De boys winnen met ruime cijfers

SEOLTO JO8-1
22-09-2018
vervallen

Vandaag stond de eerste competitiewedstrijd voor JO8-1 op het programma. Afgelopen weken hebben we 3 wedstrijden kunnen oefenen in de beker. Met wisselde resultaten laten we de bekerwedstrijden voor wat het is en gaan we vol goede moed en veel plezier van start in de eerste klasse.

Het team van JO8-1 is nu compleet met 8 spelers: Floris Verschuuren, Javayri Maasland, Job Markink, Mats Alewijn, Mees van Ingen, Ole Hakkert, Ole Hamers en Xemsedin Xiralli.

Na de warming-up stonden de gezichtjes gespannen voordat het beginsignaal klonk.

Al vrij snel in de wedstrijd keken de boys tegen een achterstand aan, maar wisten dit al rap om te zetten in een voorsprong. De eerste helft ging gelijk op en werd er met name op het middenveld strijd geleverd.

Achterin deed Floris zijn best om de aanvallers van Seolto niet te laten scoren en stond Ole Hakkert zijn mannetje in het doel, met regelmaat moest hij handelend optreden om een tegendoelpunt te voorkomen.
Op het middenveld waren Mats, Job en Javayri druk in gevecht met de middenvelders van Seolto.
Voorin waren het Mees, Ole Hamers en Xemsedin die het de tegenstander lastig maakten.
De eerste helft werd met een kleine voorsprong afgesloten.
Seolto zocht in de rust de kleedkamers op, waardoor Desk ruim de tijd had om het team beter neer te zetten.

Door wat wijzigingen, Ole Hakkert werd in het doel vervangen door Xemsedin, waardoor Ole Hamers zijn plekje weer vond ver voorin het veld.
Floris bleef op zijn vertrouwde plek in de verdediging staan en werd bijgestaan door Mats en Javayri. Ole Hakkert en Job stonden hun mannetje op het middenveld en voorin waren het Mees en Ole Hamers die voor gevaar zorgen bij het doel van de tegenstander.
Ook de tweede helft ging in het begin redelijk gelijk op, maar Desk wist het verschil in doelpunten iets verder uit te breiden. Zeker nadat de tegenstander 10 minuten voor tijd verder moest met 5 spelers in plaats van 6.
Met een man meer wisten de boys van JO8-1 een keurige 8-5 overwinning te boeken in hun eerste competitiewedstrijd.

Een wedstrijd met verschillende gezichten, maar er komen nog meer wedstrijden om te laten zien wat iedereen in huis heeft!

Verslag: Esther van der Woerd