DESK draait de wedstrijd in een helft om en pakt het volle pond!

Streefkerk 2
DESK ZA2
23-11-2019

Scheidsrechter:   A.G.J. (Arjan) van der Waal

Na de zeperd van afgelopen weekend tegen Blauw Geel’38 uit Veghel, zullen onze mannen het vandaag op moeten pakken tegen de hekkensluiter van de competitie. Het team uit Kaatsheuvel is in de competitie aan een prima reeks bezig en zal deze lijn door willen trekken in Streefkerk… een plek waar de meeste spelers nog nooit van gehoord hebben.

Opstelling:
van den Beukel, van Noije, Bergmans, N. de Bruijn, Ali, Trommelen, Domenie, Heuer©, Smit, M. Wolffs, Hamers

Wissels:
Dijst(gk), Brokken, T. de Bruijn, de Man

Na wat tactische aanwijzingen kunnen onze mannen dan daadwerkelijk naar buiten voor deze belangrijke 3 punten wedstrijd, houden we aansluiting met de nummer 1 of gaan we middenmoot spelen.

Op het kunstgras in Streefkerk staan beide elftallen klaar voor de eerste helft, de scheids kijkt op zijn horloge en blaast voor de eerste helft.

DESK dat volgens plan zou moeten opereren komt geheel onverwachts zwak uit de kleedkamer, de spelers hebben moeite om elkaar te bereiken en weten geen houding te geven tegen het 4-4-2 van Streefkerk. Al merk je dat DESK wel het betere in kwaliteit op het veld heeft staan en deze wedstrijd op basis van de statistieken moet winnen. Al ziet het er daar in de openingsfase absoluut niet naar uit, zo erg dat na een minuut of 13 de goal voor Streefkerk valt, 1-0 een standaard situatie in de vorm van een hoekschop. Keeper Beukel wordt gehinderd maar de scheids keurt het goed en laat de spits binnen tikken: 1-0 voor de thuisploeg. Ze worden gek aan de kant van DESK, hoe is dit mogelijk ze staan als een zoutzak te spelen! DESK probeert in het verloop wat te creëren maar mede door het kunstgras stuiteren de ballen net niet hoe dat onze mannen willen. Al breekt DESK rond de 27ste minuut uit op de flanken en krijgt Hamers een afmeten voorzet om de stand op 1-1 te brengen, alleen de superman achterin bij Streefkerk krijgt er zijn voet tussen, wat een kans zeg. Je merkt dat de ruimte achter hun verdediging ligt en dat we vanuit dat punt moeten opereren. Ze ook rondt de 39ste minuut Heuer zich de ruimte in de 16 verschaft maar faalt 1 op 1 met de keeper en schuift deze bal naast de paal. We gaan richting de rust en dealen voor nu met een 1-0 achterstand. De tweede helft zal echt beter moeten willen wij hier resultaat boeken.

Harde woorden in de kleedkamer van DESK, de spelers moeten bij zichzelf te raden gaan, de tweede helft zal het anders moeten voor onze mannen.

Tweede helft gelijk een wissel aan de kant van DESK: de snelle Brokken komt in het veld en Hamers zal in de punt gaan spelen. Meer diepgang, meer power dat willen we zien en niet veel later pakt dit fantastisch uit. 51ste minuut een diepe bal op Brokken die zijn directe verdediger eruit sprint en hem strak voor brengt en wordt binnen geschoten door de inlopende Hamers 1-1! En we zijn wakker. Je merkt dat onze mannen echt resultaat willen boeken hier en meer druk erop gooien. Zo beginnen we aanvallend te wisselen en daarmee alles op alles gaan zetten voor de overwinning. We beginnen aan te komen in de laatste 20 minuten van de wedstrijd. Domenie krijgt de bal op het middenveld en levert een prachtige steekbal af op weer de rappe Brokken, die kijkt en trekt hem weer voor op de inlopende de Man. Ditmaal uit een moeilijke hoek toch de 1-2! Voorsprong bij Streefkerk. De pijp begint langzaam op te raken bij de thuisploeg, ze hebben het geprobeerd maar lukt net niet. Zo ook in de 82ste minuut waarbij DESK een vrijetrap ontiegelijk slecht genomen waardoor de bal weer bij T. de Bruijn in zijn voeten beland, hij kijkt draait en krult de bal vanaf meter of 20 over de keeper heen 1-3! Over en uit zeggen we maar. Strijdende DESK heeft in de tweede helft mannentaal uitgesproken en de wedstrijd om gezet naar een overwinning.

Verslag: Nick Mertens