DESK JO13-1 wint met 2-0 van Trinitas

VV Trinitas Oisterwijk JO13-2
30-09-2023

VV Desk is er zaterdagochtend 30-9 in geslaagd te herstellen na een pijnlijke nederlaag bij naaste concurrent RWB met een 2-0 overwinning op Trinitas uit Oisterwijk.

Een zonnige ochtend op sportpark Eikendijk is het VV Desk die de aftrap verricht op een zwaar nat veld.

In de eerste helft vechten beide ploegen diverse duels uit op het middenveld wat na 10 minuten resulteert in een eerste doelpoging van Trinitas welke over gaat. Meteen na deze waarschuwing verdient Trinitas een corner wat voor veel drukte in het 5 meter gebied bij de keeper van VV Desk zorgt, welke deze scrimmage goed verwerkt.

Na het eerste kwartier krijgt VV Desk wat meer grip op de wedstrijd wat een een corner oplevert, die perfect tussen de palen geschoten wordt, door de keeper verkeerd inschat wordt waardoor de bal via het hoofd voor open doel over de lijnen belandt. 1-0 VV Desk.

In de tweede helft voeren de trainers van VV Desk tactische wissels door waardoor het initiatief meteen bij de aftrap met een aanvallend VV Desk een sterk begin kent.

Welliswaar blijft ook Trinitas drukken en met een afstandschot wordt bijna de 1-1 gemaakt maar de keeper van VV Desk redt keurig.

Het spel golft op en neer, er ontstaan meer ruimtes en betere opbouwsituaties maar VV Desk lukt het niet met een 3 een 1 situatie de score uit te breiden. Ook niet na een mooie kapbeweging van de rechtsbuiten van VV Desk die wel zorgt dat de bal in het doel verdwijnt maar afgekeurd wordt vanwege buitenspel.

Diep in de tweede helft is het opnieuw VV Desk die het 16 meter gebied weet te bereiken en door vasthouden van een verdediger van Trinitas wordt een terechte penalty gegeven die keurig inschoten wordt.

2-0 wat de wedstrijd beslist.

VV Desk speelt de wedstrijd rustig en zonder zorgen uit.

Volgende week wacht de volgende thuiswedstijd tegen Sarto uit Tilburg waarbij VV Desk de 2e plek op de ranglijst zal verdedigen.