een corner voor DESK wordt door Jaylen op doel geprikt en in de rebound wordt de eindstand door Loek Agterberg tegen de touwen geschoten.

Met een 1-6 overwinning wint DESK met goed voetbal hun derde wedstrijd en maakt het zich op voor de competitiekraker tegen tsv Gudok volgende week thuis op de Eikendijk.

Beide ploegen hebben geen punt gemorst en de volle negen punten uit drie duels gepakt. Een spannende wedstrijd dus volgende week zaterdag 23 september om 10:15u op de Eikendijk. Zorg dat je erbij bent!

Foto's en verslag: Dieter Cleijn