DESK pakt weer een punt tegen een hoogvlieger uit Zeeland

DESK ZA3
De Meeuwen 2
24-11-2018

Scheidsrechter:   J.M.W. (Jan) Verpoorten
Weer een thuiswedstrijd voor de mannen van zaterdag 3. Het zal vandaag moeten gebeuren tegen De Meeuwen 2 uit Zoutelande. Vorig seizoen twee leuke potjes voor de supporters, want de tegenstander van vandaag was toen nummer 1 in de competitie en had de beste papieren om de schaal in ontvangst te nemen. Helaas verloren we beide confrontaties waarvan de thuiswedstrijd zwaar onterecht was. Zaterdag 3 heeft honger en wat goed te maken, 3 punten zijn hard nodig. We spelen thuis, dus laten we zeggen 'kom maar op!' op den Eikendijk.

14:45: de aanwijzigingen zijn duidelijk, het team is er klaar voor. DESK aan de aftrap van deze wedstrijd met een fris tempratuurtje. Het is bar en boos vandaag, maar onze mannen komen scherp uit de startblokken. Beide teams laten het balletje rondgaan, wie creëert de eerst kans... En ja hoor, na 13 minuten is het raak. Geen vuiltje aan de lucht voor beide elftallen tot een crossbal van Haans half geraakt wordt door de keeper en M.Wolffs voor open goal de 1-0 binnenschuift. DESK wordt feller en begint meer in de wedstrijd te komen en laat de Meeuwen meer achter het balletje aan lopen. Ook de tweede echte kans is voor DESK: De Man krijgt na een voorzet van Smit de bal en zonder aanname kan hij afdrukken... De keeper keert het schot met alle moeite. Ook De Meeuwen krijgt mogelijkheden alleen keeper Beukel staat op zijn post. Een aantrekkelijke wedstrijd in het eerste halfuur, het blijft 1-0. Beide willen er nog wat uitslepen voor rust, DESK wordt opgepept om in deze fase de voorsprong vast te houden. Net voor rust een grote kans voor rust De Meeuwen, maar gelukkig blokt de verdediger hem.
We gaan rusten met een 1-0 voorsprong.

Tweede helft:
In de rust spreekt men tevredenheid uit over het spel in bepaalde fases. Trek deze lijn door! De Meeuwen aan de aftrap... kijken wat het ons brengt. DESK laat het balletje weer goed rondgaan. De Meeuwen gaat aanvallender spelen en wil door agressiever gedrag DESK uit zijn spel halen. Dat krijgen ze gelukkig niet is de openingsfase, maar komen wel na 20 min op 1-1. Een kleine foutje achterin bij DESK zorgt ervoor dat de spits hem binnen kan koppen. Er was niks aan de hand, maar toch die gelijkmaker. Wie heeft de laatste troef op zak om deze wedstrijd te beslissen? De laatste 10 min zijn ingegaan, beide teams willen voor de winst gaan met nog enkele minuten nog voor de boeg. Aanzetten in deze kou heeft geen zin meer en beide teams zijn tevreden met een punt.

Verslag: Nick Mertens

Klik hier om het album te bekijken.