Zwak DESK krijgt een draai om de oren van Heerjansdam

DESK ZA3
23-03-2019

Scheidsrechter:   J.C.S. (John) van der Meulen

Dames en heren, we zijn weer terug van een klein weekje griep, na een schitterende overwinning in de degradatieclash van afgelopen week bij Walcheren 2, waar een klinkende zege van 2-5 werd geboekt. Je zou zeggen dat we de smaak te pakken hebben en vandaag graag willen doorpakken tegen de nummer 3 van de competitie Heerjansdam, dat aan de rand van de gemeente Zwijndrecht ligt. Deze tegenstander vergeten we niet snel, het was een thuiswedstrijd om nooit te vergeten: we kregen binnen een tijdsbestek van 20 minuten rood omdat aanvoerder J Wolffs ‘’boerenpummel’’ geroepen zou hebben richting de scheids, die op zijn beurt gelijk rood trok. Daar was totaal geen sprake van. Toch werd de wedstrijd enige tijd gestaakt, maar naar verloop van tijd alsnog uitgespeeld. Met een man minder speelden we driekwart wedstrijd tegen toenmalig nr. 1 Heerjansdam. Er werd met bloed, zweet en tranen een fantastisch punt uit het vuur gesleept. Zoals ik al eerder aangaf: een wedstrijd om nooit te vergeten!

Opstelling:

Van de Beukel, Peters ,J Wolffs©, Haans ,W. van Hulten, Trommelen, Heuer , van Noije, Smit, M Wolffs, Ali

Wissels:

Jonkers, Mertens, de Bruijn

11:50 uur:

Interim-trainer Mertens geeft de mannen van DESK de laatste instructies mee voor vandaag. De grasmat in Heerjansdam ligt er goed bij en het zonnetje breekt door zo 's ochtends vroeg. Alle facetten zijn aanwezig voor een mooie pot!

Eerste helft:

DESK staat aan de aftrap op deze vroege morgen en wacht op het fluitsignaal van de scheids. We zijn begonnen in Zwijndrecht. De intentie van de thuisploeg is gelijk zichtbaar: ze zullen de mannen van DESK vroeg onder druk zetten en door snel het spel te verleggen doorbreken tot de goal van de Kaatsheuvelnaren. Al is er in de openingsfase nog niet veel aan de hand; het overwicht in balbezit is dan wel voor de thuisploeg, maar echter zonder 100% kansen en dat zou perspectief moeten bieden. Al gaat het dan toch snel fout aan de kant van DESK: we zitten rond de 16de minuut als keeper Beukel een bal teruggespeeld krijgt. Hij wordt nog gecoacht de bal weg te schieten, helaas zag hij echter een andere mogelijkheid. Je voelt hem nu aankomen: dat was helaas de verkeerde, de stand wordt al snel 1-0 voor Heerjansdam. Er wordt wat gevloekt aan de kant van DESK en dat merkt de thuisploeg ook, die vervolgens veel feller begint te spelen en elke tweede bal aan het winnen is. De mannen van zaterdag 3 zijn het even goed kwijt; na de snelle 1-0 is het wachten op de 2-0, die er snel gaat komen. Gelukkig staat vlagger De Bruijn zijn mannetje met zijn vlag en de scheids keurt hem af. Goed werk knul! Maar binnen 5 minuten valt-ie alsnog: we zien een corner voor de thuisploeg waarbij een speler van Heerjansdam boven de verdediging van DESK torent en aardig binnenkopt: 2-0. Dan kijken de mannen van DESKop de klok en moeten ze nog 15 minuten voordat ze naar de thee kunnen. Al is in de eindfase van de eerste helft Heerjansdam niet meer gevaarlijk. Ze laten het balletje rondgaan, tot 5 minuten voor rust DESK onverwachts terugkomt in de wedstrijd: 2-1!!! Een flinke mispeer achterin bij de thuisploeg. M Wolffs krijgt hem halfhoog in de 16 meter en neemt hem op de pantoffel en laat de keeper kansloos. Hoppa!! Nu doorpakken mannen, zou je denken. Helaas is het echter anders: binnen enkele minuten staat het weer 3-1. Na knullig balverlies straft de spits dit goed af. De scheids kijkt op zijn klok en fluit voor de rust: 2-0 achter bij de nummer 3 van de competitie.

Over een weer wordt in de rust discussies gevoerd. Het loopt totaal niet aan de kant van DESK. Waar vorige week nog een topresultaat werd behaald, is er vandaag niks van terug te zien. We hebben niks meer te verliezen, werken is het motto voor elke bal.

De tweede helft:

We zijn weer begonnen. Heerjansdam trapt af en laat het balletje rondgaan. Ze zijn plots een beetje onder de indruk van de uitploeg die plots wel wil werken en strijden voor elke bal. DESK verovert meer ballen en met momenten zie je van de uitploeg toch leuk combinatiespel. Het is wachten tot DESK echt gevaarlijk kan gaan worden. En dat gaat het ook worden: na goed combinatiespel over de as van het veld, krijgt Ali de bal voor open goal. Deze is niet te missen: 3-2!! Ze stonden erbij en keken ernaar... Je merkt dat Heerjansdam dit niet had verwacht. Die dachten dat de buit al binnen was. We duwen ook na de treffer de thuisploeg naar achter, na de goal gaan we zeker op zoek naar de gelijkmaker. Op basis van het spel zou het niet gek zijn dat deze nog gaat vallen. Al is het Heerjansdam dat op tijd wakker begint te worden en het hierbij niet wil laten zitten. En tsja, dan voel je de bui al wel hangen. Ze zetten weer even goed aan en hoppa, daar ligt-ie weer in het netje: 4-2 voor de thuisploeg. Wat halen ze opgelucht adem met het besef dat DESK deze tik niet te boven gaat komen. Dan denk je dat het hierbij wel klaar is, maar de mannen etten nog een kers op de taart door in de extra tijd de 5-2 binnen te schuiven. De scheids kijkt weer op zijn horloge, nu is het echt gedaan en verliest DESK door eigen toedoen van Heerjansdam.

Verslag: Nick Mertens