DESK JO12-1 op titelkoers tegen GUDOK

TSV Gudok JO12-2
23-09-2023

Het team van DESK staat na drie gewonnen duels bovenaan in de competitie en deelt de eerste plaats met de tegenstander van vandaag, tsv Gudok uit de Reeshof. Een kraker van heb ik me jou daar dus stond er op het programma voor de boys van trainer Dieter Cleijn en assistent trainer en stagiaire Roel Wagemakers.

De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Marco Gorter die de aftrap laat nemen door de gasten uit Tilburg. De bal rolt en DESK zet direct hoge druk. De fysiek sterke tegenstander uit de Reeshof probeert onder de druk uit te voetballen, maar het is DESK dat aandringt op zoek naar de openingstreffer.

Deze volgt in het eerste kwart als een aanval vanaf de rechterkant van het veld heerlijk afgerond wordt. Luuk Pöttgens speelt de bal aan de rechterkant van het veld in op Maurits de Wijs. Maurits legt de bal breed op rechter middenvelder Dani Landzaat. Dani met zijn rechter krult de bal heerlijk over de goalie van Gudok bij de tweede paal tegen de touwen. Dani schrikt er zelf van, maar de feestvreugde en het doelpunt wordt er niet minder om gevierd.

Even later een heerlijke combinatie tussen Jaylen Wegman en Loek Agterberg. De aanval mist net het doel. Gudok komt er uit en forceert een corner op de helft van DESK. De bal wordt voor het doel van Tycho Gorter geslingerd en maar rakelings over gekopt. De boomlange verdediger van Gudok kon de hoekschop geheel vrij op het doel van Tycho knikken.

DESK weer in de aanval met Dirk Vloemans. Dirk gaat de een-twee aan met Giovanni Soijer en prikt de bal net naast het doel. De eerste time-out is een feit.

Het is de ploeg van DESK dat weer in de aanval trekt. Loek Agterberg vanaf de linkerkant van het veld schiet op doel en in de rebound is Giovanni er als de kippen bij om de 2-0 tegen de touwen te jagen.

Gudok laat het er nog niet bij zitten en zet de verdediging van DESK in de personen van Luuk Pöttgens, Thymen de Fijter en Dirk Vloemans bij vlagen flink onder druk. Centrale verdediger Thymen weet zijn mannetje te staan in de duels en speelt de bal terug op doelman Tycho. Een vrije trap op de helft van DESK voor Gudok wordt maar net naast het doel geschoten.

Na twee keer vijftien minuten is het rust en gaan beide teams aan de ranja. Het is DESK dat de score na rust verder uitbreidt. Maurits de Wijs poeiert de bal heerlijk achter de goalie van Gudok en zet DESK op een riante 3-0 voorsprong.

Kort daarna probeert Giovanni iets moois. De boogbal van Giovanni vanaf de rechterkant van het veld zeilt net bij de tweede paal naast het doel van Gudok. Daar was DESK bijna bij de 4-0 voorsprong.

Dio Cleijn vanaf de rechterkant van het middenveld is er voorbij een trekt de bal laag voor het doel. Giovanni is er als de kippen bij om de 4-0 tegen de touwen te schieten en zet daarmee de eindstand op het scorebord.

Tycho en zijn verdediging hebben weer een nette clean sheet voor de statistieken. Het middenveld heeft het ook weer uitstekend gedaan evenals de aanvallers van DESK JO12-1 die in de eerste vier wedstrijd in de competitie maar liefst twintig keer scoorden. Met een doelsaldo van plus achttien reist de ploeg volgende week af naar Goirle.

De titelstrijd zal tussen beide teams gaan volgende speelronde. Bij winst kan DESK JO12-1 al kampioen van de eerste fase gaan worden. Bij een gelijke stand wordt het beslist in het laatste duel op zeven oktober.

Twee belangrijke wedstrijden voor de ploeg van trainers Cleijn en Wagemakers die op ramkoers ligt voor het kampioenschap.

Succes boys volgende week uit tegen VOAB!

Foto's en verslag: Dieter Cleijn