Een gelijkopgaande wedstrijd met een terechte uitslag

Sarto JO8-3
16-02-2019
11:00

Na een knappe overwinning vorige week en twee goede trainingen deze week, stond vandaag de uitwedstrijd tegen Sarto JO8-3 op het programma.
De mannen van DESK JO8-1, Floris, Javayri, Mats, Mees, Ole Hakkert, Ole Hamers en Xemsedin, konden niet wachten om te beginnen. Na een korte wedstrijdbespreking en warming-up, werd er vol vertrouwen afgetrapt en was het DESK dat het spel maakte. Er werd veel op de helft van de tegenstander gespeeld, maar tot echte grote kansen kwam het niet. Sarto brak een keer uit en faalde niet bij een 1 tegen 1 situatie met onze gelegenheidskeeper. DESK liet de koppies niet hangen en zorgde als snel voor de aansluiting. Sarto kwam beter in het spel en dat kwam ook doordat niet alle spelers van DESK bij de les waren. Er werd niet vastgehouden aan de posities en de mannen lieten teveel de tegenstander aan de bal waardoor het voor de rust 2-1 voor Sarto werd.

In de rust nog een keer uitgelegd dat het de bedoeling is om zoveel mogelijk op positie te blijven spelen en dat we het samen moesten doen. Bij balbezit denken aan het vrijlopen/staan en de bal goed overspelen. Bij balbezit van de tegenstander mannetje zoeken en direct op de bal.

De tweede helft waren beide teams aan elkaar gewaagd, maar was het DESK dat de achterstand weer rechttrok: 2-2. Er volgden voor DESK een aantal kansen die eigenlijk wel afgemaakt hadden moeten worden, maar óf de richting was niet goed gemikt óf het schot was te zacht waardoor het een gelijke stand bleef.
Een paar minuten voor het einde was het Sarto dat wederom op voorsprong kwam. Je zou denken dat DESK het nu liet zitten, maar het tegendeel was waar: de mouwen werden nog een keer opgestroopt en net voor het eindsignaal was het DESK dat voor de derde keer de stand gelijk trok.

Een gelijkopgaande wedstrijd waarbij beide teams aan elkaar gewaagd waren en met 3-3 was het een terechte einduitslag!

Klasse mannen!! Een aantal spelers staken er bovenuit door inzet en mentaliteit waardoor er toch een punt werd meegenomen. Volgende week proberen we het voetballen van de vorige wedstrijd mee te nemen en het karakter van deze week. We zullen dan zien dat het dan nog beter gaat dan dat we tot nu gezien hebben!

Verslag: Esther van der Woerd