IJskoud gelijkspel voor DESK JO8-1

Bavel JO8-1
30-11-2019
vervallen

Op een licht bevroren toplaag stonden de boys van DESK JO8-1 op het kunstgras om half negen klaar voor de warming-up tegen Bavel. DESK speelde vorige week niet terwijl de uitwedstrijd tegen TSC op het programma stond. Die wedstrijd werd afgelast tegen de ploeg uit Oosterhout. Vandaag werd er weer gevoetbald door de jongens van Mike van Iersel en Robbert Blok.

De ploeg begint slap direct na de aftrap. Het is Bavel dat DESK flink onder druk zet. De groenen uit Bavel zitten er kort op en drukken DESK achteruit. De beginfase is dan ook duidelijk voor de tegenstander van DESK. Bavel krijgt de ene corner na de andere te nemen en zet doelman Djeno van Iersel flink aan het werk. Djeno weet de druk van Bavel met enkele uitstekende reddingen te weerstaan. Een gruwelijke pegel op het DESK-doel wordt knap gekeerd door de kleine Van Iersel.

De wedstrijd gaat na 5 minuten op en neer en het is Bavel dat de betere kansen heeft. Linksback Dio Cleijn is flink aan het poetsen in de defensie van DESK en helpt zijn ploeg uitstekend. In de slotfase van het eerste deel van de eerste helft is het DESK dat er goed uit komt. Maurits de Wijs weet de bal te veroveren en speelt een prima wedstrijd. De Wijs zet flink druk op de tegenstander en weet zijn ploeggenoten te vinden. Een mooi passje op Cliff zorgt er voor dat de tank van de as op het doel van Bavel kan vuren. Het schot van Cliff Sikkers zeilt net over de lat.

Met een gelijke stand volgt er een korte time-out. De trainers schudden de spelers wakker en zetten de ploeg op de juiste posities. Er wordt veel balverlies geleden door het opbouwen vanuit het midden en de zijkanten worden te weinig gezocht.

Na de time-out wordt Bavel nog sterker en het is aan Djeno te danken met enkele reddingen dat de tegenstander nog niet gescoord heeft. Raf de Vreeze ziet een schot richting het DESK-doel gaan en weet met een uiterste inspanning de bal van de doellijn te werken. De defensie van DESK heeft het zwaar met Luuk Pöttgens en Raf aan de zijkanten en Cliff Sikkers in het centrum. Het trio kan dan ook niet voorkomen dat Bavel op voorsprong komt. Een aanval van Bavel wordt bij de tweede paal vrij ingeschoten en DESK staat op een 0-1 achterstand.

Niet veel later is het opnieuw Bavel dat profiteert na balverlies op het middenveld. De omschakeling van DESK is niet aanwezig waardoor de rechterkant open ligt. Een counter van Bavel over deze flank zorgt dan ook voor de 0-2. Djeno ziet de aanval achter zijn rug in het doel gewerkt worden.

DESK is nog niet sterk in de wedstrijd. Er worden veel ballen ingeleverd en veel te snel geschoten. Bavel heeft nog geen moeite met de Geel-Blauwen uit Kaatsheuvel. Op slag van rust is het Julian van Heumen die een corner aan de linkerkant mag nemen. Julian dribbelt in en poeiert de bal via een Bavels-been in de korte hoek achter de doelman. De aansluitingstreffer is een feit.

Na de rust wordt de ploeg eindelijk wakker. Een heerlijke aanval die opgezet wordt door Dio Cleijn zorgt voor de gelijkmaker. Dio Cleijn speelt Siem in, met een tegenstander in zijn rug. Siem speelt vervolgens Cliff die hem weer afgeeft op Djeno. Djeno trekt de bal voor vanaf de rechterkant op Siem die de bal ineens op het doel weet te vlammen. De bal spat in de kruising en de aanval wordt beloond met de gelijkmaker.

Een paar minuten na de gelijkmaker is het de felle tegenstander uit Bavel die de bal achter doelman Maurits de Wijs weet te plaatsen. De stand is inmiddels 2-3 en de laatste time-out van de wedstrijd wordt gehouden. Gelijk na de time-out staat DESK weer te slapen en laat het Bavel ongehinderd een corner nemen. De bal wordt in gedribbeld en binnen gevlamd. DESK op een 2-4 achterstand schakelt een tandje bij in de slotfase van de wedstrijd.

Maurits en Cliff zetten goed druk op het middenveld. Djeno weet vanaf de rechterkant het leer op het Bavelse doel te vlammen, maar de goalie ziet de poging van Van Iersel op de lat spatten. Cliff Sikkers kan de tweede bal overnemen en haalt hard uit. De aansluitingstreffer is weer een feit. DESK drukt nu goed door en stoort de aanvallen van Bavel op tijd.

Opnieuw is het Djeno van Iersel die de bal op de lat poeiert. Siem Blok vanaf de linkerkant weet de bal hard voor te trekken en ziet zijn voorzet via een Bavels-been achter de doelman in het net ploffen. De stand is weer gelijk.

DESK zet weer aan via Cliff Sikkers. Cliff jaagt de bal hard en laag over het bevroren kunstgras en ziet zijn schot in het doel ploffen. DESK voor het eerst deze wedstrijd op voorsprong. Met een 5-4 tussenstand is de verdediging van DESK niet bij de les. Dwars door het centrum kan de tegenstander opkomen en de stand weer gelijk trekken.

Als de reguliere speeltijd er op zit, houden beide ploegen 1 punt over aan het treffen van Bavel. De wedstrijd wordt met een 5-5 afgefloten.

De eerste helft was ver onder de maat, maar in de tweede helft weet DESK toch er flink op los te scoren.

Verslag: Dieter Cleijn