Goed begin van de competitie

SV Capelle JO19-1
22-09-2018

Scheidsrechter:   W. (Wilbert) Haarbosch

Op zaterdag 22 september stond voor DESK JO19-2 de eerste competitiewedstrijd van het seizoen op het programma. Het team van trainer Remco moest uit naar Sprang-Capelle voor de wedstrijd tegen SV Capelle.

Het begin ging gelijk op maar het was Capelle dat meer duels won en gevaarlijker was. De openingstreffer werd ook gemaakt door Capelle. Wij kregen de bal maar niet weg uit het strafschopgebied en de thuisploeg zette de 1-0 op het scorebord. Wij gingen na dit doelpunt wat beter spelen en we wonnen wat meer duels. Jurre had een grote kans maar via de onderkant van de lat ging de bal weer terug het veld in. De gelijkmaker kwam op naam van Fabio die een vrije trap langs de muur in het doel wist te schieten. Vlak voor rust kwamen wij nog op voorsprong. Uit een corner kopte Maurits de bal tegen de rug van een tegenstander aan waarna de bal in de goal belandde.

Capelle kwam wat scherper uit de kleedkamer dan wij en ze kregen ook wat kansen. Een keer werd de aanval afgefloten wegens buitenspel en bij een andere kans wist ik de bal tot corner te tikken. Toch waren wij het die als eerste doel wisten te treffen in de tweede helft. De bal werd voorgegeven, de keeper tikte de bal weg maar Sam Verschut stond op de goede plek om de bal binnen te schieten. Niet veel later was het de nieuwe aanwinst Moha die de marge wist te vergroten naar 3. Capelle wist nog een doelpunt te maken en ook wij wisten voor het eindsignaal nog een keer doel te treffen. Fabio kopte uit een voorzet van Sam de bal tegen de touwen.

We zijn de competitie goed gestart en volgende week volgt de eerste thuiswedstrijd van de competitie. Dit betreft een wedstrijd tegen Right Oh en deze zal gespeeld worden om 13:00 uur.

Verslag: Sam Haarbosch