DESK JO13-1 dendert over de JO14

23-01-2021
11:00

Het is een frisse ochtend op de Eikendijk: als de ijskristallen van het hoofdveld zijn verdwenen, vindt om 11:00u de aftrap plaats tussen twee bloedfanatieke teams uit de jeugd van DESK. Het sterrenensemble van Joost-Willem Bink en Fraanske van Delft tegen de oudere gozers van Rob Klerx, Ricardo Kruijf en teammanager Ronnie van Dijk. Een eerdere confrontatie tussen beide ploegen werd op 14 november 2020 winnend afgesloten met 5-0 door de JO13-1. Tijd voor revanche van de JO14-1.

Teammanager van Dijk, DESK JO14-1, had zijn gevolg nog mentaal opgepept en wilde vooralsnog niet op de foto. Beide teams waren gebrand op een gunstige resultaat en een heerlijke pot voetbal op het hoofdveld van DESK. Onder leiding van scheidsrechter Versluis wordt de wedstrijd in een heerlijke zonnetje gestart. De bal rolt op het hoofdveld is het zijn de boys van de JO14 die fel starten en hoge druk zetten. De ploeg van Bink en Van Delft moet duidelijk nog wakker worden.

De beginfase van de wedstrijd is duidelijk voor de JO14-1. De boys van Kruijf en Klerx staan in het eerste kwartier goed opgesteld en spelen prima voetbal. Na een kwartiertje voetballen krijgt de JO13-1 meer grip op de wedstrijd en drukt het langzaam de tegenstander terug op eigen helft.

Het is middenvelder Finn Bink met een heerlijke steekpass op spits Ché Cleijn die een assist op zijn naam bij mag schrijven. Ché neemt de bal mee in de loop met Bram van Wezel in zijn rug, zet Ché de weg in richting Wessel van Boxtel. De goalie van de JO14-1 komt uit en ziet dat Ché de bal beheerst rechts in de verre hoek schuift. DESK JO13-1 op een 1-0 voorsprong.

Niet veel later is DESK JO13 wederom dodelijk. Een aanval over de linkerflank wordt laag voorgetrokken op Jules die de bal in de zestien gelijk doortikt op Ché Cleijn. Ché Cleijn met het doel in zijn rug, wacht rustig op de ingespeelde bal en vlamt met links de bal buiten bereik van doelman Wessel tegen de touwen.

Opnieuw is Cleijn trefzeker en is de JO13 efficiënt in het afronden van de kansen. Na de 2-0 voorsprong voor DESK JO13-1 is het Stijn van de Pas die kort na de treffer van Ché zijn naam op het wedstrijdformulier zet. Een heerlijke treffer van Stijn zorgt voor een riante 3-0 voorsprong.

Met nog een tien minuten op de klok is het Sem van Dijk die door het hart van de defensie van de ploeg van Bink door kan gaan richting het doel van Kas Burgmans. Sem op volle snelheid, zoals zijn ouwe heer vroeger ook menig veld bestreek, poeiert de bal richting de verre hoek van Kas. Het zijn de vingertoppen van Kas die een tegentreffer voorkomen en de bal tot corner verwerken.

DESK JO13-1 komt op een 4-0 tussenstand als ook Stijn zijn tweede kans verzilverd tot doelpunt. Niet viel later is het Senna die doeltreffend is en de 5-0 op het scorebord zet.

Op slag van rust is het Ché Cleijn met een loepzuivere hattrick die een ruststand van 6-0 in de papieren zet.

In de tweede helft is Senna een linie naar voren geschoven en speelt de centrale verdediger als spelverdeler op het middenveld. Tommie van Delft vertrekt aan de linkerkant en jaagt de bal laag voor in de zestien. De defensie van DESK JO14-1 krijgt de bal niet weg gewerkt en een ouderwetse scrimmage volgt.

De bal kan niet weggewerkt worden door een melee aan spelers en het is Senna die uiteindelijk zijn voet tegen het leer weet te drukken en de bal achter doelman Wessel van Boxtel in het doel ziet ploffen. Met een 7-0 tussenstand weten de jonkies van Bink en Van Delft de "oudjes" van Kruif en Klerx het zwijgen op te leggen.

Sietse Hoefnagel probeert nog een eretreffer voor zijn medespelers te forceren. Sietse plukt de bal uit de lucht en met een volley poeiert "de Siet" de bal op het doel richting Kas Burgmans. Kas houdt zijn doel zijn en plukt de poging van "de Siet" uit de lucht.

In de slotfase zet het sterrenensemble nog een keer aan. Een corner voor de JO13-1 blijft hangen in de zestien en de tweede bal valt uiteindelijk voor de voeten van Jules. Jules met een heerlijk geplaatst schot vlamt de 8-0 tegen de touwen en zet daarmee de eindstand op het scorebord. Na afloop van de wedstrijd was teammanager Van Dijk niet bereikbaar voor commentaar. De onderlinge balans tussen beide ploegen is nu 13 treffers in het voordeel van de JO13-1.

DESK JO13-1 slacht de JO14-1 met een 8-0 overwinning en deelt de volgende dreun uit onderling in de jeugd van DESK. De voetballende ploeg van Bink en Van Delft blijkt vooralsnog niet te stoppen. Misschien dat er binnenkort een zwaardere tegenstander het op neemt tegen de kwaliteiten van de JO13-1.

Vooralsnog is de JO13-1 heer en meester in de jeugd van DESK tot en met de JO15-3. Wie wordt de volgende tegenstander voor de boys?

Verslag: Dieter Cleijn