Joost-Willem Bink methode betaalt zich uit

SV Reeshof JO13-1
12-09-2020

Scheidsrechter:   D. (Damaso) van Hal
We schrijven 12 september als de JO13-1 van DESK zich op maakt voor hun derde bekerpot. De alles beslissende pot voor de volgende ronde. sv Reeshof dat drie punten pakte in Dongen en onderuit ging in Sprang tegen SSC'55, is de tegenstander voor het team van Joost-Willem Bink die deze week de definitieve selectie bekend maakte voor het seizoen 2020-2021.

Er werd keihard en fanatiek getraind deze week voor de laatste bekerwedstrijd in de poule. DESK start fel en zet gelijk druk op Reeshof. Het bouwt verzorgd op van achteruit en dringt de tegenstander ver terug op eigen helft. Het is alleen doelman Kas Burgmans die op eigen helft achter blijft. In het eerste kwartier is het Stijn van de Pas die Timm de Jong met een steekpass gevaarlijk de zestienmeter in stuurt. Timm mist kracht met zijn schot en schuift de bal in de handen van de doelman uit Tilburg. Een minuut later is het Tommy van Delft die vanaf randje zestien en volley op doel poeiert. Het schot van Van Delft wordt uit de lucht geplukt.

Binnen het eerste kwartier is het DESK dat loont na werken. Op het middenveld is het Jules die voor het eerst de doelman aan het werk zet. Daarna is het Timm de Jong die voor dreiging zorgt en in de rebound is het Siem Rombouts met zijn chocoladebeen die het leer in de linkerbovenhoek jaagt. DESK verdient op een 1-0 voorsprong. Na een kwartier voetballen is het Tom die helaas geblesseerd uit valt. De centrale verdediger wordt gewisseld voor Senna die zijn positie in de defensie in neemt.

Het tweede gedeelte van de eerste helft is het Reeshof dat de regie meer krijgt. DESK is het heel even kwijt en moet op scherp gezet worden. Een counter van DESK met Timm op links in de aanval. De Jong wordt flink aangepakt in zijn weg naar de zestien. Een pass op Stijn die hem vervolgens door tikt op Tommy van Delft zorgt voor spanning in de zestien. De doelman komt uit en speelt Tommy in plaats van de bal, waarna de uitstekend fluitende leidsman hem op de stip legt. Het is Senna die achter de bal op 11 meter oog in oog met de geweldige keeper van Reeshof staat. Senna neemt zijn aanloop en schiet de bal links op het doel, de hoek die de goalie uit Tilburg ook gekozen heeft en daarna corner tikt.

De corner die volgt wordt genomen door Finn Bink. Een heerlijk indraaiende bal valt perfect op het voorhoofd van Senna. Senna die hem vervolgens snoeihard op doel kopt. De bal zeilt langs de doelman in de verre hoek op de paal. Een geweldige kopbal van Senna die DESK bijna op 2-0 bracht. Daarna een gevaarlijke counter van Reeshof. Het is dat Kas Burgmans goed uitkomt en het doel uitstekend verkleint waarna de aanval van Reeshof naast het doel van DESK belandt.

IJzerwretert en aanvoerder van DESK, Mats van Gestel, werkt zich op het middenveld een slag in de ronde. De kleine blonde van Gestel bikkelt er geweldig op los en strooi bij tijd en wijlen met uitstekende passes. In de slotfase een kans voor DESK. Timm en Stijn vinden elkaar voorin, Stijn kapt op de rand zestien zijn directe tegenstander goed uit en vuurt een schot op doel. Helaas zit er te weinig venijn in het schot van Van de Pas en rolt het schot van Stijn in de handen van de goalie. Het is DESK dat weer het heft in handen neemt op slag van rust.

Met een 1-0 voorsprong voor de ploeg van Bink en Van Delft gaat DESK de rust in. In de rust wordt er op de parkeerplaats in Tilburg een heuse skybox opgebouwd voor de fanatieke aanhang van Tommy van Delft. Moeder en oma zien vanuit de auto, die recht achter het Reeshof-doel op de parkeerplaats staat de verrichtingen van zoon en kleinzoon Tommy. Suikeroom Fraanske maar druk met de wedstrijdadministratie en al met gezonde spanning voor Heerenveen-Willem II aan de zijlijn laat zich niet van de wijs brengen.

Direct na rust is DESK gelijk dichtbij een treffer. Het is spelverdeler Mats van Gestel die Che Cleijn diep stuurt. Che net weer zuurstof happend na een rush over de gehele linkerflank, kan opnieuw achter de bal aan. Che legt de bal breed op Jules die hem vervolgens op doel vlamt. De bal rolt onder de goalie van Reeshof richting de doellijn, maar wordt net voor de doellijn gestopt door de keeper van Reeshof. Het blijft nog steeds maar 1-0 voor DESK dat de beste kansen krijgt. Niet veel later is het aanvoerder Mats van Gestel die de bal net naast jankt. Ook Siem Rombouts probeert het van afstand en schiet de bal over.

DESK zet Reeshof weer goed onder druk in de tweede helft. Het is de linksbuiten, Che Cleijn die de bal in de korte hoek probeert te plaatsen. De keeper raapt de inzet van Cleijn op. Even later is het DESK dat weer gretig combineert. Stijn van de Pas, net aangeslagen, sleurt weer in de punt van de aanval en forceert een corner. Tygo van Gorp op rechts en Noud de Kock op links weten menig Reeshof uitbraak te kraken en de DESK defensie bouwt weer verzorgd op van achteruit.

In de slotfase is het Siem Rombouts die een corner vanaf rechts neemt. De bal wordt uitverdedigd en de tweede bal wordt door Finn Bink weer op het doel gejankt. De hoge bal van Bink valt in het net en wordt door de goalie uit het net geplukt en wederom in het spel gebracht. Het zuivere doelpunt wordt Finn ontnomen door de uitstekend fluitende scheidsrechter en het spel gaat verder. WTF gebeurt hier?! Een counter van Reeshof had pijnlijke gevolgen kunnen hebben. De uitbraak van de Blauw-Witten richting het doel van Kas Burgmans verdwijnt gelukkig voor langs, maar had een pittige discussie opgeleverd als deze tussen de palen was beland.

In de laatste minuut is het DESK nog via de rechter van Che Cleijn die de bal op doel in draait, keeper werkt weg en Tommy in de rebound bijna doel treft.

DESK pakt verdient de volle buit in Tilburg en gaat met negen punten uit drie wedstrijden door in de volgende bekerronde. Het Joost-Willem Bink effect betaalt zich uit!

Verslag: Dieter Cleijn