DESK blijft stunten in de beker

SV Unitas'59 JO15-1
25-01-2020
2 - 2 (4 - 5)

Scheidsrechter:   J. (Jelle) van den Corput

Het team van de trainers William Saleming en Bas de Zeeuw heeft de halve finale van de KNVB beker gehaald in de categorie tweede divisie t/m Hoofdklasse. In de voorbereiding van het seizoen waren ze eerste geworden in de poule met RWB, WSC en RKDVC O15-1. In de daarop volgende ronde werd in de derde divisie uitkomende Unitas ’30 uit Etten Leur via penalty’s verslagen. Dit weekend stond de wedstrijd tegen Unitas ’59 uit Eindhoven uitkomende in de derde divisie op het programma. De bespreking werd gehouden door een oude bekend van de Jongens. Gerben Burgmans is de interim coach voor vandaag. Hij zette de mannen en dame op scherp. We begonnen goed aan de wedstrijd en waren gelijk bij de les. De tegenstander zette ons wel vast op onze helft. We konden niet onder de druk uitkomen en kwamen na 13 minuten op een 1 – 0 achterstand. We bleven hard werken en dat resulteerde vlak voor rust tot een mooi doelpunt van Rafael. Hij pakte de bal af van de laatste man en na een mooie sprint scoorde hij de 1 – 1. In de rust werden de afspraken nog een keer goed doorgenomen en de wissels voorbereid. Heel de tweede helft zette Unitas DESK onder druk. Een aantal keer kwam DESK goed weg. Soms waren er wat spelden prikjes van DESK dus Unitas was gewaarschuwd. 5 minuten voor tijd was er een misverstand in de defensie van Unitas. Rafael maakte daar slim gebruik van en scoorde de 1 – 2. Unitas ging nu met man en macht naar voren maar DESK gaf niks meer weg. Tot de derde minuut in blessure tijd. Een vrije trap vanaf de zijkant werd voorgegeven door Unitas en de laatste man kopte de 2 – 2 raak. De teleurstelling was groot. Er werd ook gelijk afgefloten. Koppen op want er moesten gelijk strafschoppen worden genomen. DESK mocht beginnen en Martijn schoot de eerste raak. Unitas maakte gelijk. Daarna was Lars aan de beurt en hij wist ook het net te vinden. Helaas deed Unitas dat ook. Toen was Rafael, hij miste. Unitas niet dus we stonden 3 – 2 achter. Wouter en Ian scoorde beide en daarmee was de stand 4 – 4 en Unitas mocht nog 1 penalty nemen. De speler van Unitas schoot de bal onder kant lat eruit dus er was nog niks beslist. Cas nam de 6e DESK penalty en hij scoorde. Nu weer de gelijkmakende beurt van Unitas. Keeper Mika stopte de bal wat betekende dat DESK door is in de beker. Grote feest vreugde bij de Spelers en meegereisde ouders. Complimenten voor het team (Mika, Niels, Wouter, Romy, Stijn, Lars, Sieb, Jasper, Cas, Aaron, Martijn, Ian, Rafael, Sem) voor het harde werk en goede samenwerking.

Verslag geschreven door leider Ronald Buitelaar.