DESK staat koppositie af aan SCO

DESK 1
SCO 1
14-10-2023

DESK - SCO (2-4)

Vorige speelronde deed DESK goede zaken in Eethen toen het met drie punten terug naar Kaatsheuvel kwam naar een ontmoeting met GDC. Daar het vorig seizoen verloor wist het deze keer uit met 3-2 te winnen tegen een van de titelkandidaten. De ploeg van trainer Ronald Boudewijn ontving helaas geen fijn bericht rondom de gezondheid van staflid en assistent-scheidsrechter Hans van Wanrooij. Namens de gehele vereniging en achterban van DESK wensen wij Hans heel veel beterschap, steun en sterkte toe!

De bal rolt en DESK begint sterk. Het creëert kansen en voetbalt veel op de helft van de tegenstander. De tegenstander uit Oosterhout gokt op de counter en probeert DESK van het doel weg te houden.

Er zijn reeds tien minuten verstreken als Mees Weeland bijna de openingstreffer op het scorebord heeft staan. Vanaf de linkerkant van het veld trekt Mees naar binnen en plaatst hij een balletje in de verre hoek. De doelman van SCO tikt de bal uiteindelijk corner.

Halverwege de eerste helft geeft Daan van Loon een bal over de hele vanaf links naar de rechter buitenkant van het veld. Mees Weeland neemt de bal aan trekt richting de zestien en legt de bal terug op de inkomende Daan van Loon. Daan, die de aanval zelf opzette, haalt verwoestend uit en schiet de 1-0 tegen de touwen.

Het spel gaat op en neer en op slag van rust valt er nog een treffer. Het zijn de bezoekers die geholpen worden door miscommunicatie en het ontbreken van scherpte in de achterhoede, waardoor doelman Sander Dijst de gelijkmaker uit het net mag vissen.

Met een 1-1 ruststand gaan beide ploegen aan de thee. Na de onderbreking zijn het de bezoekers die gelijk DESK onder druk zetten. Een treffer wordt afgekeurd wegens buitenspel en niet veel later een hard schot op de kruising zijn twee waarschuwingen die de ploeg uit Oosterhout aan DESK geven.

In de 50e minuut is het dan wel raak. Sander Dijst wordt in de korte hoek geklopt en zijn team kan weer in de achtervolging op zoek naar de gelijkmaker. Met een 1-2 tussenstand gaat SCO door en kan het de genadeklap uitdelen. Sander Dijst is attent en redt knap in een een-op-een duel. DESK ademt nog en komt weer op gelijke hoogte.

Op aangeven van Daan van Loon, die de bal vanaf de rechterkant van het veld voorgeeft, knikt Tom Rommens de bal tegendraads tegen de touwen. Een prima treffer en gelijkmaker voor DESK.

Nadat de stand weer gelijk is, krijgt de linksbuiten van SCO het weer op zijn heupen. Abdelaziz, de nummer elf van SCO, maakt het Noah Raaijmakers flink last deze middag en knalt zijn tweede treffer in de korte hoek achter doelman Dijst.

DESK speelt slordig en haalt niet het niveau wat gewenst is tegen deze tegenstander. Sander Dijst voorkomt opnieuw een treffer als een balletje door het midden onderschept wordt en op zijn doel afgevoerd wordt.

In de slotfase probeert DESK met een aantal wissels nog een punt uit het vuur te slepen. Inmiddels zijn Stijn Bergmans, Luuk Timmermans en Djordi Smout in het veld gekomen om DESK te helpen aan de gelijkmaker.

Met nog een kleine tien minuten op de klok komt Steven Krikken als pinchhitter in de ploeg en probeert hij vanuit de punt van de aanval een doelpuntje te forceren. Tom Rommens slingert de bal vanaf links voor het doel op de inlopende Djordi Smout. Smout knikt de bal in de handen van de goalie uit Oosterhout.

De blessuretijd is ingegaan en leidsman Van Bleek geeft aan dat er nog een minuut te spelen is. Voor de derde keer deze middag heeft de linksbuiten van SCO, Abdelaziz, het vizier op scherp en schiet hij de 2-4 eindstand op het scorebord.

SCO is matig spelend DESK te slim af geweest. Het niveau van deze middag was ondermaats, waardoor DESK hun eerste nederlaag deze competitie lijdt. Door deze verliespartij zakt DESK van positie één naar vier en kan nog een plaats zakken als vv Dongen de inhaalwedstrijd tegen Altena wint. Na vier wedstrijd staat SCO met negen punten bovenaan, gevolgd door Sparta '30 met acht punten en GVV'63 met zeven punten.

Volgend weekend staat er een bekerduel op het affiche voor DESK. Het speelt dan om 14:30u op Sportpark De Gaard tegen NEO'25. Een weerzien met oud-spelers Niels Hamers en Django Hooymayers die jaren in het Geel-Blauwe tricot voor DESK hun opwachting maakten.

Hopelijk kan DESK zich deze week herstellen en het niveau weer naar het gewenste pijl tillen voor een langer verblijf in het bekertoernooi en uiteraard het vervolg in de competitie.

Foto's en verslag: Dieter Cleijn