DESK pakt verdiend 3 punten tegen VVAC!

DESK ZA2
VVAC 2
07-03-2020

Scheidsrechter:   C.J.M. (Chryso) Konings

DESK Zat 2 - VVAC 2 2-1
25ste 1-0 Mitchel Wolffs
83ste 2-0 Luc van Noije
92ste 2-1 VVAC

Na de knappe overwinning enkele weken geleden bij HSSC’61, willen de mannen van DESK de lijn graag doortrekken tegen middenmoter VVAC 2 uit Ottoland. Het team van VVAC behaalde uit 16 wedstrijden al 21 punten en DESK uit 16 wedstrijden 24 punten. In de heen wedstrijd kreeg DESK even een pakkie op de billen want er werd met maar liefst kansloos verloren, je spreekt dus over een lekker potje op den Eikendijk. De vraag is: Zetten de mannen van trainer Peters VVAC op een grotere achterstand of gaan de mannen met de punten terug naar Ottoland?

Opstelling:
Dijst, Peters, N. de Bruijn, J. Wolffs©, Ali, Trommelen, Domenie, Heuer, de Man, M. Wolffs, Hamers

Wissels:
Haans, Laros, Smit, van Hulten, van Noije, Mertens

14:50u

De spelers zijn klaar: de tactiek is duidelijk, de scheids kijkt en we zijn begonnen voor de eerste helft. Je merkt dat het de laatste dagen flink heeft geregend, de velden zijn drassig en daar zal het veld spel onder gaan leiden. Al is het DESK dat het balletje rustig laat gaan en VVAC probeert op te schuiven, echter krijgt de thuisploeg het nog niet voor elkaar om het spel snel te verleggen en creëren beide elftallen niks. Tot we aankomen rond de 25ste minuut. DESK breekt uit via de flanken en gaat voor een voorzet die bij spits M. Wolffs terecht komt, half uit de lucht probeert hij hem op goal te knallen en met succes, de bal gaat achter de doelman en de ban is gebroken…. 1-0 voor DESK! De supporters gaan uit hun dak, we gaan nu doorpakken en de score vergroten voor de rust. Het is VVAC dat zich probeert - terug in de wedstrijd te voetballen met enkele gevaarlijke kansen, gelukkig keept de sluitpost van DESK een uitstekende wedstrijd en houd hij zijn goal schoon. Het blijft 1-0 voor rust en daarmee vertrekken de mannen richting de thee.

Rust:
Trainer Peters spreekt zijn tevredenheid uit over de eerste helft, we hebben weinig weggeven en als we deze lijn doortrekken pakken we de punten zeker.

Tweede helft:

Nog geen wissels aan de kant van thuisploeg, dus we starten weer met dezelfde namen. We zijn weer begonnen, je merkt dat VVAC beseft dat het meer moet gaan voetballen om ten eerste wat te creëren. Al zet DESK zich schrap voor de storm die zal gaan komen en verdedigt het als echt mannen en probeert zelf ook weer te gaan voetballen. Zo worden ook enkele wissels doorgevoerd: aan de kant van de thuisploeg onder andere bodybuilder Haans (zie foto’s) moet het achterin op slot gaan gooien. En dat gaat ze ook goed af, al breekt er wel een spannende periode aan. We staan 1-0 voor, maar hij hij hoeft maar 1x verkeerd te vallen en ze pakken een onterecht punt. DESK maakt daar in de 83ste minuut een einde aan: Heuer breekt weer via de zijkant uit en levert een hoge bal in de 16 af, daar staat van Noije die de bal uit de lucht vol op zijn pantoffel neemt en de 2-0 binnen knalt! Over en uit op den Eikendijk, dit gaan we niet meer weg geven aldus de kenners. Het slot stuk in de extra tijd is voor VVAC die uit vrijetrap randje 16 schitterend achter de keeper van DESK schiet: 2-1. Helaas komt de treffer voor hun te laat, de scheids fluit gelijk na de goal af en laat daarmee de punten in Kaatsheuvel.

Verslag: Nick Mertens