DESK meiden stranden in het bekertoernooi

DESK MO13-1
Madese Boys MO13-1
19-10-2019

Scheidsrechter:   D. (Dick) Delsasso
De ploeg van trainers Landzaat en Hakkert kende een uitstekende reeks wedstrijden in het bekertoernooi voor het treffen met de meiden van de Madese Boys. Vandaag stond er een pittige tegenstander op het hoofdveld aan de Eikendijk. In de beginfase start DESK niet fel genoeg en krijgt het gelijk de rekening gepresenteerd. Madese Meiden komen al vroeg in de wedstrijd op voorsprong.

De meiden van DESK moeten nog wakker worden, want het vuur wat er afgelopen wedstrijden op het veld gelegd werd is nog niet aangewakkerd. DESK weet er toch uit te komen en komt op slag van rust via Flo Hakkert weer op gelijke hoogte. Een matige eerste helft voor de ploeg van de afwezige Susanne Landzaat die met manlief in Valencia de rust op zocht.

Scheidsrechter Dick Jol blaast op zijn fluit voor de aanvang van de tweede helft. Gelijk na de rust is het een uitbraak van de Madese Meiden welke gekeerd wordt door Kenza Netten. Kenza houdt haar ploeg nog even op gelijke hoogte, maar kan niet voorkomen dat een uitbraak over de rechterkant snoeihard binnen gevlamd wordt.

DESK weer op achterstand en de meiden kunnen weer op jacht naar de gelijkmaker. Een corner voor DESK van de voet van Lynn Klijs wordt bijna binnen gepoeierd door Suus v/d Pennen. De volley van Suus wordt te weinig gedrukt en gaat over en naast het doel van de tegenstander. Deze kans mocht er best in.

Even later is het Merel van Gerwen die op zoek gaat naar de gelijkmaker. Volledig vrij krijgt Merel de bal breed gelegd, kan rustig aan nemen en vuurt hard richting het doel van de tegenstander. Het schot van Van Gerwen gaat recht in de handen van de keepster en de kans is verkeken.

In de slotfase van de tweede helft krijgt DESK een uitbal om in te gooien. Flo Cleijn gooit de bal in, maar DESK wordt eenvoudig van de bal gezet en een razendsnelle counter is het gevolg. De defensie van DESK wordt er uit gelopen en Kenza wordt voor de derde keer in deze wedstrijd geklopt.

DESK gaat te slap om in de omschakeling en wordt er slim uitgecounterd door de tegenstander uit Made. Het eindsignaal van scheidsrechter Dick Jol klinkt die het minder druk heeft gehad deze wedstrijd dan vorige week.

De meiden van DESK verlaten het bekertoernooi na een matige wedstrijd tegen de meiden uit Made. Volgende week staat er weer een regulier competitieduel op het programma voor DESK. Het speelt dan thuis tegen het Gelderse Kerkdriel. De wedstrijd DESK - DSC vangt om 10:15u aan en zal meer vuurwerk dan de wedstrijd van vandaag gaan opleveren.

Helaas voor de meiden zit het bekertoernooi er op en kan het zich volledig op de competitie focussen. Het team speelt daar in de Eerste Klasse en bezet momenteel een knappe tweede plaats. DESK staat drie punten achter op koploper WSC dat al vroeg volgende week zaterdag tegen Trinitas Oisterwijk mag voetballen.

Succes volgend weekend meiden!

Verslag: Dieter Cleijn