DESK vergeet afstand te nemen

Sarto JO8-1
07-12-2019
vervallen

Eindelijk een heerlijk tijdstip op een zachte zaterdagochtend in december om te voetballen. DESK JO8-1 was gebrand om weer eens te vlammen, na de remise vorige week thuis tegen Bavel. De ploeg trainde deze week in de vrieskou op de Eikendijk om een goed resultaat neer te zetten in Tilburg. Helaas kon er niet getraind worden op de verbeterpunten uit de vorige wedstrijd en dus ging de ploeg van trainers Blok en Van Iersel naar Tilburg voor een treffen met het altijd sterke Sarto.

DESK begint goed. Het is direct aanvallend met Djeno van Iersel die de bal naast poeiert. De ploeg van DESK zet goed druk. Een pass van Dio Cleijn op Maurits de Wijs, wordt door getikt door Maurits op Cliff die hem in de bovenhoek jaagt. Een heerlijke treffer van de kleine Sikkers.

Even later krijgt DESK een kadootje van Sarto. Het is net pakjesavond geweest, maar ook Sarto deelt net als de Sint kadootjes uit. Maurits krijgt de bal kado en speelt deze in op Djeno, die vervolgens de 0-2 binnen schiet.

Sarto komt terug en blijft hard werken. Een crosspass van links naar rechts wordt stijf in de kruising gevlamd buiten bereik van doelman Siem Blok. Even later is het Siem die een corner uit de lucht plukt. Toch wordt het weer gelijk als de DESK defensie staat te slapen achterin en de bal door Sarto zo achter goalie Blok weet te prikken.

Nadat de stand weer gelijk is getrokken door de tegenstander van DESK is het Julian van Heumen die er op rechts voorbij komt. Julian speelt in op Djeno, die vervolgens door de Sarto defensie dribbelt en de bal in de verre hoek schuift. DESK weer op voorsprong en kan even op adem komen in de time-out.

Na de time-out komt DESK goed weg als Sarto de bal snoeihard op de lat vlamt. Achterin staat het niet goed bij DESK en daar profiteert Sarto van. De ploeg uit Tilburg tikt de gelijkmaker opnieuw binnen. Met een 3-3 tussenstand is het Cliff Sikkers die de bal voor zijn rechter legt en deze hard tegen de touwen jaagt.

DESK weer op voorsprong. Een achterbal van Sarto wordt uitstekend onderschept door Maurits. De kleine de Wijs heeft een flink bord spinazie voor de wedstrijd op en bikkelt er flink op los. Maurits weet een blok te zetten, waarmee hij de bal verovert en op de doelman van Sarto af kan stormen. Maurits tikt de bal beheerst voorbij de uitkomende goalie uit Tilburg en zet DESK op een 3-5 voorsprong.

In de slotfase is de defensie van DESK weer gewisseld wat direct merkbaar is. Sarto krijgt kans op kans, maar gelukkig voor DESK gaan deze er nog niet in. In de slotminuut is Siem Blok de weg kwijt. De goalie van DESK staat langs de zijlijn en is ver uit zijn doel als de bal onderschept wordt door de tegenstander die vervolgens naar binnen dribbelt en de bal in het verlaten DESK doel kegelt.

Met een 4-5 ruststand gaan beide ploegen de rust in.

Een keeperswissel vindt plaats als Siem Blok zijn plek in het doel af staat aan Luuk Pöttgens. Direct na rust is het Cliff Sikkers die DESK weer verder op voorsprong schiet. De zesde treffer van DESK wordt heerlijk door Cliff in het doel geschoten.

Even later is het Sarto dat opnieuw de aansluitingstreffer weet te scoren en de bal achter doelman Luuk weet te knallen. Raf de Vreeze aan de rechterkant van de verdediging vlamt er heerlijk onder en weet flink druk te zetten op de tegenstander. Aan de linkerkant is het Dio Cleijn die net als vorige week een geweldige wedstrijd speelt als linker vleugelverdediger.

Sarto zet meer druk en ziet een doelpoging door Luuk gekeerd worden. DESK in de aanval en Sarto dat overneemt, zorgt gelijk voor een overtal situatie. De voorhoede en middenveld van DESK schakelt niet om, waarna Sarto er simpel uit countert en de gelijkmaker binnen kegelt.

Het is weer gelijk. Julian van Heumen kan een op een door op de keeper van Sarto, maar mist de vorm en scherpte om DESK weer op voorsprong te schieten. De keeper weet de poging van Julian tot corner te verwerken. De corner wordt door Julian zelf genomen. Hij dribbelt de bal weer in het veld, zet zijn tegenstander te kijk met een panna, waarna hij vervolgens de bal hoog in het doel vlamt.

Tussenstand 6-7. Aan de andere kant is het weer Sarto dat met een corner en twee vrijstaande spelers de stand weer gelijk trekt. De spelers van DESK vergeten hun tegenstander te dekken en daar maakt Sarto gretig gebruik van door de bal eenvoudig binnen te tikken. Het is 7-7 als de laatste time-out in gaat.

Luuk Pöttgens bouwt op en speelt de bal rechts in op Maurits. Maurits tikt de bal door op Cliff die hem diep geeft op Siem. Siem Blok oog in oog met de Tilburgse doelman prikt de bal naast de uitkomende keeper en zet DESK's achtste treffer op het scorebord. DESK denkt er te zijn, maar niets is minder waar.

Het is Sarto dat voor de zoveelste keer vandaag de stand weer gelijk trekt na slap druk zetten door DESK. Het is de omschakeling dat DESK weer nekt en een tegentreffer te verwerken krijgt.

In de slotfase wordt het nog spannend wie er met de winst vandoor gaat. Een diepe bal op de spits van Sarto wordt gestopt door Luuk en aan de andere kant onderscheid de keeper van Sarto zich na twee geweldige reddingen. Eerst keert de goalie uit Tilburg een pegelt van Cliff, waarna hij ook nog een inzet van Julian weet te stoppen.

Met een 8-8 eindstand is het DESK dat slechts een punt over houdt een deze uitwedstrijd. Volgende week staat de laatste competitiewedstrijd op het programma voor DESK JO8-1 in de Hoofdklasse. De sterkste tegenstander uit de competitie komt eveneens uit Tilburg. sc 't Zand komt dan naar de Eikendijk, dus DESK is gewaarschuwd.

Dank aan Jack Brekelmans voor de extra foto's deze wedstrijd.

Verslag: Dieter Cleijn