Desk pakt een verdiend punt tegen EBOH

DESK ZA3
EBOH 2
08-12-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd
Nog twee wedstrijden te gaan voor de winterstop, met vandaag op het programma EBOH 2 uit Dordrecht. Het team uit Dordt staat er netjes voor; een gedeelde 5de plaats met 17 punten uit 10 wedstrijden. Geen vuiltje aan de lucht voor de mannen. Het treft vandaag een kwakkelend DESK za 3 dat de punten hard nodig heeft. Na wat blessureleed en afwezigen vandaag wel weer een extra man beschikbaar. Zou fijn zijn voor de boys van zaterdag 3 om vandaag op eigen veld punten te pakken. Je weet wat ze zeggen: pompen of verzuipen da's de enige manier. We gaan het zien!

Opstelling:
van den Beukel,van de sanden,Peters,Haans,W.van Hulten,Trommelen,Heuer(c),R.van Hulten,Smit,de Man,Jonkers

Wissels:
van Noije,Brokken,Mertens

14:45: klote weer da t ist, zo kunnen we aflezen van de gezichten, maar dat zou ons niet moeten weerhouden om punten te pakken. De tactiek is duidelijk; de aftrap is genomen, we zijn begonnen. DESK gaat gelijk op zoek naar de aanval, al is het EBOH dat de beste kansen krijgt in de eerste paar minuten. Het spel gaat op en neer met makkelijke balletjes tussen de linies, al is het meeste balbezit voor de tegenpartij. Na 25 min ligt het spel even stil: een speler van EBOH schiet in het gras... hij schreeuwt het uit, het ziet ernstig uit. De scheids laat het spel weer hervatten met een scheidsrechtersbal. We spelen weer. Binnen 5 min krijgt Jonkers bal op rand 16; helaas schiet hij de takken van de boom. DESK komt wat terug in de wedstrijd en laat dat merken met snel voetbal. We zijn een half uur bezig, het blijft 0-0. Het is moeilijk met windkracht 10 het spel te maken, maar na bijna 40 min valt die dan... niet geheel onverwachts: 0-1 EBOH. Een frommelbal achterin bij DESK zet de spits recht voor keeper Beukel en hij straft dit af. DESK is het even kwijt en loopt in de laatste minuten achter alles aan. We gaan rusten met 0-1.

Tweede helft
Harde woorden in de kleedkamer van de thuisploeg. 'We zijn aan het kutten, met z'n alle werken!!' DESK lijkt sterker uit de startblokken te komen, met resultaat... Een meter of 20 van de goal krijgt Heuer de bal. Zonder na te denken neemt hij de bal op de pantoffel... zo in de haak 1-1!!! EBOH wordt weer wakker geschut, DESK begint zich beter te profileren. Strijdend zien de supporters DESK aan het werk en de jongens lopen voor elke meter. Een paar kansjes voor DESK volgen via invaller Brokken die een gretige indruk maakt. Het getier en gezeik gaat beginnen met nog 20 minuten op de klok. Wie heeft de langste adem... Een open tweede helft met DESK als hoofdrolspeler en de beste kansen, enkele minuten voor tijd pakt een speler van DESK zijn tweede gele en we staan met een man minder. Laatste secondes tikken op de klok, de scheids is het beu en fluit voor het einde.

Verslag: Nick Mertens

Klik hier om het album te bekijken.