DESK begint de competitie met monsterscore!

DESK VR1
Helvoirt VR1
23-09-2018

Scheidsrechter:   S (Simone) vanManen

Vandaag staat de eerste thuiswedstrijd van het seizoen op het programma. Na een verzorgde lunch door de trainers (waarvoor dank), beginnen de dames zeer fel aan de wedstrijd. Een onderschepping op het middenveld zorgt daarom al snel voor een 1-0 voorsprong in de eerste minuut. Perfect begin van de wedstrijd! Alhoewel hierna wat onrust speelt, wordt de bal regelmatig ingeleverd bij de tegenstander. De trainer probeert de dames nog op scherp te zetten en het rustige compacte voetbal voort te zetten. Dit wordt goed opgepakt waardoor DESK al vlot weer in balbezit is. Een mooie steekpass vanuit achterin waardoor onze spits 1-op-1 met de keeper kan gaan, helaas wordt deze kans afgefloten voor buitenspel. De bal wordt vervolgens meerdere malen onderschept door DESK maar qua afwerking komen de dames net wat te kort. Hierna volgt een mooie steekpass vanuit de zijkant op de spits die hem feilloos binnenschiet: 2-0. En dat terwijl er pas 8 minuten op de teller staat!

DESK is nog steeds veel in de aanval en behoorlijk gretig om nog snel wat ballen in het net te schieten. Desalniettemin is het DESK dat iets wat onzuiver is met de passes en wordt het Helvoirt dat wat meer in balbezit komt en enige kansen kan creëren. Toch is het DESK dat voor de snelle omschakeling zorgt en de bal naar voren schiet, waardoor onze spits de 3-0 keurig binnen schiet. Goede combinaties worden gemaakt op het middenveld, wat resulteert in een 4-0 voorsprong. Noodgedwongen worden er al twee wissels voor de rust ingebracht in verband met blessures. Nochtans zijn deze dames ontzettend gedreven om nog zeker de 5-0 voor de rust binnen te schieten. Een aantal minuten later wordt dit ook werkelijkheid; de 5-0 wordt van een 25 meter perfect ingeschoten. Kort hierna is het DESK dat drie dames van Helvoirt weet uit te kappen en nog even de 6-0 kan binnenschieten voor de rust.

Na de rust begint DESK weer opgepept aan de tweede helft. De dames zijn er zeker van nog een paar doelpunten bij te maken, maar dit moet nog blijken uit het spel dat gespeeld wordt. DESK blijft veel in de aanval maar kan helaas maar weinig kansen echt benutten. Veel hiervan eindigt in de handen van de keeper. Echter is het DESK dat uiteindelijk de 7-0 nog binnenschiet en tevens de laatste van de wedstrijd. Door goede communicatie en een prachtig spel heeft DESK de eerste overwinning van de competitie binnen kunnen slepen. Trots op alle dames en we kijken nu al uit naar de volgende wedstrijd. Aanstaande zondag is het OJC Rosmalen VR2 – DESK VR1. Alle support is van harte welkom.

SUPPORT YOUR LOCALS

Verslag: Steffie Mertens