DESK heeft niks in te brengen tegen Sarto

Sarto JO19-4
23-03-2019

Scheidsrechter:   Afgeschermd

Op zaterdag 23 maart stond voor DESK JO19-2, na enkele weken zonder wedstrijd doorgebracht te hebben, weer een wedstrijd op het programma. Het betrof een thuiswedstrijd tegen Sarto.

Wij begonnen slap aan de wedstrijd en Sarto probeerde het ons gelijk moeilijk te maken, maar het schot op doel in de eerste minuut betrof slechts een rolletje dat ik makkelijk op kon rapen. Sarto bleef gevaarlijk en wij kwamen niet tot goede aanvallen. Het werd ook 0-1. Uit een corner werd de bal bij de eerste paal binnengetikt. Na dit tegendoelpunt werden wij voetballend wat beter en kregen we ook nog wat kansen. Jurre was dicht bij een doelpunt maar de keeper van de tegenstander voorkwam dit. Het lukte ons niet om voor de rust op gelijke hoogte te komen en we gingen met een achterstand de kleedkamer in.

Na de rust waren wij iets beter dan Sarto en er werden ook wat kansen gecreëerd. We kwamen nog even met een man meer te spelen na een gele kaart van de bezoekers maar van dit voordeel maakten wij geen gebruik. De kritiek op de scheidsrechter nam gedurende de wedstrijd toe. Beide ploegen praatten veel tegen de scheidsrechter en na een waarschuwing te hebben gegeven, besloot hij Fabio van het veld te sturen met een gele kaart. Niet veel later kreeg Maurits wegens dezelfde reden ook een gele kaart. Met negen man probeerden wij wel te blijven voetballen en de gelijkmaker te scoren, maar het was Sarto dat gebruikmaakte van een foutje achterin en de voorsprong verdubbelde. Vlak voor het einde van de wedstrijd maakte Yesper een opmerking naar de scheidsrechter waarna ook hij een gele prent kreeg. 0-2 was ook de eindstand.

Volgende week wacht de derby van de gemeente voor DESK JO19-2. Uit tegen Uno Animo zullen er drie punten gepakt moeten worden.

Verslag: Sam Haarbosch