DESK voor rust heer en meester en nog altijd ongeslagen na de winter

SSV'65 2
DESK ZA3
16-02-2019

Scheidsrechter:   M.W. (Rinus) Struik
Na de remise van afgelopen weekend tegen VVGZ, gaan onze mannen op pad voor een nieuwe kans. De ploeg treedt namelijk aan tegen het team waar de grootste uitslag tegen werd behaald, DESK ZAT3 won met maar liefst 8-0 en liet geen spaan heel op den Eikendijk tegen SSV’65 uit Goes. Je weet wat ze zeggen: 'onderschatting is de grootste valkuil voor vandaag', aldus de kenners. DESK staat met maar liefst 11 punten boven de thuisploeg, dat met 7 puntjes op de één-na-laatste plaats staat. Beide teams hebben de punten hard nodig; DESK wil zich snel veilig spelen en SSV vecht tegen degradatie. Het belooft een spektakel te worden, aanhaken of afhaken! Helaas is trainer Peters afwezig vanwege een operatie. Succes met het herstel!! We zijn weer goed bij en gaan het beste ervan maken.

Opstelling:
van den Beukel,van Noije,J.Wolffs(c),Haans,Peters,Trommelen,Heuer,R. Van Hulten,Smit,M.Wolffs,de Man

Wissels:
Mertens,de Bruijn

15:00
Wat een tijdstip om in Zeeland een potje te ballen. Het zonnetje is aanwezig met een aangenaam tempratuurtje. De mannen van DESK krijgen de laatste instructies en gaan naar buiten. We zijn begonnen, de aftrap is genomen. DESK zet meteen druk en drukt de thuisploeg ver achterover. Al meteen is er dreiging van Ketsheuvelse kant, maar de bal wil nog niet vallen. Het eerste halfuur is DESK heer en meester en krijgt het kansen, maar de bal wil er nog niet in. Na exact 31 minuten spelen is-ie daar dan tóch. Een vlotte combinatie wordt goed uitgespeeld en Rens van Hulten roept van hein en ver dat-ie de bal graag wil hebben. Spits Mitchel Wolffs laat lopen en van randjes zestien schiet 'Mr Gezelligo' binnen: 0-1. Een verdiende score. Trainer Anton Peters, die thuis zit na een knie-operatie, hangt meteen aan de lijn om zijn jongens aan het werk te zien. De oproep wordt niet beantwoord, maar drie minuten later krijgt hij wel het goede nieuws dat DESK op 0-2 komt. Linksvoor Joey de Man krijgt twee kansen, schiet op de keeper maar propt de derde bal er wel in: 0-2. Niks aan de hand. DESK op wolken in Goes.

Op slag van rust prikt Joey z'n tweede binnen. Een bal van keeper Beuk belandt in de voeten van Damian Smit. Hij geeft de bal keurig hoog voor en uit de assist kopt grote neef Joey raak: 0-3. Dat is ook meteen de ruststand.

In de rust is het hosanna bij DESK. Wordt de eerdere 8-0 evenaart? Die worden kunnen na rust de prullenbak in. De wedstrijd wordt er niet beter op (en dat is nogal een understatement). Wat een bizar slecht voetbal in de onderste regionen van de eerste klasse. Thuisploeg SSV acteerde jaren in de Hoofdklasse, maar door het vertrek van enkele routiners strijdt het nu tegen degradatie. En dat komt de wedstrijd niet ten goede. DESK gaat mee in het spel van de thuisploeg en wordt in de tweede helft van het kastje naar de muur gespeeld. Mocht die 1-3 vallen dan kan het nog spannend worden... SSV krijgt enkele gevaarlijke kansen, maar keeper Beuk - onlangs nog benaderd om mee te doen aan Hollands Next Top Model - is deze middag een sta-in-de-weg. Hij houdt zijn ploeg op de been en voorkomt met knappe reddingen de 1-3. SSV knalt er drie jonkies: een rechtsback van 15 en twee aanvallende spelers van 16. Een van hen zorgt voor extra dreiging en scoort in de slotfase de aansluitingstreffer: 1-3. Meer zit er niet in. De scheidsrechter fluit na een sportieve wedstrijd op z'n fluit. Op naar de Raayberg. Of toch niet... Een ding is zeker: DESK is nog altijd ongeslagen na de winter!!

Zaterdag 23 februari speelt DESK de thuispot tegen Bruse Boys. Aftrap 14.45 uur.