DESK geeft op eigen veld twee punten weg tegen Bruse Boys

DESK ZA3
Bruse Boys 2
23-02-2019

Scheidsrechter:   H. (Hasan) Cakir
Een inhaalwedstrijd voor de boys van zaterdag 3. Na de overwinning van vorige week in Goes tegen SSV’65, staan onze mannen erop voor vandaag. Het zal vandaag aantreden tegen Bruse Boys uit Bruinisse. De heenwedstrijd verloren de mannen uit Kaatsheuvel nipt met 3-2. Vandaag staan er verschillende dingen op ‘t spel: een cruciale 3 punter en een degradatieclash tussen de nr. 9 en 11 met een verschil van vijf punten in het voordeel van DESK. Je kan dus spreken over een topper op d'n Eikendijk, met een vrijwel fit elftal dat wordt aangevuld met de boys van zaterdag 4. De drie punten moeten koste wat het kost hier in Kaatsheuvel blijven en daar zullen we alles aan gaan doen. Tot straks.

Opstelling:
van den Beukel,Ali,Haans,J.Wolffs,van Loon,Heuer,van Noije,Trommelen,Smit,M.Wolffs,de Bruijn

Wissels:
Peters,R.van Hulten, van de Korput,Bergmans,Mertens

14:50:
Met een goed gevulde selectie staat DESK op het veld. Het zonnetje straalt op veld c en het ligt er redelijk slecht bij. We zijn begonnen, DESK aan de aftrap met druk naar voren. Het resulteert al snel binnen 10 minuten met een kans voor DESK via gastspeler Van Loon, die verschaft zich de ruimte in de 16 meter. Hij haalt uit... de keeper moest zich strekken om te redden. DESK oogt fris en scherp in de openingsfase, met enkele kansen voor de thuisploeg. Helaas nog zonder een treffer. Deze fase van de wedstrijd speelt DESK dominant voetbal met overwicht in het balbezit. Enkele gevaarlijk schoten gaan richting de goal, waarbij Trommelen even later de grootste krijgt en de bal net langs de paal schuift. We blijven signalen afgeven maar zonder doelpunten. Na bijna een half uur krijgt ook Bruse Boys zijn eerste kan, alleen ziet keeper Beukel hem meters naast gaan. De mannen van DESK beginnen lichtelijk te verslappen en laten de uitploeg in de wedstrijd terugkomen. De mannen van zaterdag 3 laten het daar niet bij zitten en pakken de draad snel weer op. Zo beginnen ze weer het balletje rond te tikken. Enkele minuten voor rust een cruciaal moment voor DESK: De Bruijn wordt overduidelijk neergelegd in het strafschopgebied, de scheids kijkt, fluit en legt hem erbuiten. Ongeloof bij de Dessers. Haans erachter, maar hij schiet deze naast. Het blijft 0-0 en hiermee gaan we rusten.

DESK wordt in de kleedkamer even op scherp gezet, na een dominante eerste helft komen we helaas nog niet tot scoren.

Tweede helft:
De mannen van DESK staan weer klaar voor de aftrap, we zijn weer begonnen. Ook in deze beginfase heerst DESK op het veld, Bruse Boys graaft zich in en loert op de counter. De scheids en de grens werken DESK tegen op bepalende momenten. Het is een race tegen de klok voor DESK, zelfs via standaardsituaties willen de ballen van o.a. M.Wolffs er niet in. Maar dan valt die alsnog: 17 minuten voor tijd wordt de bal in de pot geslingerd. In eerste instantie kopt Bruse Boys weg.. Maar tevergeefs. Hij valt op de stip voor de voeten van Trommelen die hem snoeihard binnen jaagt: 1-0!!! Wat een ontlading aan de kant van DESK. En tsja, dan denken wij de buit is binnen en drukken door, maar niets voor minder waar: de scheids zit weer tegen en fluit voor een vrije trap na ‘t denken van de woorden “los” te horen (hij wist dit helaas niet zeker). Ze nemen de vrijetrap... en ditmaal wordt hij binnen gekopt: 1-1. De emoties beginnen op te lopen bij DESK, ze spelen tegen zichzelf. De laatste minuten zijn ingegaan, 'parkeer de bus' wordt gespeeld door de ploeg uit Bruinisse. We krijgen hem er maar niet in en moeten het doen met een gelijkspel.

Verslag: Nick Mertens