DESK JO15-3 wint nipt van JO13-1

05-12-2020
11:00

De return van een trainingspot tussen de boys van Dave Zegelink en Bjorn van Boxtel, JO15-3, en de selectie van Joost-Willem Bink en Franske van Delft, DESK JO13-1. De jonge ploeg van DESK JO13-1 wist enkele weken terug al het onderlinge treffen met een 4-1 overwinning te overtuigen. Vandaag stond de return van de onderlinge trainingspot op het programma.

De ploeg van Bink kent een flink aantal geblesseerden en dus werd er een beroep gedaan op de twee neefjes van Heerkens. Sem en Tije Heerkens werden opgeroepen om mee te spelen tegen de flinke gasten van DESK JO15-3. Timm de Jong en Stijn v/d Pas beleefden de wedstrijd vanuit de dug-out, omdat ze beide geblesseerd zijn en niet mee konden spelen. Ruben Smits is vandaag bij zijn rentree na een lang blessureleed halverwege de competitie.

De bal rolt op het hoofdveld aan de Eikendijk als DESK JO13-1 flink druk zet op de ploeg van Dave Zegelink. DESK JO15-3 wordt achteruit op eigen helft vast gezet en komt er via Turbo Hardjono aan de rechterkant uit. Het is Hardjono die zijn brommer start en er vandoor sprint aan de rechterkant. Hij geeft de bal laag voor en het is de centrale verdediging van de ploeg van DESK JO13-1 die weer opruimt.

Na enkele minuten voetballen een kansje voor de jonge ploeg van DESK. Een corner van Finn Bink wordt weggewerkt en opnieuw opgevangen door Finn. Bink krult de bal het keepersgebied in op het voorhoofd van Senna Janse, ook zonder N aan het eind, die de bal over het doel van Tristan kopt. DESK JO13 blijft flink druk zetten op de grote gasten van de JO15-3. Een kans voor Ché Cleijn die de goalie van DESK JO15-3 in de baan van zijn schot ziet staan en deze weg tikt. De tweede bal is voor Tommy van Delft die het probeert, maar ziet zijn inzet over de achterlijn gaan.

Na een kleine twintig minuten voetballen is het Hardjono die voor DESK JO15-3 een corner neemt. De inzet blijft in het keepersgebied van Kas Burgmans hangen en een ouderwetse scrimmage volgt voor de neus van Burgmans. Het is uiteindelijk een grote teen van de JO15-3 die de score opent. DESK JO13-1 in de achtervolging op de gelijkmaker die volgt na een vrije trap van Tommy van Delft.

Tommy legt aan voor de vrije trap, legt het balletje breed op Finn Bink, die hem van richting verandert verwoestend in de bovenhoek vlamt. Een heerlijke treffer van Finn Bink in de kruising en de gelijkmaker staat op het scorebord. Op slag van rust is het de VAR die ontbreekt wanneer de leidsman de bal op de penaltystip legt. Een duel in de zestien wordt als overtreding beoordeeld en DESK JO15-3 mag vanaf elf meter proberen de voorsprong opnieuw te nemen.

Tobin neemt zijn aanloop richting de penaltystip en vlamt de bal voorbij Kas Burgmans. Na rust is het DESK JO13-1 weer dat vol gas druk zet op de ploeg van Dave en Bjorn. Tygo van Gorp moet helaas noodgedwongen gewisseld worden en gaat ondersteund door twee andere geblesseerden richting de fysio voor verzorging aan zijn knie. Helaas voor Tygo die er met een knieblessure af moet. Even later wordt er in de defensie van DESK JO15-3 flink getreuzeld en niet scherp genoeg verdedigd. Daardoor ziet Jules zijn kans om de fout achterin af te straffen en de gelijkmaker binnen te prikken.

De gelijkmaker is een feit als de jonkies van DESK JO13-1 op zoek gaan naar de voorsprong. Ché Cleijn bijna met een treffer ziet Tristan uit zijn doel komen en puntert de bal net naast de verkeerde kant van de paal. De oude voetbalwet geldt ook hier als je zelf niet scoort is het wachten op de tegenstander om te scoren. En zo geschiede. Het is Hardjono die in het centrum van de DESK-defensie wordt ingespeeld en door kan richting het doel van Kas Burgmans. Hardjono, die lekker in de wedstrijd zit, schuift de bal in de verre hoek buiten bereik van de sluitpost van DESK JO13-1 en zet DESK JO15-3 voor de derde keer op een voorsprong.

Het is 3-2 voor DESK JO15-3 als het slotoffensief in gaat voor de boys van Bink en Van Delft. Inmiddels heeft Ruben Smit zijn rentree gemaakt na lang blessureleed en ziet hij Mats van Gestel op rechts er goed voorbij gaan. Mats legt de bal breed op Tommy, die vervolgens Finn Bink inspeelt. Finn steekt de bal heerlijk door op Siem die Tristan in de verre hoek probeert te kloppen.

Het zijn de vingertoppen van de goalie van DESK JO15-3 die het geplaatste schot van Siem tot corner verwerken. Helaas voor DESK JO13-1 is het Tristan die zijn team op voorsprong houdt en de corner vervolgens niet gegeven wordt. Na het eindsignaal is het DESK JO15-3 die vandaag doeltreffender was dan de tegenstanders van DESK JO13-1. De onderlinge resultaten staan tussen beide teams nu gelijk. Beide ploegen hebben van elkaar gewonnen en wellicht volgt er nog een nieuwe uitdaging om te zien wie er als winnaar van "Best of 3" bekroond kan worden.

Verslag: Dieter Cleijn