Gehavend MO14 verliest in de slotfase van JO13-1

MO14-1
28-11-2020
11:00

Opnieuw een onderlinge training pot tussen twee rivaliserende teams van DESK. De boys van Bink en Fraanske speelden vandaag tegen de fanatieke dames van Susan Landzaat en vandaag geassisteerd door Nienke Damen. De dames hadden opnieuw een compleet gevulde bank met geblesseerden. Bente van Loon nog steeds herstellende van haar bovenbeenblessure, Nova Kuijsten herstellende van de val op de training en Kenza Netten met een teenblessure hielden de bank bezet voor de meiden van DESK. Naast alle geblesseerden miste het team ook Simone die vandaag niet mee kon voetballen.

Een schone taak voor de rest van de meiden om revanche te nemen tegen de jongens van de JO13-1. Het is Jelle Hakkert en Susan Landzaat gelukt om een mooie transferdeal af te ronden. Voor een astronomische transfersom is het gelukt om Chanice van de Sande over te nemen van vv Dongen. Een geweldige stap voor Chanice die Olympia uit Dongen overgenomen is voor de meiden van DESK.

Onder leiding van scheidsrechter Jaap Versluis met assistent scheidsrechters Dennis van Gorp en Gertjan Klijs wordt de wedstrijd gestart. De boys van Bink starten direct fel en zetten de meiden in de beginfase flink onder druk.

Het is dan ook gelijk raak als Siem Rombouts het net doet bollen voor DESK JO13-1. In de 4e minuut van de wedstrijd wordt een mooie aanval van DESK JO13-1 afgerond door Siem en breekt hij al vroeg de wedstrijd open.

In de beginfase die daarna volgt tikken de jongens van Bink de dames redelijk dol. Snelle combinaties en goed positiespel drukt de meiden van DESK terug op eigen helft. Het is Chanice die er op links af en toe voorbij gaat en de aanval zoekt, maar de rest van de ploeg lijkt nog niet echt wakker.

In het tweede deel van de eerste helft komen de meiden meer in het spel voor en is het Nienke Jansen die een schot lost op het doel van sluitpost Kas Burgmans. De poging van Jansen gaat voor langs.

Op het middenveld worden er interessante duels uitgevochten tussen Merel van Gerwen en Mats van Gestel. De kleine ijzervreter biedt aardig tegenstand tegen de controleur op het middenveld van de dames.

Ook aan de linkerkant van DESK JO13-1 zijn er interessante duels tussen broer en zus. Ché voor de JO13-1 en Flo Cleijn voor de MO14 vechten iedere vierkante meter uit voor de bal.

De jongens krijgen flink wat kansen, maar vergeten de voorsprong verder uit te bouwen. Timm de Jong wordt van dichtbij door Lisa Sins met de bal in zijn buik geraakt en snakt even naar adem. Timm weer voorzien van zuurstof kan weer door. Met een 1-0 tussenstand gaan beide ploegen de rust in.

Na rust is het de ploeg van Susan Landzaat en Nienke Damen die de jongens vast zetten op eigen helft. Het zijn de meiden die stukken beter uit de kleedkamer komen en meer in de aanval zijn.

De JO13-1 loopt te veel achteruit en verdedigt te gehaast uit, waardoor de overname weer voor de meiden is. Goed doorjagen van Flo Hakkert en Merel zorgt dat Lynn Klijs door het centrum de zestien meter binnen kan gaan.

Lynn kapt en legt de bal voor haar linker en ziet dat Kas iets te ver voor de lijn staat. Met een heerlijke boogbal zet Lynn de meiden verdiend naast de jongens. De gelijkmaker is een feit en de meiden hebben nog een kwartier te spelen om een eventuele overwinning over de streep te trekken.

Stijn van de Pas valt in de tweede helft helaas geblesseerd uit en gaat gelijk samen met Olaf Teurlings aan de slag met fysio-oefeningen. Stijn wordt vervangen voor Tommy van Delft.

Met nog een tien minuten voetballen zijn het de boys van de JO13-1 die vanaf de rechterkant de bal in de zestien pompen. Helaas voor de meiden belandt de voorzet op een elleboog van een de verdedigende meiden. De scheids wijst naar de stip en beoordeeld de handsbal. Het is een strenge beslissing, maar vanuit Zeist werd de beslissing niet overruled door de VAR en belandt de bal op de stip.

Eva Berfelo, die in het doel de meiden verdedigt, staat oog in oog met Senna Jansen. Senna schiet van elf meter de bal in de linker benedenhoek van Eva, die Eva ook uitgekozen heeft om naar toe te duiken. Helaas voor Eva is het schot van Senna zuiver geplaatst en kan ze niet voorkomen dat de 2-1 op het scorebord gezet wordt.

De meiden zijn ontdaan van de pingel en zijn even niet scherp, waarna het snel 3-1 via Senna en 4-1 via Siem wordt. Het keerpunt in de wedstrijd was de strafschop, waarna de jongens van DESK profiteerden van de teleurstelling en verder uitliepen.

Beide trainers hebben al aangegeven dat er nog een keer geoefend zal gaan worden. Hopelijk is de selectie bij de meiden weer snel compleet, zonder al het blessureleed en kan de revanche genomen worden tegen het sterke team van Bink en Van Delft.

Verslag: Dieter Cleijn