Loon naar werken!

WSC 1
08-03-2020

Scheidsrechter:   L.A. (Roy) Schuurmans
Eindelijk pakt DESK vandaag haar eerste overwinning na de kampioenswedstrijd vorig seizoen tegen SCO. De ploeg van trainer Tom Heijkoop ging vandaag met volle overtuiging de wei in. Daar het tweede elftal al met een overwinning van het veld stapte, was het nu de beurt aan het vlaggenschip van DESK om de drie punten veilig te stellen.

De bal rolt en is net koud over de middenlijn geweest als de scheidsrechter een overtreding van DESK beoordeelt als strafschop. Binnen een minuut ligt de bal al op de stip. Steve Couwenberg oog in oog met de strafschopnemer uit Waalwijk. De bal wordt op het DESK-doel gevlamd waar Steve goed bij zit. Helaas is de pingel snoeihard ingeschoten en kan Steve het schot niet keren. WSC op een 0-1 voorsprong.

Nog geen vijf minuten later is de stand weer gelijk. Een geweldige steekpass van Nicky van Ooijen op Mounir Maamar wordt beheerst afgerond door de linksbuiten van DESK. Mounir zet DESK weer op gelijke hoogte met WSC. DESK voetbalt prima onder de sporadische druk van WSC uit en ziet in de achttiende minuut een vlijmscherpe voorzet vanaf rechts op het DESK-doel gevlamd worden. Steve Couwenberg staat er goed voor en kan de poging op rapen.

Na een twintig minuten voetballen valt Dylan Roovers geblesseerd uit. De rechter vleugelverdediger valt met rugklachten uit en wordt vervangen door Bas van Boxtel. Timo van Kuijk schuift op naar rechts en Bas gaat in het centrum naast Stijn Bergmans spelen.

In de veertigste minuut gaat de tandem De Bresser, Maamar en Krikken draaien. Mounir vertrekt vol op de brommer vanaf de rechterflank en geeft een haarscherpe voorzet op Steven Krikken. Krikken poeiert de bal snoeihard richting het kunstgras en ziet zijn poging over gaan. Een minuutje later krijgt DESK een vrije trap op een interessante plaats.

Op de hoek van de zestien meter is het Nicky van Ooijen die de bal richting Waalwijk mag janken. Nicky neemt zijn aanloop en haalt uit. Het schot schampt de muur en wordt van richting veranderd. De vrije trap van Nicky ploft achter de sluitpost van WSC in het Waalwijkse doel en zet DESK op een 2-1 voorsprong op slag van rust.

Met een 2-1 tussenstand gaat DESK met een nipte voorsprong de kleedkamer in.

Na rust zoekt DESK opnieuw de aanval. Het laat zich niet achteruit drukken, maar voetbalt aanvallend en creëert het kansen. Het eerste kwartier in de tweede helft zijn er geen noemenswaardige momenten te melden op een vrije trap voor WSC op de punt van de zestien na. Steve Couwenberg zet een driemansmuurtje neer en neemt zijn positie in het doel in.

De vrije trap wordt langs de muur in de korte hoek van de goalie van DESK tegen de touwen gejankt. De stand is weer gelijk en DESK moet weer op zoek naar de voorsprong. Het heeft nog een minuut of dertig om de eerste drie punten van het seizoen binnen te slepen. Het laatste kwartier van de wedstrijd is ingegaan als DESK corner neemt voor het doel van WSC.

Met een 2-2 tussenstand en nog een kwartier voetballen krijgt de middenvelder van WSC het op zijn heupen. Een foutje in de defensie wordt genadeloos afgestraft als de middenvelder van WSC als een Alberto Tomba door het hart van de DESK-defensie slalomt en afrondt. DESK weer op achterstand. Een hoge bal wordt in de doelmond gekruld en het is Daan van Loon die door de goalie van WSC geraakt wordt. De leidsman beoordeelt de overtreding en legt de bal op de stip. De doelman van WSC kan vervroegt gaan douchen en WSC mag met 10 man verder. Koen van Baardwijk legt het leer op elf meter neer en ragt de bal voorbij de ingevallen doelman die net de voorsprong voor WSC op zijn pantoffel had.

De stand is weer gelijk en DESK kan in de slotfase tegen het tiental uit Waalwijk volle bak gas geven, voor de eerste overwinning dit seizoen. In de slotfase van de wedstrijd opnieuw een hoge bal in de zestien van WSC. De bal valt op de arm van een Waalwijker en de scheids legt voor de derde keer deze middag de bal op de stip.

Koenta van Baardwijk opnieuw achter de bal. De topscorer van DESK mag weer van elf meter aan leggen en poeiert de bal in de slot minuten van de wedstrijd in het doel. DESK op een 4-3 voorsprong speelt de wedstrijd tegen een tiental Waalwijkers rustig uit. De eerste overwinning van het seizoen is een feit. DESK toont karakter na verschillende tegenslagen tijdens de wedstrijd en stapt met de eerste drie punten van het veld.

Volgende week is het opnieuw een thuiswedstrijd voor DESK. De ploeg van Tom Heijkoop ontvangt dan directe degradatie concurrent FC Tilburg op bezoek. Wederom een gespannen pot voetbal om van de laatste plaats uit de Tweede Klasse te geraken.

Verslag: Dieter Cleijn