Even billen knijpen voor DESK

DESK 1
14-10-2018

Scheidsrechter:   T (Ton) Brouwers
Zondagmiddag 14 oktober. Op een zonovergoten sportpark in Waspik treden de mannen van trainer Tom Heijkoop aan tegen Waspik. De Kaatsheuvelse ploeg is met grote getalen afgereisd; een hoop publiek staat langs de kant. Zonnebrilleke op, biertje in de hand en hoppa, daar gaan we. DESK trekt de wedstrijd meteen naar zich toe en valt vol aan. Waspik hangt achterover en doet niets anders dan de bal naar voren rammen. Een nieuw record lange ballen spelen... Daarvoor moet u deze zondag in Waspik zijn!

DESK krijgt al na 2 minuten de kans op 0-1 via Rick Vervaart. De middenvelder dribbelt door de Waspikse verdediging en komt 1-op-1 met de keeper, maar schiet de bal naast het doel in plaats van erin. Tot eigen ongeloof... Geen snelle 0-1 voor DESK. Waspik blijft achterover leunen en de lange bal spelen. DESK jaagt op de openingstreffer en vindt die na een half uurtje spelen. Uit de kluts tikt spits Freek van Eembergen binnen: 0-1. Binnen zes minuten wordt de verdiende voorsprong uitgebreid. En hoe...... Het is middenvelder Rick Vervaart die nu wel scoort. Hij stift de bal zo over de iets te ver uitkomende keeper: 0-2. Wat een wereldgoal!

Met een 0-2 voorsprong gaan we ook rusten. Niets aan de hand in Waspik zou je denken... Maar de tweede helft heeft DESK het nog knap zwaar. Het scoort zelf niet en ziet hoe Waspik de aanval durft te zoeken. De thuisploeg blijft desondanks lange ballen spelen en ziet dat beloond worden met de mooiste lange bal van de middag. Waspik krijgt een vrije trap vanaf een metertje of dertig van de goal. De aanvoerder legt aan, ziet geen muur voor zich en schiet gruwelijk binnen in de bovenhoek: 1-2. Keeper Carlo vd Beukel is kansloos. Wat. Een. Goal!

Daarna krijgt de thuisploeg het geloof terug. Het zal toch niet...? Stunt Waspik hier tegen DESK? Het komt zo nu en dan gevaarlijk bij de goal, maar ziet ook hoe DESK kan counteren. Het is de laatste 20 minuten billenknijpen voor DESK, dat 10 seconden voor tijd aan alle spanning een eind maakt. Een perfecte counter wordt heerlijk afgemaakt. Koen van Baardwijk dribbelt door de verdediging, draait naar z'n rechterbeen en schiet de bal in de linker onderhoek: 1-3. De scheids fluit meteen af. Einde wedstrijd en verdiende winst.

Komende zondag speelt DESK uit bij Bavel. Aftrap 14.30 uur.