DESK JM 15-1 imponerende winnaar van de bekercompetitie

VV Trinitas Oisterwijk JO15-2
14-10-2023

Het is 14 oktober half twee op het schitterende complex van de Oisterwijkse club Trinitas, wanneer de scheidsrechter bij een graad of 13 en een mooi zonnetje het startsein geeft voor de allerlaatste wedstrijd van deze bekerronde voor de mannen en vrouwen van Desk en Trinitas. Desk staat overtuigend eerste in deze bekercompetitie met zes overwinningen uit evenzoveel wedstrijden, Trinitas staat zesde, met twee overwinningen en vier verliespartijen. Vanwege de naderende herfstvakantie en een blessure hebben de coaches van Desk besloten om een extra verdediger toe te voegen aan de selectie van vandaag in de persoon van Koen. Daarmee komt het team tot 13 spelers en is het hopen dat er niet teveel gekke dingen gebeuren vandaag.

1ste helft

Vanaf de aftrap wordt duidelijk dat Desk ook deze laatste wedstrijd winnend wil afsluiten. De tegenstander wordt flink afgejaagd, waardoor ze continu de bal verliest. En Desk komt al vroeg tot aanvallen toe. Deze beginfase krijgen de spelers van Desk de nodige schietkansen en gevaarlijke momenten voor de goal. Eén van deze schietkansen belandt via een tegenstander over de achterlijn met als gevolg een hoekschop. Finn staat achter de bal vanaf de rechterkant en brengt de bal net iets voorbij de eerste paal. Teun komt voor zijn directe tegenstander en kopt de bal via de kluts in de korte hoek binnen, 0-1 voor Desk. Dit is het startsein voor nog meer druk van de Kaatsheuvelnaren. Waarbij het continu op de helft van de tegenstander speelt. Onder aanvoering van spits Flo krijgt Trinitas nauwelijks de tijd en ruimte om iets te bedenken. Er wordt veel kort en snel gecombineerd, waarbij het eindstation Flo wordt bereikt. Zij komt volledig vrij de zestienmeter van de tegenstander binnen en schiet de bal zuiver in de lange linker hoek. Het is alweer 0-2. Op dat moment is het Flo(w) time, want in een vrij korte periode tekent ze uiterst koelbloedig en zuiver voor de 0-3 en met een hattrick de 0-4. Desk lijkt freewheelend over de tegenstander heen te lopen, ook Tommy raakt in deze fase nog een keer de binnenkant van de paal. Maar dan wordt Desk ook wat slordiger en dat biedt Trinitas de gelegenheid om aan aanvallen te denken. Desk verliest een paar keer onhandig de bal en moet dat compenseren met wat overtredingen. Zo krijgt Trinitas ver in de 1ste helft een vrije trap die de zestienmeter wordt binnengebracht. De bal blijft wat hangen en de spits van de Oisterwijkse formatie krijgt de bal op een presenteerblaadje en maakt het cadeautje graag open 1-4. Desk lijkt door de tegenstander wakker te zijn geschud en neemt de aanval weer over. Weer mag Finn een hoekschop nemen en ook ditmaal is het raak. Daan neemt de 1-5 voor zijn rekening uit de hoekschop. Met deze ruime en verdiende marge gaan Trinitas en Desk aan de thee.

2e helft

De 2e helft is net van start gegaan, wanneer Desk een vrije trap te nemen krijgt aan de linker kant van het veld. Finn die al twee assists op zijn naam heeft staan, gaat weer achter de bal staan. En ook dit keer komt de bal gevaarlijk voor het doel van Trinitas. Daan staat op de juiste plaats om aan alle illusies een einde te maken. Het is 1-6. Desk lijkt het vanaf dat moment wel te geloven en schakelt een tandje terug. Hierdoor verloopt de opbouw stukken trager en de passes zijn lang niet meer zo zuiver. Wanneer een ongelukkige pass op het middenveld van Desk precies in de voeten van de spits van Trinitas terecht komt. Ziet hij zijn kans schoon om op het doel af te sprinten. Hierbij laat hij de verdediging achter zich en tikt de bal langs de uitkomende Jarno. 2-6. Trinitas voelt dat er meer in zit dan deze tussenstand en zet in deze fase van de wedstrijd druk op Desk. Desk loopt niet meer zo goed vrij en blijft slordig waardoor Trinitas zo waar een offensief richting het doel van Jarno start. Hier komen een aantal flinke kansen uit voort. Eerst kopt verdediger Pepijn een bal uit het doel weg en voorkomt daarmee de derde treffer van Trinitas. Daarna volgen nog een aantal schoten, die naast, over of in de veilige armen van Jarno belanden. Na dit offensief is de dadendrang van Trinitas wel voorbij. Desk krijgt langzamerhand weer de overhand, met meerdere kansen voor Tommy, Daan en Finn. Na 70 minuten op de klok blaast de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en blijft de eindstand 2-6 voor Desk. Na deze winstpartij is Desk JM 15-1 de imponerende winnaar van de bekercompetitie met zeven winstpartijen uit zeven wedstrijden, met een indrukwekkend aantal van 38 doelpunten voor en 9 tegen.

Hattrickheldin Flo blikt terug op het seizoen tot nu toe:” ik wil het liever over het team hebben, want ik praat niet graag over mezelf. We hebben dit seizoen een leuk team, er zit een goede vibe in, we zijn ook voetballend goed.”