DESK VR3 onderuit tegen Zigo vr1

DESK VR3
ZIGO VR1
30-09-2023

DESK VR3 - ZIGO VR1 (0-2)

Het was een zonnige zaterdagmiddag op de Eikendijk als scheidsrechter Ed Jambon om 13:30u op veld C fluit voor de aftrap van DESK VR3 tegen ZIGO VR1.

Deze week werd er hard getraind door de ploeg van Andre Zwaans en Maikel van Laarhoven om de nederlaag van vorige week te vergeten. Het ging vorige week met een 4-1 verlies onderuit in Rosmalen tegen OJC en stond afgelopen zaterdag voor de tweede wedstrijd van het seizoen op het veld tegen opponent ZIGO.

Afgelopen week kwamen Isabelle Jambon en Lois v/d Veeken terug vanuit een trainingsstage voor het vrouwenvoetbal in Curaçao. Beide dames kwamen goed gebruind terug en namen plaats in de basis tegen ZIGO. De eerste kans van de wedstrijd is voor DESK. Flo Cleijn bouwt op vanaf de rechtsback positie. Flo speelt Bianca van Kuijk in die vervolgens Maryze Zembowicz diep stuurt. Maryze geeft de bal vanaf rechts laag voor op de inkomende Nova Kuysten die vergeet de bal op het doel van ZIGO te prikken.

ZIGO ruimt op en de kans op de openingstreffer is verkeken. Niet veel later een heerlijke combinatie tussen Isabelle Jambon en Maryze. Een aanval uit het boekje wordt wederom vanaf rechts laag voor gegeven. Het is nu de keepster van ZIGO die Nova van het scoren af weet te houden.

Wanneer DESK in de aanval is vergeet het bij balverlies om te schakelen. Het is ZIGO dat tijdens de onderschepping over de as van het veld weet door te stomen. Maartje de Jong als centrale verdediger weet de spits van ZIGO niet te stoppen die vervolgens een op een richting het doel van Eva Berfelo stormt. ZIGO opent de score en zet de 0-1 op het scorebord.

Er is een half uur gespeeld als er een vervelende blessurebehandeling plaats vindt op het veld voor de tegenstander van DESK. ZIGO verzorgt de speelster die vervelend haar knie verdraaide en met de scootmobiel van het veld gereden werd. Even later is het DESK die een blessure te verzorgen krijgt. Het is Laura Possemis die net voor het donker het veld verlaat en zich bij de fysio Olaf meldt.

Linda Kemmeren en Lois v/d Veeken zijn in het veld gekomen in de ploeg van DESK voor Lauren Verbaas en Nova Kuysten. Lotte Brouwers is even aan het zuurstof gelegd naar haar optreden in de eerste helft en is vervangen voor Noortje Maas.

De ploeg van DESK probeert eruit te komen, maar is nog niet trefzeker. Maryze opnieuw vanaf de rechterkant van het veld slingert de bal voor op Lindsey Schoenmaker. Lindsey controleert de bal en probeert het met links, maar het schot gaat recht op de goalie uit Tilburg Noord.

Met een 0-1 achterstand gaat DESK aan de thee.

In de tweede helft wordt Eva Berfelo gewisseld als zij er zestig minuten op heeft zitten. Maryze neemt de positie onder de lat in. Noortje Maas perst er weer een aanval uit en weet de keepster uit Tilburg nog niet te kloppen. Een balletje van Noortje op Isabelle Jambon zorgt voor veel dreiging in de tweede helft. Isabelle staat oog in oog met de keepster van ZIGO maar vergeet de trekker over te halen.

Nog steeds staat de ploeg van Andre Zwaans en Maikel Van Laarhoven achter en is het zoekende naar de gelijkmaker. Jilke van Hulten en Isabelle zijn mee doorgelopen vanaf het middenveld. Noortje Maas legt de bal terug vanaf de achterlijn zestien meter, welke naast het doel gepoeierd wordt van ZIGO.

Nova Kuysten heeft de gelijkmaker op haar pantoffel. Nova krijgt de bal vrij ingespeeld en krult de bal naast het doel. Met nog een klein kwartier op de klok wordt ook sluitpost Maryze geklopt. ZIGO breidt de voorsprong uit naar een 0-2 stand.

In de slotfase is het DESK bijna met de eretreffer. Lotte Brouwers weet in de rebound na een schot van Nova Kuysten de bal niet tussen de palen te prikken in het lege doel van ZIGO.

Helaas voor DESK gaat ook de kans voorbij en eindigt de wedstrijd met een 0-2 nederlaag. DESK zal deze week er weer hard aan moeten trekken om de voorbereiding op de wedstrijd volgende speelronde tegen SSC'55 positief af te sluiten.

Succes dames in de kraker tegen de Wespen volgende week zaterdag. DESK VR3 - SSC'55 VR2 staat gepland om 13:15u op Sportpark Eikendijk.

Support your locals!

Foto's en verslag: Dieter Cleijn