Geweldige apotheose voor DESK JO12-1

VOAB JO12-2
30-09-2023

VOAB JO12-2 - DESK JO12-1 (2-3)

Het team van trainer Dieter Cleijn en assistent-trainer Roel Wagemakers is vol in de race voor het kampioenschap van Fase 1 in de competitie 2023-2024. Met vier afgetekende overwinningen moest het zaterdag tegen de ongeslagen nummer twee van de competitie, VOAB JO12-2.

Vorige seizoen kende DESK er een zware tegenstander in. Het won toen nipt met 4-5 uit op Sportpark Van Den Wildenberg. Om 10:00u als de mist is opgetrokken op het hoofdveld van VOAB rolt de bal.

DESK controleert en probeert de aanval te zoeken. Maurits de Wijs, Dani Landzaat en Dio Cleijn zoeken spits Jaylen Wegman en het doel van VOAB. Enkele schoten stranden op de goalie van VOAB.

De defensie van DESK in de personen Luuk Pöttgens, Giovanni Soijer en Dirk Vloemans zorgen ervoor dat sluitpost Tycho Gorter zijn doel ook deze wedstrijd schoon probeert te houden. De doelman van DESK kent een uitstekende reeks en is de minst gepasseerde sluitpost uit de competitie. Een mooi compliment voor Tycho en zijn verdediging die het slot op de deur proberen te houden.

Opnieuw is DESK in de aanval, maar weet het middenveld van VOAB te onderscheppen. Over de as van het veld dendert de Oranje-Blauwe middenvelder richting het doel van DESK en schuift de bal in de verre hoek. VOAB op voorsprong en DESK vergeet om te schakelen.

Een aanval van DESK vanaf de rechterkant van het veld. Jaylen Wegman slingert de bal vanaf rechts voor op de naar binnen getrokken Dio Cleijn. Dio poeiert de bal snoeihard op de lat en in de rebound is het de keeper van VOAB die DESK het scoren belet.

Na de time out probeert DESK de gelijkmaker te forceren. Loek Agterberg is vanaf de rechterkant naar binnen gekomen en geeft de bal op Jaylen. Jaylen prikt de bal net naast. Kansen genoeg voor de ploeg uit Kaatsheuvel, maar het is VOAB dat opnieuw in de omschakeling dodelijk effectief is.

Opnieuw is het de middenvelder van de tegenstander die opstoomt en de bal tegen de touwen werkt. DESK dit seizoen nog niet op een 2-0 achterstand gestaan, recht de rug en voetbalt verder.

Na twee keer vijftien minuten is het rust op proberen de coaches hun spelers op te peppen. VOAB in de eerste helft dodelijk effectief met hun uitbraken en DESK nog niet doeltreffend, maar genoeg kansen om aan te haken.

Rechter vleugelverdediger Dirk Vloemans gaat de combinatie aan met Maurits de Wijs. Het inspelen van Dirk op Maurits en door bewegen van Dirk zet de speler van DESK op een vijftien meter afstand voor het doel. Ongehinderd weet Dirk verwoestend uit te halen op het doel van VOAB. De doelman schrikt van het schot en reageert te laat op de kanonskogel van Dirk.

De aansluitingstreffer is een feit. DESK voelt dat het hier vandaag niet hoeft te verliezen als het geconcentreerd blijft voetballen. Buitenspelers Giovanni Soijer en Loek Agterberg lopen de longen uit hun lijf over de flanken en proberen spits Jay te vinden.

Een uitbraak van VOAB wordt goed onderschept door Thijmen de Fijter die de bal naar rechts in speelt op Luuk Pöttgens. Het veld wordt goed breed gehouden en Dani Landzaat probeert er op het middenveld vandoor te gaan. Het is VOAB dat doelman Tycho Gorter weer test, maar de sluitpost van DESK tikt de bal net over de lat van het doel. De corner die volgt wordt opgeruimd door Loek.

Een positiewisseling van Dio Cleijn die vanaf de linkerkant de bal ingespeeld krijgt en naar voren trekt. Spits Jaylen duikt achter twee verdedigers van VOAB op en krijgt de bal heerlijk in de loop mee van Dio. De splijtende pass van de linkspoot van DESK zet Jaylen oog in oog met de keeper.

Jaylen sprint richting het doel van VOAB en schuift de bal loepzuiver in de verre hoek. De vreugde spat er vanaf en DESK zet in de slotfase de schouders eronder. Met nog enkele minuten op de klok krijgt DESK een corner vanaf de rechterkant van het veld.

Dio Cleijn achter de bal om de hoekschop voor het doel van VOAB te slingeren. Dio met zijn gevreesde linkerbeen, pegelt de hoekschop snoeihard in de korte hoek via de doelman van VOAB in het doel.

DESK op voorsprong en een geweldige apotheose zorgt voor heel veel gejuich en blije gezichten op de spelers en de fanatieke aanhang langs de lijn.

Na het fluitsignaal is het DESK dat aan het langste eind trekt en VOAB bedankt voor een geweldig spannende wedstrijd. DESK is officieus nu al na vijf overwinningen kampioen in de eerste fase van het seizoen. Volgende week volgt de laatste wedstrijd in de competitie tegen FC Tilburg dat deze zaterdag met 5-3 wist te winnen in Hilvarenbeek tegen Hilvaria.

Volgende week zullen de boys gehuldigd worden in de kantine onder het genot van een frietje en een snack gezamenlijk met de gehele aanhang. Met een positief doelsaldo van +19 is DESK de meeste effectieve ploeg in de competitie en is Tycho Gorter met vier tegentreffers veruit de minst gepasseerd doelman in deze eerste fase.

Op naar het feestje boys! Volgende week zaterdag om 10:15u tegen FC Tilburg.

Foto's en verslag: Dieter Cleijn